Afsætningsstrategi giver en helhedsforståelse for grundlæggende afsætningsmæssige forhold, begreber, modeller og værktøjer. Læseren får et overblik over, hvordan markedsføring, strategisk planlægning, konkurrentanalyse og segmentering kan spille sammen og styrke salget af virksomhedens produkter. Bogens kapitler gennemgår:
- Grundlæggende afsætningsbegreber
- Metode
- Styringsgrundlaget i virksomheden
- Planlægningsniveauer og markedsføringsfunktionen
- Virksomhedens interne forhold
- Produkters livsforløb - porteføljestyring
- Virksomhedens forretnings- og vækststrategier
- Virksomhedens eksterne forhold
- Branche- og konkurrentanalyse
- Juridiske forhold - konkurrenceret
- Virksomhedens økonomiske situation
- Virksomhedens samlede forretningsplan
Til sidst i bogen gennemgås en større case om Kopenhagen Fur. Der er knyttet en elektronisk case- og opgavesamling til bogen – se afsætningsstrategi.hansreitzel.dk.
Bogen er rettet mod faget Afsætningsstrategi på Akademiuddannelsen i International handel og markedsføring.
Dette er en i-bog, en digital udgave af den trykte bog, suppleret med digitale værktøjer som fx oplæsning, søge- og notefunktion. I-bogen kan læses på computer, tablet og smartphone overalt, hvor der er internetadgang.