Survey er en udbredt metode og benyttes inden for bl.a. humaniora, samfundsvidenskab, psykologi, marketing og sundhedsforskning. Også uden for forskningsverdenen er der mange organisationer som f.eks. konsulentfirmaer og offentlige institutioner, der arbejder med surveys.
Denne bog gennemgår alle surveyarbejdets faser og giver en praktisk indføring i
- design af undersøgelsen og udvælgelse af stikprøver,
- formulering af spørgeskemaer samt indsamling og kodning af data,
- metoder til at analysere resultaterne.
Redigeret af
Morten Frederiksen, lektor ved Institut for Sociologi og Socialt Arbejde, Aalborg Universitet,
Peter Gundelach, professor emeritus ved Sociologisk Institut, Københavns Universitet,
Rikke Skovgaard Nielsen, forsker ved Statens Byggeforskningsinstitut, Aalborg Universitet.
Dette er en i-bog, en digital udgave af den trykte bog, suppleret med digitale værktøjer som fx oplæsning, søge- og notefunktion. I-bogen kan læses på computer, tablet og smartphone overalt, hvor der er internetadgang.