Mål med mening

mellem dannelse og målstyring

Det pædagogiske pendul svinger mellem ekstremer: Bølger med fokus på mål, evidens, effektivisering og lignende bliver afløst af øget interesse for samfundskritiske og dannelsesorienterede tilgange. Konsekvensen er, at de fornuftige erkendelser, der måske har været i den bølge, der ebber ud, bliver glemt.

Læringsmålstyring i den danske folkeskole har været en meget stor bølge, men den står her i midten af 2018 ved udgangen af sin kortvarige epoke. Vi argumenterer i denne bog for, at vejen frem er mål med mening og ikke den totale forkastelse af læringsmål i undervisning og skole eller den totale forherligelse af samme.

Mål med mening henvender sig til alle, der arbejder for at gøre den danske folkeskole bedre.

 

Formålet med bogen er at

  • bidrage med empirisk viden om virkeligheden i dansk skole,
  • skitsere et handlerum for lærere,
  • nuancere debatten med kritisk undersøgelse af argumenter,
  • perspektivere debatten historisk og teoretisk, og
  • give forslag til, hvordan man kan arbejde med mål i grundskolen, herunder mål for dannelse.
Mål med mening

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Fakta

Ekstramaterialer

ISBN:
9788741271330
Udgave:
1
Udgivelsesdato:
01. juni 2018
Sider:
208
Redaktør:
Henrik Juul

Vi bruger cookies på www.hansreitzel.dk

Det gør vi for at sikre en god brugeroplevelse og for at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre din oplevelse af siden. Hvis du klikker dig videre på siden, accepterer du samtidig vores brug af cookies. Læs mere om cookies