Filtrering
Bliv klogere på 11 dannelsestænkere og deres forskellige idealer og begreber om dannelse i forhold til nutidig pædagogisk praksis. Bogen henvender sig især til lærer- og pædagogstuderende. Det er en væsentlig del af læreres og pædagogers faglighed at lade sig udfordre af skiftende dannelsesidealer. Når børne-/ungekulturen fx ændrer sig, er vi som professionelle nødt til at stoppe op og udfordre det dannelsespers
Fås som
Pris pr. stk.
Pris pr. stk.
220,00 kr.
176,00 kr. ekskl. moms
Det er skolens opgave at ruste eleverne til deres nu- og fremtid. Det gælder også skolefaget historie. Faget må derfor have et klart dannelsesmæssigt sigte. Det indebærer, at den viden og de færdigheder, eleverne tilegner sig, må styrke deres forståelse af sig selv og den verden, de lever i, og den må kunne bruges som baggrund for refleksioner over deres værdigrundlag og fremtidsmuligheder. I den sammenhæng har skolefaget også en k
Fås som
Pris pr. stk.
Pris pr. stk.
330,00 kr.
264,00 kr. ekskl. moms
Hvordan skal vi forstå skolens elever, og hvad er skolens ærinde med dem? Hvor går grænsen mellem skolen og dens omverden, og hvad er relationen hen over denne ”kantsten”? Hvad er i det hele taget skolens raison d’être? Fra Kant til Steen er skrevet i et let forståeligt sprog. Der er skruet op for brugen af humor, når forfatterne analyserer formålsparagraffen for forskell
Fås som
Pris pr. stk.
Pris pr. stk.
280,00 kr.
224,00 kr. ekskl. moms
Opdateret udgave med et helt nyt kapitel om gruppearbejde samt et udvidet kapitel om rammefaktorer med et særligt fokus på rummets betydning i undervisning og læreproces til dig, der er lærerstuderende eller underviser. Bogen er blevet opdateret med teoretiske, empiriske og juridiske referencer, og kapitlerne indledes med et overblik over nøglebegreber, som du kan følge undervejs og afsluttes med studieøvelser.
Fås som
Pris pr. stk.
Pris pr. stk.
480,00 kr.
384,00 kr. ekskl. moms
Vejledning handler om, hvordan skolens vejledere i pædagogisk læringscenter kan bidrage til den enkelte undervisers udvikling af praksis og dermed også til skolens fælles udvikling. Bogen falder i tre dele: · Første del gennemgår vejledningens kontekst og kontrakter samt vejlederens metoder og kompetencer. · Det sammenstilles i anden del med den konkrete skolesituation, der
Fås som
Pris pr. stk.
Pris pr. stk.
200,00 kr.
160,00 kr. ekskl. moms
"Som lærebog i de psykologiske og pædagogiske fag på lærer- og pædagoguddannelserne er bogen særdeles velegnet, fordi alle relevante teorier står i bogen" Heidi Friborg Christophersen, Undervisere Som lærer har man daglig at gøre med mennesker i grupper - eleverne i klassen, forældrene, kollegerne - og det er en vigtig del af lærens arbe
Fås som
Pris pr. stk.
Pris pr. stk.
415,00 kr.
332,00 kr. ekskl. moms
Pædagogikhåndbogen beskriver pædagogikkens vidensområde gennem seks tilgange: Pædagogikkens historie (hvad er baggrunden for det skolesyn vi har i dag?) Pædagogisk filosofi (hvad er skolens formål og etiske grundlag?) Pædagogisk sociologi (hvad er skolen sociale virkelighed?) Pædagogisk psykologi (hvad er udvikli
Fås som
Pris pr. stk.
Pris pr. stk.
655,00 kr.
524,00 kr. ekskl. moms
Det vil kræve handling og en massiv omstilling af vores samfund, når Danmark i de kommende år skal leve op til Verdensmålene for bæredygtig udvikling. Vores uddannelser har en vigtig rolle i den omstilling. Derfor har vi udgivet denne bog. I bogens kapitler giver en række af landets dygtigste forskere og undervisere deres bud på, hvordan børn og unge kan lære om bæredygtighed. Kapitlerne viser, hvordan vi som und
Fås som
Pris pr. stk.
Pris pr. stk.
330,00 kr.
264,00 kr. ekskl. moms
Bogen henvender sig til undervisere, studerende, ledere og forskere, der arbejder med unges uddannelse og læring, og til de politikere og beslutningstagere, der skaber rammerne for arbejdet med de unge. Bogen stiller skarpt på unges motivation for læring og uddannelse i lyset af de brydninger og forandringer, der præger samfundet, uddannelsesverdenen og ungdomslivet. I bogen fortæller 12 eksp
Fås som
Pris pr. stk.
Pris pr. stk.
270,00 kr.
216,00 kr. ekskl. moms
Folkeskolen skal skabe „oplevelse, fordybelse og virkelyst“, så eleverne kan udvikle „erkendelse og fantasi og får tillid til egne muligheder og baggrund for at tage stilling og handle“. Sådan har det heddet i folkeskolelovens formålsparagraf siden 1993. Bogen er en, indtil videre enestående, samlet didaktisk behandling af begreberne oplevelse, fordybelse og virkelyst. Forfatterne beskriver, hvordan æstetik i undervisningen kan åbn
En del af serien Lærerbiblioteket
Fås som
Pris pr. stk.
Pris pr. stk.
330,00 kr.
264,00 kr. ekskl. moms