Fås som

Bog

Pris pr. stk.

250,00 kr.

200,00 kr. ekskl. moms

Stk.


I alt

250,00 kr.

200,00 kr. ekskl. moms

Test i folkeskolen

Med beslutningen om at indføre nationale, obligatoriske test i den danske folkeskole er der sat fokus på og gang i debatten om testning af skoleelever. Hensigten med Test i folkeskolen er at give en introduktion til de omfattende temaer og problematikker, der er knyttet til testudvikling og pædagogisk anvendelse af test i folkeskolen.

I bogen defineres og afgrænses testbegrebet, og det påvises, hvad test kan, og hvad de ikke kan. Desuden gennemgår og diskuterer bogens forfattere, hvordan skolen påvirkes af testkulturen, men også hvordan skolens lærere kan anvende testning og testresultater i deres undervisning, så den faglige pædagogiske indsats fremmes.   Test i folkeskolen henvender sig til bachelorstuderende på læreruddannelsen samt studerende på de pædagogiske diplom- og masteruddan-nelser.   Bogen er redigeret af

Carsten Bendixen,

ph.d. og lektor ved Udviklingsafdelingen

,

Professionshøjskolen UCC, og

Svend Kreiner,

professor ved Institut for Folkesundhedsvidenskab, Biostatistisk afdeling, Københavns Universitet. Den

rummer bidrag af Carsten Bendixen, Svend Kreiner, Mads Hermansen, Pernille Pind, Lars Stenius Stæhr og Jan Mejding.          

Carsten Bendixen

er ph.d. og lektor ved Udviklingsafdelingen

,

Professionshøjskolen UCC.

Svend Kreiner

er professor ved Institut for Folkesundhedsvidenskab, Biostatistisk afdeling, Københavns Universitet.

 

Test i folkeskolen

Fås som

  • Bog

Fakta

Ekstramaterialer

ISBN:
9788741252179
Udgave:
1
Udgivelsesdato:
10. november 2009
Sider:
232
Redaktør:
Anne Grete Holtoug

ANMELDELSER

"En teoretisk velfunderet og væsentlig udgivelse på et felt, som indtil nu fortrinsvis er beskrevet i fagtidsskrifter og rapporter."
Hans- Christian Uth
Lektørudtalelse DBC uge 50 200918. december 2009
"Bogen rummer i alt otte artikler, som tilsammen spænder vidt i forhold til konkret testanvendelse i skolen, og flere af artiklerne forsøger både at give overblik og samtidig at være klar i mælet med hensyn til definitioner, afgrænsninger, muligheder og begrænsninger. Tak for det." "[...]Antologiens aktualitet læner sig primært op ad Lars Stenius Stærhs artikel "De nationale test i et pædagogisk perspektiv". [...] Artiklen er på sine egen præmisser fremragende og stærkt anbefalelsesværdig." "[...]Samlet set: Skal du i gang med en diplom - eller masteruddannelse, hvor testviden er en nødvendighed, så er bogen bred og relevant at have med på listen. Er du som mødeleder på skolen omringet af forventninger om etablering af spændende og professionsrelevante debatter, så er Lars Stenius Stæhrs artikel et fuldstændigt ideelt udgangspunkt for en vedkommende diskussion af de obligatoriske, nationale test."
Sten Larsen
Folkeskolen nr. 10, 201008. juni 2010

Vi bruger cookies på www.hansreitzel.dk

Det gør vi for at sikre en god brugeroplevelse og for at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre din oplevelse af siden. Hvis du klikker dig videre på siden, accepterer du samtidig vores brug af cookies. Læs mere om cookies