Fås som

Bog

Pris pr. stk.

335,00 kr.

268,00 kr. ekskl. moms

Stk.


I alt

335,00 kr.

268,00 kr. ekskl. moms

Pædagogik - læring, udvikling og forandring

Pædagogfaget er under kraftig forandring i disse år. Fra primært at have været et omsorgsfag med en høj grad af autonomi i det daglige er det blevet en profession, hvor der stilles nye og store krav til pædagogens faglighed og evne til at planlægge, analysere, evaluere og reflektere over sin virksomhed.

I Pædagogik - læring, udvikling og forandring beskrives en række temaer og og problemstillinger, der er aktuelle i pædagogens arbejde. Hvert kapitel indledes med en hverdagsnær case, hvor pædagogen står i et dilemma eller en vanskelig situation i sit arbejde. Med udgangspunkt heri viser bogens forfattere, hvordan pædagogisk teori kan støtte pædagogen i at reflektere over sit arbejde og dets udfordringer.

Pædagogik - læring, udvikling og forandring er en grundbog til pædagoguddannelsens fag "pædagogik" og "individ, institution og samfund". Den henvender sig derudover til ledere af pædagogiske institutioner, uddannede pædagoger og lærere og alle andre, der interesserer sig for mødet mellem pædagogisk teori og praksis.

Tue Sanderhage er chefkonsulent ved Danmarks Forvaltningshøjskole. Per Øhrgaard er lektor på pædagoguddannelsen i Roskilde, University College Sjælland, samt JTI-konsulent.

Bogen rummer bidrag af Tue Sanderhage, Per Øhrgaard, Jette Eriksen, John Hjarsø Mortensen, Espen Jerlang og Henriette Mathiasen.

Pædagogik - læring, udvikling og forandring

Fås som

  • Bog

Samme serie

Fakta

Fås som

  • e-bog (pdf-format)
Teori i praksis

Teori i praksis

Pris pr. stk.

200,00 kr.

160,00 kr. ekskl. moms

+-

Fås som

  • Bog
  • e-bog (pdf-format)
Metodebogen

Metodebogen

Pris pr. stk.

335,00 kr.

268,00 kr. ekskl. moms

+-

Fås som

  • Bog
  • i-bog
Socialpædagogik

Socialpædagogik

Pris pr. stk.

430,00 kr.

344,00 kr. ekskl. moms

+-

Fås som

  • Bog
Social arv og social ulighed

Social arv og social ulighed

Pris pr. stk.

275,00 kr.

220,00 kr. ekskl. moms

+-

Fås som

  • Bog
  • e-bog (pdf-format)
Sociologiske tænkere

Sociologiske tænkere

Pris pr. stk.

298,00 kr.

238,40 kr. ekskl. moms

+-

Fås som

  • Bog
Godt for børn

Godt for børn

Pris pr. stk.

300,00 kr.

240,00 kr. ekskl. moms

+-

Fås som

  • Bog
Den tværprofessionelle praktiker

Den tværprofessionelle praktiker

Pris pr. stk.

300,00 kr.

240,00 kr. ekskl. moms

+-

Fås som

  • Bog
Relationskompetence

Relationskompetence

Pris pr. stk.

200,00 kr.

160,00 kr. ekskl. moms

+-

Fås som

  • Bog
Børn kan - i praksis

Børn kan - i praksis

Pris pr. stk.

250,00 kr.

200,00 kr. ekskl. moms

+-

Fås som

  • Bog
Blandt løver

Blandt løver

Pris pr. stk.

335,00 kr.

268,00 kr. ekskl. moms

+-

Fås som

  • Bog
Pædagogik - refleksion og faglighed

Pædagogik - refleksion og faglighed

Pris pr. stk.

300,00 kr.

240,00 kr. ekskl. moms

+-

Fås som

  • Bog
Må jeg være med?

Må jeg være med?

Pris pr. stk.

300,00 kr.

240,00 kr. ekskl. moms

+-

Fås som

  • Bog
Gruppe og samspil

Gruppe og samspil

Pris pr. stk.

285,00 kr.

228,00 kr. ekskl. moms

+-

Fås som

  • Bog
Plant et værksted

Plant et værksted

Pris pr. stk.

340,00 kr.

272,00 kr. ekskl. moms

+-

Fås som

  • Bog

Fås som

  • e-bog (pdf-format)
Kommunikation, organisation og ledelse

Kommunikation, organisation og ledelse

Pris pr. stk.

298,00 kr.

238,40 kr. ekskl. moms

+-

Fås som

  • Bog
  • e-bog (pdf-format)

Fås som

  • e-bog (pdf-format)

Fås som

  • e-bog (pdf-format)

ANMELDELSER

En "grundbog" til pædagoguddannelsesn fag "pædagogik" og "individ, institution og samfund", men den vil også kunne anvendes på undervisnings- og omsorgsområdet i såvel uddannelsessammenhænge som ved praktikeropdatering. [...] Lærebog som i usædvanlig grad relaterer teori og praksis og som derfor har relevans både på uddannelser og i praksisinstitutioners biblioteker.
Hans-Christian Uth
Lektørudtalelse19. oktober 2019
”en absolut gedigen indføring i pædagoguddannelsens to fag: Pædagogik og Individ, institution og samfund … en bog, der absolut kan anbefales til den studerende på de nævnte uddannelser og også til de sygeplejersker, pædagoger og lærere, der står midt i virkelighedens forandrings-, lærings- og udviklingsprocesser.”
Bodil Christensen, Aalborg Seminarium
Pædagogisk Tidsskrift28. maj 2009

Vi bruger cookies på www.hansreitzel.dk

Det gør vi for at sikre en god brugeroplevelse og for at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre din oplevelse af siden. Hvis du klikker dig videre på siden, accepterer du samtidig vores brug af cookies. Læs mere om cookies