Efter- og videreuddannelser

Akademiuddannelser, merkantilt

Filtrering
Sorter efter
  • Alfabetisk (A-Å)
  • Alfabetisk (Å-A)
  • Nyeste materialer

76 materialer

Erhvervsøkonomi til Akademiuddannelserne (hjemmeside)
Hjemmesiden retter sig mod lærebogssystemet Erhvervsøkonomi til Akademiuddannelserne. Du kan her finde eksempler, opgaver, figurer og vejledende løsninger til 4. og 5. udgave af bøgerne. Hjemmesiden understøtter undervisningen i erhvervsøkonomi, og kan bruges som en del af forberedelsen til undervisningen eller før eksamen.    På siden findes desuden excelark til eksempler, opgaver og vejledende løsninger, der er tilgængelige uden login.  Bogens hjemmeside

Fås som

  • Internet

Internet

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

100,00 kr.

80,00 kr. ekskl. moms

Innovationsprocessen og vejen til markedet
Helle Aarøe Nissen udfolder begrebet innovation. Hun introducerer til innovationsprocessens elementer og den komplekse vej til markedet. Med udgangspunkt i en holistisk tilgang til innovationsprocessen integreres et markedsperspektiv med udviklingen af innovationer. Bogen har fokus på innovationsledelse, samarbejde i innovationsteams, identificering af kundegrupper, positionering af innovationer og udfoldelse af, hvad kommercialisering indeholder. Bogen henvender sig både til studerende i innovation og markedsudvikling på videregående uddannelser og til praktikere, som arbejder med innovation i virksomheder og andre organisationer. Helle Aarøe Nissen er ph.d. i Erhvervsøkonomi fra Syddansk Universitet. Hun forsker i virksomheders udvikling og kommercialisering af innovationer.

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

200,00 kr.

160,00 kr. ekskl. moms

+-
Lederens forretningsforståelse
Hvordan fungerer en virksomheds forretning, og hvordan skabes værdi for både kunden, virksomheden og samfundet? I Lederens forretningsforståelse giver forfatterne indsigt i og forståelse for de forskellige aspekter i det at drive en virksomhed, både inden for økonomi, markedsføring, ledelse og organisering samt strategi. Bogen søger således at give læseren en holistisk tilgang til at forstå virksomhedens som en sammenhængende forretning. Bogen er anvendelig inden for alle typer af forretning og er således ikke målrettet nogen specifik branche. Det er forfatternes opfattelse, at alle typer af virksomheder, både offentlige og private, fungerer efter nogle af de samme principper, der går ud på at skabe værdi for virksomheden. Kunde- og interessentbegrebet skal derfor ses i et bredt perspektiv, ligesom det gælder for virksomhedsbegrebet. Alle kapitler indeholder en række øvelser i relation til emnerne, og hvert kapitel afsluttes med refleksionsspørgsmål. Det er hensigten, at læseren selv relaterer til egen praksis, så den tilegnede viden bliver så virkelighedsnær som mulig. Hvert kapitel kan læses for sig, men læst i en sammenhæng gives et godt overblik over bogens tema – forretningsforståelse i en turbulent verden. Bogen er skrevet til akademifaget Lederens forretningsforståelse, som er et valgfag inden for ledelseslinjen. Bogen kan også anvendes til tværfaglig undervisning på akademi- og diplomniveau samt på interne efteruddannelser af eksisterende ledere på alle niveauer.

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

350,00 kr.

280,00 kr. ekskl. moms

+-
Makroøkonomi - opgaver
Til underviserne finder der omfattende vejledende løsninger på Hans Reitzels Forlags underviserside. Til bogen hører desuden en hjemmeside, hvor du bl.a. kan finde bogens figurer til download, opgaver og rettelser. Denne opgavesamling følger samme struktur som lærebogen Makroøkonomi – videregående uddannelser, 5. udgave. Den indeholder et bredt udvalg af opgaver, der både dækker lærebogens emner og går i dybden med specielle emner. Opgaverne har en forskellig sværhedsgrad og medvirker til at give de studerende et teoretisk og praktisk grundlag for anvendelsen af makroøkonomiske teorier og modeller. Denne 2. udgave er udvidet og i tilknytning til opgavebogen er der udarbejdet detaljerede løsninger, som trin for trin gennemgår, hvordan opgaven skal løses. Disse løsninger er udarbejdet på en sådan måde, at underviseren kan vælge at udlevere dem til de studerende.

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

150,00 kr.

