Inklusion, leg og empati (i-bog)

Neuroaffektiv udvikling i børnegrupper

Inklusion, leg og empati er skrevet til lærere, pædagoger, psykologer og andre, der arbejder med børn, og som gerne vil etablere følelsesmæssigt modnende gruppefællesskaber med 4-12-årige børn. Bogens forfattere er fagpersoner fra mange steder i verden, som alle har støttet børns udviklingsproces gennem kreative tilgange, så børnene har fået mulighed for at udvikle sig til personer med en høj mentaliseringskapacitet, som kan indgå i konstruktive fællesskaber.

Alle bogens kapitler handler om, hvordan gruppeoplevelser bidrager til og understøtter børns voksende kapacitet til at indgå i konstruktive og livsbekræftende samspil med andre.

I denne nye udgave af bogen er kapitlet om det udviklingsbaserede børnegruppeprogram NUSSA blevet omskrevet, da programmet er overtaget af Susan Hart og tilpasset neuroaffektiv udviklingspsykologi.

”Når børn kommer i skole, møder de udfordringen i at tilegne sig nye kognitive færdigheder, men en lige så vigtig udfordring ligger i at tilegne sig nye former for samspil med en bredere gruppe af andre børn og voksne […] Kapitlerne i denne bog inviterer os til at se på de mange kreative metoder, forfatterne har fundet til at udstrække de kvaliteter og fordele, der kendetegner tidlige, legende og afstemte dyadiske relationer, til arbejdet med større børn i grupper.”
Phyllis Booth i bogens forord

 

Dette er en i-bog, en digital udgave af den trykte bog, suppleret med digitale værktøjer som fx oplæsning, søge- og notefunktion. I-bogen kan læses på computer, tablet og smartphone overalt, hvor der er internetadgang.

Inklusion, leg og empati (i-bog)

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Fakta

ISBN:
9788741264530
Udgave:
2
Udgivelsesdato:
09. november 2015
Sider:
345
Redaktør:
Mette Schilling

ANMELDELSER

Dette er en i-bog, en digital udgave af den trykte bog, suppleret med digitale værktøjer som fx oplæsning, søge- og notefunktion. I-bogen kan læses på computer, tablet og smartphone overalt, hvor der er internetadgang.

Inklusion, leg og empati er skrevet til lærere, pædagoger, psykologer og andre, der arbejder med børn, og som gerne vil etablere følelsesmæssigt modnende gruppefællesskaber med 4-12-årige børn. Bogens forfattere er fagpersoner fra mange steder i verden, som alle har støttet børns udviklingsproces gennem kreative tilgange, så børnene har fået mulighed for at udvikle sig til personer med en høj mentaliseringskapacitet, som kan indgå i konstruktive fællesskaber.

Alle bogens kapitler handler om, hvordan gruppeoplevelser bidrager til og understøtter børns voksende kapacitet til at indgå i konstruktive og livsbekræftende samspil med andre.

I denne nye udgave af bogen er kapitlet om det udviklingsbaserede børnegruppeprogram NUSSA blevet omskrevet, da programmet er overtaget af Susan Hart og tilpasset neuroaffektiv udviklingspsykologi.

”Når børn kommer i skole, møder de udfordringen i at tilegne sig nye kognitive færdigheder, men en lige så vigtig udfordring ligger i at tilegne sig nye former for samspil med en bredere gruppe af andre børn og voksne […] Kapitlerne i denne bog inviterer os til at se på de mange kreative metoder, forfatterne har fundet til at udstrække de kvaliteter og fordele, der kendetegner tidlige, legende og afstemte dyadiske relationer, til arbejdet med større børn i grupper.”
Phyllis Booth i bogens forord

Hans-Christian Uth
Lektørudtalelse DBC23. februar 2015

Dette er en i-bog, en digital udgave af den trykte bog, suppleret med digitale værktøjer som fx oplæsning, søge- og notefunktion. I-bogen kan læses på computer, tablet og smartphone overalt, hvor der er internetadgang.

Inklusion, leg og empati er skrevet til lærere, pædagoger, psykologer og andre, der arbejder med børn, og som gerne vil etablere følelsesmæssigt modnende gruppefællesskaber med 4-12-årige børn. Bogens forfattere er fagpersoner fra mange steder i verden, som alle har støttet børns udviklingsproces gennem kreative tilgange, så børnene har fået mulighed for at udvikle sig til personer med en høj mentaliseringskapacitet, som kan indgå i konstruktive fællesskaber.

Alle bogens kapitler handler om, hvordan gruppeoplevelser bidrager til og understøtter børns voksende kapacitet til at indgå i konstruktive og livsbekræftende samspil med andre.

I denne nye udgave af bogen er kapitlet om det udviklingsbaserede børnegruppeprogram NUSSA blevet omskrevet, da programmet er overtaget af Susan Hart og tilpasset neuroaffektiv udviklingspsykologi.

”Når børn kommer i skole, møder de udfordringen i at tilegne sig nye kognitive færdigheder, men en lige så vigtig udfordring ligger i at tilegne sig nye former for samspil med en bredere gruppe af andre børn og voksne […] Kapitlerne i denne bog inviterer os til at se på de mange kreative metoder, forfatterne har fundet til at udstrække de kvaliteter og fordele, der kendetegner tidlige, legende og afstemte dyadiske relationer, til arbejdet med større børn i grupper.”
Phyllis Booth i bogens forord

LFS Nyt25. marts 2015

Dette er en i-bog, en digital udgave af den trykte bog, suppleret med digitale værktøjer som fx oplæsning, søge- og notefunktion. I-bogen kan læses på computer, tablet og smartphone overalt, hvor der er internetadgang.

Inklusion, leg og empati er skrevet til lærere, pædagoger, psykologer og andre, der arbejder med børn, og som gerne vil etablere følelsesmæssigt modnende gruppefællesskaber med 4-12-årige børn. Bogens forfattere er fagpersoner fra mange steder i verden, som alle har støttet børns udviklingsproces gennem kreative tilgange, så børnene har fået mulighed for at udvikle sig til personer med en høj mentaliseringskapacitet, som kan indgå i konstruktive fællesskaber.

Alle bogens kapitler handler om, hvordan gruppeoplevelser bidrager til og understøtter børns voksende kapacitet til at indgå i konstruktive og livsbekræftende samspil med andre.

I denne nye udgave af bogen er kapitlet om det udviklingsbaserede børnegruppeprogram NUSSA blevet omskrevet, da programmet er overtaget af Susan Hart og tilpasset neuroaffektiv udviklingspsykologi.

”Når børn kommer i skole, møder de udfordringen i at tilegne sig nye kognitive færdigheder, men en lige så vigtig udfordring ligger i at tilegne sig nye former for samspil med en bredere gruppe af andre børn og voksne […] Kapitlerne i denne bog inviterer os til at se på de mange kreative metoder, forfatterne har fundet til at udstrække de kvaliteter og fordele, der kendetegner tidlige, legende og afstemte dyadiske relationer, til arbejdet med større børn i grupper.”
Phyllis Booth i bogens forord

Annie Jakobsen og Marie Olsen-Kludt
Psykolog Nyt29. maj 2014

Vi bruger cookies på www.hansreitzel.dk

Det gør vi for at sikre en god brugeroplevelse og for at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre din oplevelse af siden. Hvis du klikker dig videre på siden, accepterer du samtidig vores brug af cookies. Læs mere om cookies