Fås som

Bog

Pris pr. stk.

260,00 kr.

208,00 kr. ekskl. moms

Stk.


I alt

260,00 kr.

208,00 kr. ekskl. moms

Læreren som leder

Klasseledelse i folkeskole og gymnasium

Klasseledelse er et begreb, der efterhånden har vundet bredt indpas i den danske undervisningsverden. Ikke underligt, for god undervisning er nok så meget afhængig af lærerens evne til at lede arbejdet i klasseværelset.

I Læreren som leder gives en indføring i historisk og aktuel forskning i klasseledelse. Forfatterne gennemgår, hvad begrebet klasseledelse dækker, og hvordan klasseledelse virker i praksis. Bogen indeholder cases fra praksis i henholdsvis indskoling, mellemtrin, udskoling og gymnasium. Endelig rummer den interview med lærere, der mestrer klasseledelse.   I bogen er indlagt en dvd med videooptagelser af vellykkede undervisningsforløb til illustration af bogens pointer.   Helle Plauborg er lærer, cand.mag. i pædagogik og socialvidenskab og lektor i KLEO, Professionshøjskolen UCC. Jytte Vinther Andersen lærer og udviklingskonsulent i KLEO, Professionshøjskolen UCC. Gitte Holten Ingerslev er ph.d. og lektor ved Institut for didaktik, DPU, Aarhus Universitet. Per Fibæk Laursen er professor ved Center for grundskoleforskning, DPU, Aarhus Universitet.

Se bogens hjemmeside med supplerende videoer her

Læreren som leder

Fås som

  • Bog

Fakta

ISBN:
9788741253763
Udgave:
1
Udgivelsesdato:
07. april 2010
Sider:
213
Redaktør:
Anne Grete Holtoug

ANMELDELSER

"Denne bog om klasseledelse i både folkeskole og gymnasium henvender sig både til folkeskolens lærere samt til undervisere på ungdomsuddannelserne. Derudover vil det være oplagt at anvende bogen som grundbog i forbindelse med uddannelse til folkeskolelærer eller underviser på ungdomsuddannelserne." "[...]Der er udgivet mange titler om klasseledelse og clasroom management gennem de sidste par år. Denne bog er blandt de bedste om emnet." "[...]God grundbog om klasseledelse i både folkeskole og på ungdomsuddannelserne."
Henrik Munch Jørgensen
DBC, Lektørudtalelse, uge 23 201022. juni 2010
[...]alt i alt kan bogens teoretiske redegørelser og de mange forslag til, hvordan team og skoler som helhed kan arbejde med klasseledelse, være en fremragende inspiration til både teoretisk og praktisk at udvikle gode læringsmiljøer."
Helge Christiansen
Folkeskolen nr. 19, 201014. september 2010
"Det er en særdeles velgennemarbejdet bog. Der er tænkt grundigt over hvert enkelt afsnit og dets sammenhæng med det øvrige stof." "[...] Det er en vægtig bog med stor brugsværdi. Den kan efter denne anmelders opfattalse meget vel blive en grundbog for lærerstuderende - det fortjener den og de - og en tankevækkende fornyer for lærere på efteruddannelse. Flot arbejde - stort til lykke!"
Bjørn Glæsel
Pædagogisk psykologisk tidsskrift - nr. 4 201022. oktober 2010

Vi bruger cookies på www.hansreitzel.dk

Det gør vi for at sikre en god brugeroplevelse og for at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre din oplevelse af siden. Hvis du klikker dig videre på siden, accepterer du samtidig vores brug af cookies. Læs mere om cookies