120,00 kr. ekskl. moms

+-
Finansiel rådgivning - erhverv
Finansiel rådgivning – erhverv er en praksisorienteret lærebog, der fokuserer på de enkelte branchers produktsortiment og sparringsmuligheder i forhold til erhvervskunder. Bogen behandler de vigtigste produkter og den sparring, der efterspørges af erhvervslivet, fx i forhold til finansiering af anlægsinvesteringer og drift samt hjælp til styring af finansielle risici samt risici på anlæg og driften. Denne 3. udgave er kraftigt udvidet med indhold fra bogen ”Finansielle forretninger og Rådgivning”, der tidligere blev udgivet af FA. Bogen begynder nu med en introduktion til bankernes rolle. Derefter behandles opstart og overtagelse af virksomheder og virksomhedsformerne. I kapitel 4 gennemgås kort skat og moms. Derefter tages der fat på analyse, kreditvurdering og finansiering samt risikostyring i 10 kapitler: Regnskabsanalyse Strategi og virksomhedsanalyse Kreditvurdering Kreditvurdering – når strategien svigter Likviditet og driftsfinansiering Anlægsfinansiering Risikostyring af anlægsaktiver Risikostyring af omsætningsaktiver Risikostyring af finansielle risici (passiver) Bankvirksomhed og risikostyring Finansiel rådgivning – erhverv afsluttes med et kapitel om bekæmpelse af hvidvask og terrorfinansiering samt en oversigt til sidst: ”kort fortalt” Bogen er rettet mod de merkantile, finansielle uddannelser, fx finansøkonom, financial controller og finansbachelor.

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog (Andet)
i-bog (Andet)

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

400,00 kr.

320,00 kr. ekskl. moms

+-
Salg af rådgivning og serviceydelser
Salg er som et håndværk: det kan læres. Og jo mere værktøj man har i værktøjskassen, desto bedre kan man udføre sit arbejde. Salg af rådgivning og serviceydelser giver sælgeren bedre muligheder for at vælge den rigtige løsning, når han skal gennemføre et salg.   Salg af rådgivning og serviceydelser fokuserer især på det proaktive salg. Mange af bogens værktøjer og principper også bruges i forbindelse med butikssalg i brancher hvor eksperten indtager samme ekspertrolle som ved salg af rådgivning og serviceydelser. Af eksempler kan nævnes salg af elektronik, vin, køkkener og badeværelser etc., autoværksteder og lignende.   Efter et indledende kapitel hvor forskellen mellem salg af fysiske produkter og rådgivning og serviceydelser fastslås, følger fem kapitler hvor nogle af de fundamentale forudsætninger for succesfuldt salg gennemgås: forståelsen for kunders købsproces, værdiskabelsen som det grundlæggende element i salg, tillidens betydning i det rådgivende salg samt en gennemgang af kommunikation og forskellige persontyper. Herefter introduceres hovedfokus, selve kundemødet, i et kapitel om salgets struktur, inden mødets forskellige faser gennemgås i hver deres kapitel. Afslutningsvist er et kapitel omkring salgsplanlægning og personlig effektivitet samt et kapitel om fremtidens digitale salgstrends ligesom der i appendiks behandles et par særlige emner i form af skriftlig kommunikation samt rådgivning på tværs af kulturforskelle.   Bogen er først og fremmest rettet uddannelser som finansøkonom, finansbachelor, financial controller, serviceøkonom etc. Men den kan også bruges som supplerende læsning på andre retninger som hospitality management og transport- og logistikøkonom, samt på flere akademiuddannelser fx salgspsykologi og grundlæggende salg samt diplomfaget salg i praksis.  

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

400,00 kr.

320,00 kr. ekskl. moms

+-
Supply Chain Management
This textbook is a comprehensive introduction to how supply chain management (SCM) makes important contributions in creating competitive advantages. Managing global supply chain has become one of the contemporary key business issues. In 16 chapters, this book discusses the answers and perspectives that can be used to develop effective and efficient solutions in supply chains from an applied perspective. Topics include, among others, SCM strategy, performance management, digital supply chains, Sales & Operations Planning, supply chain design, strategic sourcing, supply chain innovation and human aspects of SCM. Of particular importance in this book, is the presentation of a wide range of normative models and theories which are of significant value to masters, MBA and undergraduate level students, although practitioners will also find the textbook helpful in addressing everyday problems in supply chains. The content of this book is relevant not only for manufacturers but also for other industries such as retailing and service companies as well as the public sector. Finally, the theoretical part of the textbook is supplemented with exemplary cases from various Danish organizations that are dealing with some of the key issues in SCM presented in this book.  

