Efter- og videreuddannelser

Akademiuddannelser, merkantilt

Filtrering
Sorter efter
  • Alfabetisk (A-Å)
  • Alfabetisk (Å-A)
  • Nyeste materialer

77 materialer

Moderne markedsføring - opgaver og cases
Moderne markedsføring - opgaver og cases knytter sig til lærebogen Moderne markedsføring og følger samme emneopdeling som lærebogen. Læseren får således opdaterede opgaver og cases til hvert kapitel, der medvirker til forståelsen af alle faserne i en markedsføringsindsats – med fokus på værdiskabelse for kunden: • Situationsanalyse • Overordnet strategi • Målsætninger, målgrupper og positionering • Marketing-mix 1 (produkt, pris, place) • Marketing-mix 2 (promotion) • Evaluering/kontrol af effekt Læremidlet er rettet mod korte og mellemlange videregående uddannelser, fx relevante bachelorretninger på handelshøjskolerne, erhvervsakademiuddannelser (fx Markedsføringsøkonom, Multimediedesigner, Serviceøkonom og Handelsøkonom) og professionsbacheloruddannelserne (fx Leisure Management, International handel og markedsføring samt Medieproduktion og -ledelse). Derudover er den anvendelig på akademiuddannelserne på det merkantile område. Til bogen hører en hjemmeside, hvor du bl.a. kan finde bogens opgaver, figurer og tabeller.

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog (2. udgave)

Bog (1. udgave)
i-bog

Pris pr. stk.

Udkommer 05. august

Pris pr. stk.

200,00 kr.

160,00 kr. ekskl. moms

Udkommer 05. august

Moderne markedsføring
Dette er en lærebog i markedsføring, som den foregår i en stadig mere digitaliseret verden, hvor de fleste borgere dagligt er online på computere eller på smartphones. I denne 2. udgave er opdateret med de nyeste tendenser samt udvidet med en ekstra del om internationalisering og et særskilt kapitel om servicevirksomheder. Der der desuden øget fokus på forretningsforståelsen med inddragelse af Business Model Cavas samt innovation og entrepreneurship. Moderne markedsføring behandler de klassiske og tidløse markedsføringsteorier, -modeller og -begreber, men udfordrer og justerer dem, hvor det er relevant i lyset af de digitale platforme, medier og kanaler. Onlinemuligheden har givet forbrugerne både mere indsigt og større interaktionsmulighed på tværs af landegrænser og har givet virksomhederne nye muligheder for bl.a. målrettet kommunikation, dialog og effektmålinger men samtidig nye udfordringer i form af mere bevidste, velinformerede og utålmodige kunder. Bogen er opdelt i syv dele, der logisk gennemgår alle faser i en markedsføringsindsats – med fokus på værdiskabelse for kunden: • Situationsanalyse • Overordnet strategi • Internationalisering • Målsætninger, målgrupper og positionering • Marketing-mix 1 (produkt, pris, place) • Marketing-mix 2 (promotion) • Evaluering/kontrol af effekt Kundernes og virksomhedernes online tilgængelighed og de digitale kanaler og platforme er medtænkt i alle relevante kapitler, herunder valget af cases. Promotionparameteren i alle dens moderne former er grundigt beskrevet, analyseret og eksemplificeret med udgangspunkt i terminologien paid, owned og earned media. Online promotion-former og de nye implicitte reklameformater som fx branded content og produktplacering er behandlet i særskilte kapitler. Bogen er rettet mod korte og mellemlange videregående uddannelser, fx relevante bachelorretninger på handelshøjskolerne, erhvervsakademiuddannelser (fx Markedsføringsøkonom, Multimediedesigner, Serviceøkonom, Handelsøkonom og Finansøkonom) og professionsbacheloruddannelserne (fx Leisure Management, International handel og markedsføring samt Medieproduktion og -ledelse). Derudover er den anvendelig på akademiuddannelserne på det merkantile område.

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog (3. udgave)

Bog (2. udgave)
i-bog

Pris pr. stk.

Udkommer 30. maj

Pris pr. stk.

550,00 kr.

440,00 kr. ekskl. moms

Udkommer 30. maj

Organisation og arbejdspsykologi
Organisation & arbejdspsykologi er en grundbog, der omhandler de vigtigste emner, når vi taler organisation, ledelse, forandring og udvikling af medarbejdere. Bogen indeholder tre dele: Organisationen og dens omgivelser Organisation og ledelse Arbejdspsykologi Disse tre dele er fundamentale for, at vi kan forstå, hvordan en virksomhed kan og skal agere i en verden præget af konkurrence og knaphed på ressourcer. Virksomhedens evne til at udnytte sine ressourcer optimalt og overleve i en konkurrencefyldt verden bliver behandlet i del I. Hvordan opbygger vi en velfungerende organisation, og hvordan leder vi den? Dette kræver både fokus på daglig drift, men også på udvikling og forandring. Dette bliver behandlet i del II. Hvis vi skal fastholde og udvikle vores medarbejderstab på alle niveauer i organisationen, kræver det et stort fokus på hele det arbejdspsykologiske område. Dette bliver indgående beskrevet i del III. Bogen afsluttes med et selvstændigt afsnit om, hvordan man udarbejder en kort projektopgave, hvor fokus er på metode og dataindsamling. Bogen er primært skrevet til faget Organisation og Arbejdspsykologi ved Akademiuddannelsen i ledelse. Den kan med fordel også bruges ved uddannelserne til professionsbachelor, hvor organisation og ledelse er en del af pensum.

