Spring til hovedindhold
Didaktisk opslagsbog

Didaktisk opslagsbog

Bogen stiller skarpt på 61 opslag om klassiske og moderne didaktiske begreber. Hvert opslag præsenterer begrebets teoretiske baggrund, dets betydning i en praksis og dets bidrag til professionel analyse, forberedelse eller evaluering af undervisning. Det er f.eks. ”Lærerroller”, ”Stilladsering”, "Øvelse”.

Didaktisk opslagsbog er en værktøjskasse: opslagene er redskaber til at kvalificere lærerens begreber om og handlemuligheder i praksis.

Bogens erfarne undervisere, forfattere og forskere skriver og henvender sig til alle, der ønsker at udvikle sig som underviser på et teoretisk og reflekteret grundlag. Bogen er derfor særlig egnet til undervisningen ved læreruddannelsen og til efter- og videreuddannelse.

Samtale med forfatter Peter Brodersen og to lærerstuderende
Forfattersamtale

Hvorfor skal vi have en opslagsbog om didaktik?

Det svarer Peter Brodersen, redaktør og medforfatter til bogen på her. Se videoen, hvor Peter Brodersen og to lærerstuderende fortæller om bogen.