Fås som

Bog

Pris pr. stk.

250,00 kr.

200,00 kr. ekskl. moms

Stk.


I alt

250,00 kr.

200,00 kr. ekskl. moms

AKT-håndbogen

Funktionen som AKT-lærer er et relativt nyt fænomen i skoleverdenen, men findes efterhånden på de fleste skoler. AKT står for Adfærd, Kontakt og Trivsel, og AKT-læreren varetager – ofte med et relativt kort uddannelsesforløb bag sig – en række vigtige funktioner inden for disse områder i samspil med elever, forældre og lærere.

I bogen behandles centrale problemstillinger inden for AKT-lærerens arbejdsfelt: Den organisatoriske ramme om arbejdet, arbejdet med grupper og klasser, arbejdet med enkeltelever og AKT-lærerens udviklingsmuligheder. Femte del rummer bl.a. et minileksikon med forklaring på de hyppigste fagrelevante termer samt en række skemaer, meddelelser og undersøgelsesark m.v., der frit kan kopieres.

AKT-håndbogen er primært tænkt som et arbejdsredskab for AKT-lærere, AKT-pædagoger, AKT-koordinatorer, klasselærere og skoleledere. Den er desuden velegnet i forbindelse med uddannelsen til AKT-lærer samt til linjefaget Specialpædagogik på læreruddannelsen.

Brian Degn Mårtensson og Torben Pedersen er uddannet folkeskolelærere og har begge arbejdet som AKT-lærere og AKT-koordinatorer.

Se supplerende materialer og litteratur på bogens hjemmeside her

AKT-håndbogen

Fås som

  • Bog

Fakta

Ekstramaterialer

ISBN:
9788741252926
Udgave:
1
Udgivelsesdato:
26. juni 2009
Sider:
208
Redaktør:
Anne Grete Holtoug

ANMELDELSER

"Den AKT-håndbog er en god oversigtsbog, der hjælper alle personalegrupper på skolerne til at gøre brug af den resurse, som AKT-lærerne er". [...]Den nye AKT-håndbog er et godt sted at begynde, hvis man står over for en elev med en uhensigtsmæssig adfærd, eller som viser tegn på mistrivsel."
Heidi Friborg Christophersen
Fagbladet Folkeskolen/ Månedmagasinet Undervisere www.undervisere.dk27. november 2009
" AKT-håndbogen er et godt arbejdsredskab og opslagsværk til brug i forbindelse med AKT-læreres daglige virke eller i forbindelse med uddannelsen til AKT-lærer."
Henrik Munch Jørgensen
Lektørudtalelse - DBC uge 32 200918. december 2009
"Et suverænt mesterværk..[...] 200 sider fuld af ideer til at håndtere alt fra enkeltelevers diagnoser til dagligdagens gruppe- og klassekonflikter. Bogen er designet således, at man kan vælge at bruge den, sådan som titlen indicerer, nemlig som håndbog; eller man kan læse den fra den ene ende til den anden og blive meget klogere på, hvad det vil sige at arbejde med børn og unge i vanskeligheder."
Ulla Clausen, psykolog
Specialpædagogik nr. 6, 2009 20. januar 2010

Vi bruger cookies på www.hansreitzel.dk

Det gør vi for at sikre en god brugeroplevelse og for at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre din oplevelse af siden. Hvis du klikker dig videre på siden, accepterer du samtidig vores brug af cookies. Læs mere om cookies