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

525,00 kr.

420,00 kr. ekskl. moms

+-
Indkøbs- og transportjura
Den frie bevægelighed af gods i EU og den generelle stigning af samhandlen globalt gør, at fremkommelighed i transportsystemet er et nøgleord for, at transporterhvervet kan understøtte denne samhandel såvel globalt som lokalt. Virksomhederne i industri og handel tager rettidig levering for givet og kræver derfor også stor fleksibilitet i transportydelserne. For transportvirksomhederne kan det være svært at leve op til disse krav, når den frie bevægelighed og fremkommelighed af gods på mange måder er underlagt begrænsninger. Denne lærebog rummer i del I den almindelige indkøbsjura, der inkluderer alt fra aftaleretten over køberetten og kontraktretten til sikkerhed for betaling, men for sammenhængens skyld inkluderer denne del også retskildernes og domstolenes indbyrdes forhold. I det omfang det giver mening, er der lagt vægt på relationen Business-to-Business. Erstatningsretten samt international process- og privatret, som også ligger i denne del, er tillige nødvendig for at få det fulde udbytte af bogens Del II.  Del II rummer transportretten, der er tæt forbundet med emnerne i del I: Transportretten omhandler således produkter, hvor ejendomsretten over et produkt er overgået, eller skal overgå, fra sælger til køber og derfor skal transporteres fra et sted til et andet. Under transporten kan der ske bortkomst, forsinkelse og beskadigelse, med den følge, at der skal placeres et ansvar, så den skadelidte kompenseres for sit tab. Reglerne for ansvarets placering og erstatningens størrelse varierer alt efter om transporten sker på land. på vand eller i luften, hvorfor størstedelen af Del II koncentrerer sig om de respektive konventioner på området.

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

500,00 kr.

400,00 kr. ekskl. moms

+-
Etik og rådgivning
Ny revideret 5. udgave med gennemgang af de nyeste regler inden for bogens områder, herunder bekendtgørelsen for forsikringsdistributører, og nye udgaver af bl.a. investorbeskyttelsesbekendtgørelsen, Forsikringsmæglerforeningens etiske retningslinjer og ikke mindst hvidvaskloven. Denne udgave af bogen inkluderer desuden en afsluttende samling af cases, der dækker alle væsentlige finansielle områder. God skik og rådgivning bør være en central del af enhver uddannelse i den finansielle sektor. Etik og rådgivning i den finansielle sektor er en letlæst lærebog, der gennemgår etik i et historisk perspektiv, begreberne god skik og rådgivning, professionsansvar, klageprocesser samt samfundsetik, hvidvask og CSR. I overskuelige kapitler gives både en grundig gennemgang af praksis og de relevante regler og bekendtgørelser for: Penge- og realkreditinstitutter Finansielle rådgivere, investeringsrådgivere og boligkreditformidlere Forsikring og pension Revision Ejendomshandel Ejendomsadministration Etik og rådgivning bør være uundværlig for alle aktører i finanssektoren og kan læses af alle på en finansiel uddannelse.

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

225,00 kr.

180,00 kr. ekskl. moms

+-
Eksternt regnskab - årsregnskabsloven i praktisk perspektiv
Eksternt regnskab behandler Årsregnskabslovens regler for regnskabsaflæggelse for klasse B og C-virksomheder, der er handels- og produktionsvirksomheder. Denne 3. udgave er udvidet og opdateret. Der er tilføjet fire nye kapitler om: • Igangværende arbejder for fremmed regning • Leasingaftaler • Udskudt og aktuel skat • Pengestrømsopgørelse Desuden er antallet af opgaver i bogen forøget kraftigt. I tilknytning til hvert kapitel er der opgaver, der træner læseren i den praktiske anvendelse af de gennemgåede regler. Disse opgaver er samlet sidst i bogen. Bogen tager udgangspunkt i typiske, relevante regnskabsposter for de to virksomhedstyper. For hver regnskabspost gennemgås de aktuelle regler i Årsregnskabsloven med tilhørende forklaringer og eksempler. Denne systematik er valgt, da læseren sædvanligvis kender disse regnskabsposter fra tidligere undervisning i f.eks. bogføring. Eksempelvis er Årsregnskabslovens regler for immaterielle anlægsaktiver spredt over flere paragraffer i Årsregnskabsloven. I nærværende bog er reglerne for immaterielle anlægsaktiver samlet i et kapitel. Formålet med dette er at gøre det nemmere for læseren at tilegne sig reglerne vedrørende kendte regnskabsposter frem for at overlade det til læseren at samle sig overblik over reglerne ud fra Årsregnskabslovens systematik. I overensstemmelse med Årsregnskabslovens balanceorienterede fokus er vægten i gennemgangen af reglerne lagt på balanceposterne. Der er endvidere lagt vægt på inddragelse af praktiske anvendelse af reglerne for de to virksomhedstyper. Eksternt regnskab er rettet mod de merkantile uddannelser, f.eks. HA, HD, Financial Controller, Finansøkonom samt Diplomuddannelserne, og kan anvendes, hvor den studerende har brug for en indføring i Årsregnskabsloven.

