Religionsdidaktik. Traditioner og tilgange

Religionsdidaktik gennemgår en række forskellige tilgange til og traditioner for religionsundervisning i grundskolen. Hvad er fx forskellen på at undervise i religion ud fra fortællinger, ud fra ”livs-spørgsmål” eller ud fra antropologisk feltarbejde? Hvilke videnskabelige inspirationer trækker forskellige former for religionsundervisning på, og hvordan pædagogiseres de?

Undervisningens indhold er præget af forskellige videnssyn, verdensbilleder og fagdidaktiske valg, der har konsekvenser for, hvad der kan læres. Forfatterne sætter fokus på konsekvenserne af at trække viden produceret ”uden for” skolen ind i pædagogisk praksis. Samtidig er antologien et bud på, hvordan man kan arbejde fagligt med fagets didaktik.

Religionsdidaktik henvender sig især til læreruddannelsens undervisningsfag kristendomskundskab/religion, men kan med fordel læses af alle, der beskæftiger sig fagligt med religion, didaktik og curriculumstudier.

En del af serien Lærerbiblioteket
Religionsdidaktik. Traditioner og tilgange

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Samme serie

Fakta

Ekstramaterialer

Digital didaktik

Digital didaktik

Pris pr. stk.

200,00 kr.

160,00 kr. ekskl. moms

+-

Fås som

  • Bog
  • i-bog

ANMELDELSER

"Alle undervisere i kristendomskundskab - hvilket i disse år vil sige flere end de linjefagsuddannede - bør læse "Religionsdidaktik"."
”Anmeldelse Læs hele anmeldelsen på Folkeskolen

Birgitte Maria Smidt
Folkeskolen.dk23. maj 2016