Kommunikation skaber din organisation

I Kommunikation skaber din organisation demonstrerer forfatteren med en narrativ tilgang til kommunikation, hvordan organisationer skabes gennem interaktioner mellem ledere og medarbejdere og mellem organisation og omverden. Historier hjælper os med at skabe mening og er derfor vigtige både som organisationsudviklingsværktøj og positioneringsværktøj. Når man forstår historiers formende magt, bliver de en kilde til både forståelse og udvikling.

  Bogen giver indsigt i arbejdet med identitet, vision og værdier, kultur, narrativ organisationsudvikling, intern kommunikation, kommunikationspolitikker, måling af kommunikation, employer branding og autokommunikation.   2. udgaven lægger mere vægt på de praktiske værktøjer i forhold til arbejdet med kultur, kommunikationspolitikker og måling af kommunikation. Bogen er også blevet suppleret med to nye kapitler om hhv. coordinated management of meaning, som er et supplement til den narrative tilgang, og om forandringskommunikation, da det er et emne, der fylder meget i de fleste organisationer. De fleste kapitler i bogen er i øvrigt blevet uddybet på baggrund af forfatterens undervisningserfaringer med den første udgave samt input fra studerende.   Bogens målgruppe er studerende på videregående uddannelser og praktikere, som ønsker større refleksion over deres daglige kommunikationsarbejde.
Kommunikation skaber din organisation

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Fakta

Ekstramaterialer

ISBN:
9788741258706
Udgave:
2
Udgivelsesdato:
08. april 2014
Sider:
384
Redaktør:
Henning Persson

ANMELDELSER

"Fagbog om kommunikation på akademisk niveau som er målrettet relevante videregående studier, men som naturligvis også er en inspirerende grundbog for dem, som arbejder praktisk med kommunikation. [...]"
Carsten Güllich-Nørby
DBC - Lektørudtalelse20. april 2011
"Bogen er et af de bedste bidrag i strømmen af nye danske grundbøger om kommunikation. [...] Bogen er ganske velegnet læsestof, og stof til eftertanke, for nybegyndere samt erfarne kommunikatører, der gerne vil læse op på feltet. Man er i øvrigt ikke i tvivl om, at man med forfatteren er i belæst og erfarent selskab. Hansens mangeårige undervisningsgerning smitter af i bogens velformulerede og pædagogiske (ikke over-pædagogiske) introduktioner til de forskellige kommunikationsdiscipliner."
Stephan Sabinsky, kommunikationsrådgiver
Dansk Kommunikationsforening19. april 2011

Vi bruger cookies på www.hansreitzel.dk

Det gør vi for at sikre en god brugeroplevelse og for at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre din oplevelse af siden. Hvis du klikker dig videre på siden, accepterer du samtidig vores brug af cookies. Læs mere om cookies