Afsætningsstrategi

Afsætningsstrategi er en ny lærebog, der giver en helhedsforståelse for grundlæggende afsætningsmæssige forhold, begreber, modeller og værktøjer.

Lærebogen giver læseren overblikket over, hvordan markedsføring, strategisk planlægning, konkurrentanalyse og segmentering kan spille sammen og styrke salget af virksomhedens produkter. Bogens kapitler gennemgår:

  • Grundlæggende afsætningsbegreber
  • Metode
  • Styringsgrundlaget i virksomheden
  • Planlægningsniveauer og markedsføringsfunktionen
  • Virksomhedens interne forhold
  • Produkters livsforløb - porteføljestyring
  • Virksomhedens forretnings- og vækststrategier
  • Virksomhedens eksterne forhold
  • Branche og konkurrentanalyse
  • Juridiske forhold - konkurrenceret
  • Virksomhedens økonomiske situation
  • Virksomhedens samlede forretningsplan

Det er bogens formål, at læseren efterfølgende i praksis kan bidrage til, analysere og løse virksomhedens nationale og internationale salgs- og markedsføringsopgaver.

Bogen er rettet mod faget Afsætningsstrategi på Akademiuddannelserne

Afsætningsstrategi

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Fakta

ISBN:
9788741259765
Udgave:
1
Udgivelsesdato:
21. marts 2016
Sider:
312
Redaktør:
Lasse Wolsgård

Vi bruger cookies på www.hansreitzel.dk

Det gør vi for at sikre en god brugeroplevelse og for at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre din oplevelse af siden. Hvis du klikker dig videre på siden, accepterer du samtidig vores brug af cookies. Læs mere om cookies