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog (Andet)
i-bog (Andet)

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

600,00 kr.

480,00 kr. ekskl. moms

+-
Makroøkonomi
Makroøkonomi – videregående uddannelser er en teoretisk stærk og pædagogisk anlagt lærebog. Formålet med bogen er at give læseren en forståelse af de samfundsøkonomiske sammenhænge, således at disse kan anvendes såvel i forbindelse med projektskrivning og studier i øvrigt som i jobmæssige sammenhænge. Der lægges gennem hele bogen vægt på at forklare den økonomiske teori og holde denne op mod ”den virkelige verden”. Det sker: • Ved uddybende forklaringer • Ved løbende at supplere teorierne med grafer, figurer og tabeller for derved at øge den intuitive fornemmelse • Ved hjælp af simple matematiske begreber, således at der sikres en logisk sammenhæng gennem hele bogen. Denne del er dog nedtonet i forhold til tidligere udgaver. Bogen er opdateret på en lang række punkter i forhold til forrige udgave. Del 4 sidst i bogen inddrager elementer fra bogen ”Makroøkonomi i teori og praksis” vedrørende finansielle kriser, finansiel stabilitet og eurosamarbejdet. Denne del er specielt rettet mod finansbacheloruddannelsen, men andre kan selvfølgelig også inddrage disse elementer i undervisningen. Desuden er der sket en væsentlig opdatering af alle bogens kapitler. Det gælder ikke mindst kapitel 6 om finanspolitikken, hvor der er lagt endnu mere vægt på tilrettelæggelsen af finanspolitikken i Danmark, herunder budgetloven og begrebet økonomisk råderum. Endelig er bogens figurer, tabeller, regler m.m. blevet opdateret. Bogen danner en helhed sammen med Mikroøkonomi – videregående uddannelser. Til bogen hører en hjemmeside, hvor du bl.a. kan finde bogens figurer til download, opgaver og rettelser.

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

400,00 kr.

320,00 kr. ekskl. moms

+-
Salg og salgspsykologi
Den moderne, målrettede lærebog om, hvordan du bliver en effektiv, resultatorienteret sælger. Bogen kommer rundt om alle aktuelle aspekter ved et godt salg: sælgerens personlige fremtræden, de forskellige kundetyper, salgsstrategi, præsentationsteknik, forhandling, salgsetik og -jura, værdiskabelse for kunden, oparbejdelse af kundeemner, salgsopfølgning, salgsledelse med mere. ”Salg og salgspsykologi” er primært skrevet til erhvervsakademierne, men alle, der arbejder med salg, vil få et inspirerende karriereskub med denne bog.  

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

400,00 kr.

320,00 kr. ekskl. moms

+-
Erhvervsøkonomi til Akademiuddannelserne
Se website på erhv-oekon-akademi.hansreitzel.dk ERHVERVSØKONOMI TIL AKADEMIUDDANNELSERNE er specielt udarbejdet til undervisning på Markedsføringsøkonomuddannelsen og er tilpasset den nye studieordning. Den kan også anvendes på fagmodulet Erhvervsøkonomi på Akademiuddannelserne (AU) og på andre uddannelser og kurser, hvor der indgår erhvervsøkonomi/virksomhedsøkonomi på et videregående niveau. Denne 5. udgave af lærebogssystemet er grundlæggende revideret og opdateret, således at eksemplerne inden for de forskellige emner er tidssvarende og aktuelle. Bogen giver brugeren et fagligt og metodisk grundlag for at kunne forstå, analysere og løse praksisnære problemstillinger inden for virksomhedsanalyse, økonomi- og ressourcestyring, budgettering, investering og finansiering. Bogen indeholder også en nyttig dansk-engelsk ordliste over regnskabsudtryk. Til lærebogen hører også ERHVERVSØKONOMI TIL AKADEMIUDDANNELSERNE – OPGAVESAMLING, som er forsynet med en brugervenlig angivelse af sværhedsgrad.

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

500,00 kr.

400,00 kr. ekskl. moms

+-

Vi bruger cookies på www.hansreitzel.dk

Det gør vi for at sikre en god brugeroplevelse og for at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre din oplevelse af siden. Hvis du klikker dig videre på siden, accepterer du samtidig vores brug af cookies. Læs mere om cookies