Corporate communication

et tværfagligt perspektiv

Corporate communication er et paraplybegreb, som dækker over de mangeartede kommunikationsaktiviteter,der udøves i en virksomhed. Fokus er på en stringent og sammenhængende kommunikation af identitet og værdier i dialogen med omverdenen.

I det strategiske og praktiske arbejde med corporate communication ligger muligheden for at danne og fastholde billedet af den unikke og troværdige virksomhed.

Corporate communication – et tværfagligt perspektiv indeholder:

  • Om corporate communication af Birgitte Norlyk, Institut for Design og Kommunikation (Syddansk Universitet)
  • Storytelling og corporate communication af Per Krogh Hansen, Institut for Design og Kommunikation (Syddansk Universitet)
  • Om heltefiguren i corporate communication af Cindie Maagaard, Institut for Sprog og Kommunikation, og Birgitte Norlyk
  • Virksomhed med stil – Design i corporate communication af Anders V. Munch, Institut for Design og Kommunikation(Syddansk Universitet)
  • Marketing, Public Relations og corporate communication af Elin Brandi Sørensen, Institut for   Entreprenørskab og Relationsledelse (Syddansk Universitet)
  • CSR – corporate communication som social ansvarlighed af Christa Thomsen, Institut for   Sprog og Erhvervskommunikation (Aarhus School of Business – Aarhus Universitet)
  • Et strategisk perspektiv på corporate communication af Per V. Freytag, Institut for Entreprenørskab og Relationsledelse (Syddansk Universitet), og Birgitte Norlyk
  • Relationer, effektmålinger og gennemsigtighed af Birgitte Norlyk, Institut for Design og Kommunikation (Syddansk Universitet)

Corporate communication – et tværfagligt perspektiv retter sig mod undervisningsforløb på videregående uddannelser samt mod praktikere, der ønsker en opdatering på kommunikationsområdet.

Corporate communication

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Fakta

Ekstramaterialer

ISBN:
9788741263816
Udgave:
2
Udgivelsesdato:
20. januar 2016
Sider:
152
Redaktør:
Henning Persson

ANMELDELSER

"På ganske glimrende vis lykkedes det Birgitte Norlyk på få sider at belyse, hvordan kommunikation i virksomheder i sandhed er en tværfaglig diciplin. (...) Bidragsyderne til denne bog kommer fra så forskellige fagområder som litteratur, design, marketing, strategi og kommunikation og tilsammen giver de et ganske glimrende billede af, hvordan corporate communication ikke kun handler om ét fagområde, men i lige så høj grad om samspillet med andre. Bogen er et troværdigt billede på, hvordan kommunikation fungerer i en virksomhed. Der er dog tale om en grundbog og ikke en håndbog. Der gives ikke forslag til, hvordan man som praktiker arbejder med en problemstilling. Til gengæld suppeleres de forskellige kommunikative discipliner af korte to-the-point eksempler fra den virkelige verden foruden henvisning til teoretikere, hvis man ønsker en emne yderligere uddybet."
Rikke Nørgaard Nielsen, cand.merc. (kom)
Dansk Kommunikationsforening07. september 2011

Vi bruger cookies på www.hansreitzel.dk

Det gør vi for at sikre en god brugeroplevelse og for at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre din oplevelse af siden. Hvis du klikker dig videre på siden, accepterer du samtidig vores brug af cookies. Læs mere om cookies