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

425,00 kr.

340,00 kr. ekskl. moms

+-
Erhvervsøkonomi til Akademiuddannelserne (hjemmeside)
Hjemmesiden retter sig mod lærebogssystemet Erhvervsøkonomi til Akademiuddannelserne. Du kan her finde eksempler, opgaver, figurer og vejledende løsninger til 4. og 5. udgave af bøgerne. Hjemmesiden understøtter undervisningen i erhvervsøkonomi, og kan bruges som en del af forberedelsen til undervisningen eller før eksamen.    På siden findes desuden excelark til eksempler, opgaver og vejledende løsninger, der er tilgængelige uden login.  Bogens hjemmeside

Fås som

  • Internet

Internet

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

100,00 kr.

80,00 kr. ekskl. moms

Innovationsprocessen og vejen til markedet
Helle Aarøe Nissen udfolder begrebet innovation. Hun introducerer til innovationsprocessens elementer og den komplekse vej til markedet. Med udgangspunkt i en holistisk tilgang til innovationsprocessen integreres et markedsperspektiv med udviklingen af innovationer. Bogen har fokus på innovationsledelse, samarbejde i innovationsteams, identificering af kundegrupper, positionering af innovationer og udfoldelse af, hvad kommercialisering indeholder. Bogen henvender sig både til studerende i innovation og markedsudvikling på videregående uddannelser og til praktikere, som arbejder med innovation i virksomheder og andre organisationer. Helle Aarøe Nissen er ph.d. i Erhvervsøkonomi fra Syddansk Universitet. Hun forsker i virksomheders udvikling og kommercialisering af innovationer.

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

200,00 kr.

160,00 kr. ekskl. moms

+-
Makroøkonomi - opgaver
Til underviserne finder der omfattende vejledende løsninger på Hans Reitzels Forlags underviserside. Til bogen hører desuden en hjemmeside, hvor du bl.a. kan finde bogens figurer til download, opgaver og rettelser. Denne opgavesamling følger samme struktur som lærebogen Makroøkonomi – videregående uddannelser, 5. udgave. Den indeholder et bredt udvalg af opgaver, der både dækker lærebogens emner og går i dybden med specielle emner. Opgaverne har en forskellig sværhedsgrad og medvirker til at give de studerende et teoretisk og praktisk grundlag for anvendelsen af makroøkonomiske teorier og modeller. Denne 2. udgave er udvidet og i tilknytning til opgavebogen er der udarbejdet detaljerede løsninger, som trin for trin gennemgår, hvordan opgaven skal løses. Disse løsninger er udarbejdet på en sådan måde, at underviseren kan vælge at udlevere dem til de studerende.

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

150,00 kr.

120,00 kr. ekskl. moms

+-
Lederens forretningsforståelse
Hvordan fungerer en virksomheds forretning, og hvordan skabes værdi for både kunden, virksomheden og samfundet? I Lederens forretningsforståelse giver forfatterne indsigt i og forståelse for de forskellige aspekter i det at drive en virksomhed, både inden for økonomi, markedsføring, ledelse og organisering samt strategi. Bogen søger således at give læseren en holistisk tilgang til at forstå virksomhedens som en sammenhængende forretning. Bogen er anvendelig inden for alle typer af forretning og er således ikke målrettet nogen specifik branche. Det er forfatternes opfattelse, at alle typer af virksomheder, både offentlige og private, fungerer efter nogle af de samme principper, der går ud på at skabe værdi for virksomheden. Kunde- og interessentbegrebet skal derfor ses i et bredt perspektiv, ligesom det gælder for virksomhedsbegrebet. Alle kapitler indeholder en række øvelser i relation til emnerne, og hvert kapitel afsluttes med refleksionsspørgsmål. Det er hensigten, at læseren selv relaterer til egen praksis, så den tilegnede viden bliver så virkelighedsnær som mulig. Hvert kapitel kan læses for sig, men læst i en sammenhæng gives et godt overblik over bogens tema – forretningsforståelse i en turbulent verden. Bogen er skrevet til akademifaget Lederens forretningsforståelse, som er et valgfag inden for ledelseslinjen. Bogen kan også anvendes til tværfaglig undervisning på akademi- og diplomniveau samt på interne efteruddannelser af eksisterende ledere på alle niveauer.

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

350,00 kr.

280,00 kr. ekskl. moms

+-

Vi bruger cookies på www.hansreitzel.dk

Det gør vi for at sikre en god brugeroplevelse og for at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre din oplevelse af siden. Hvis du klikker dig videre på siden, accepterer du samtidig vores brug af cookies. Læs mere om cookies