Samfundsvidenskabernes metoder
Spring til hovedindhold
Udvalgte forsider i Samfundsvidenskabernes metoder-serienUdvalgte forsider i Samfundsvidenskabernes metoder-serienUdvalgte forsider i Samfundsvidenskabernes metoder-serien

Samfundsvidenskabernes metoder

En serie om forskningsmetode inden for statskundskab, sociologi, økonomi, antropologi og tilgrænsende områder.

Serien dækker både kvantitative og kvalitative tilgange, og fokus er på frembringelse af generaliserbar, systematisk, valid og reproducerbar viden ved hjælp af samfundsvidenskabelige metoder. Bøgerne er fagfællebedømt.

Serien redigeres af professor mso Lotte Bøgh Andersen, Aarhus Universitet og KORA, og lektor Peter Thisted Dinesen, Københavns Universitet.

FAKTA

  • Antal materialer6
Filtrering
Sorter efter

6 materialer

Som studerende og forsker i statskundskab stræber man efter at opnå en systematisk forståelse af samfundsmæssige og politiske forhold. Kernen i dette arbejde er en metodisk stringent tilgang og en stærk bevidsthed om metoder. I enhver undersøgelse er det afgørende både at vælge en metode, der er velegnet til forskningsspørgsmålet, og at reflektere over, hvilke indsigter og konklusioner den valgte metode kan føre til.

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

600,00 kr.

480,00 kr. ekskl. moms

Stata er et af de mest alsidige og brugervenlige statistikprogrammer. Denne guide introducerer læseren til programmet og gennemgår, hvordan Stata kan anvendes til videnskabelig analyse af kvantitative data. Gennem en række eksempler og øvelser med virkelige data guides læseren igennem datamanagement, basale uni-, bi- og multivariate analyser samt lineær og binær regression. Derudover behandles mere avancerede emner som fx illustrat

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

410,00 kr.

328,00 kr. ekskl. moms

Survey er en udbredt metode og benyttes inden for bl.a. humaniora, samfundsvidenskab, psykologi, marketing og sundhedsforskning. Også uden for forskningsverdenen er der mange organisationer som f.eks. konsulentfirmaer og offentlige institutioner, der arbejder med surveys. Denne bog gennemgår alle surveyarbejdets faser og giver en praktisk indføring i design af undersøgelsen og

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

480,00 kr.

384,00 kr. ekskl. moms

En lærebog om samfundsvidenskabelige metoder i journalistik og politisk kommunikation Denne lærebog er skrevet til alle, der beskæftiger sig med journalistik, medier og kommunikation, særligt politisk kommunikation. Den henvender sig især til studerende, men også alle andre, der ønsker at lave deres egne undersøgelser eller skærpe deres kritiske sans, når de blive

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

440,00 kr.

352,00 kr. ekskl. moms

Revideret udgave af en klassiker i dansk samfundsvidenskab. Indblik i statistik er en allround-lærebog til længere videregående uddannelser. I bogen gennemgås de relevante statistiske fordelinger og tilhørende hypotesetest inden for bl.a. økonomi, sociologi og statskundskab. Bogens praktiske tilgang illustreres af en systematisk gennemgang af alle faser fra stikprøver og dataindsamling til bearbejdning og tolknin

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

540,00 kr.

432,00 kr. ekskl. moms

Kombination af forskellige metoder i et samlet forskningsprojekt er blevet brugt i de fleste samfundsvidenskaber i mange år. Alligevel er det først inden for de seneste årtier, at der er opstået en egentlig diskussion af de grundlæggende principper for denne type kombinationer, som under ét kaldes mixed methods. Denne indføring præsenterer centrale principper og metoder i mixed methods og giver et hands on-værktø

Fås som

  • Bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

280,00 kr.

224,00 kr. ekskl. moms