Professionshøjskole

Læreruddannelsen

Filtrering
Sorter efter
  • Alfabetisk (A-Å)
  • Alfabetisk (Å-A)
  • Nyeste materialer

207 materialer

Håbets og handlingens pædagogik
Bæredygtighed er en uomgængelig tematik i fremtidens samfund. Verdensmålene, som blev vedtaget på et FN-topmøde i 2015, er ambitiøse, og vores forpligtigelse til at forsøge at indfri målene betyder meget for vores uddannelses- og undervisningssystem. I det lys præsenterer Håbets og handlingens pædagogik en række handlingsrettede didaktiske forslag til at ændre verden samm

Fås som

  • Bog

Bog

Pris pr. stk.

Udkommer 16. juni

Pris pr. stk.

300,00 kr.

240,00 kr. ekskl. moms

Udkommer 16. juni

Mentalisering i skolen
MENTALISERING I SKOLEN er en praksisbog, der kan anvendes til at bringe mentalisering ind i skolen. Formålet er at understøtte sikkerhed, positive læringsprocesser og inkluderende fællesskaber. Bogen er anvendelig i folkeskolen, men har også en lang række bud på, hvordan man kan arbejde med mentalisering hos elever i specialområdet. Bogen er inddelt i 4 dele: Del 1 vedrører

Fås som

  • Bog

Bog

Pris pr. stk.

Udkommer 26. maj

Pris pr. stk.

450,00 kr.

360,00 kr. ekskl. moms

Udkommer 26. maj

Praktikbogen
Praktikbogen består af fire dele. De tre første dele begrebssætter, problematiserer og igangsætter refleksionsprocesser knyttet til de tre kompetenceområder i læreruddannelsens praktikfag. Hver del består af en generel introduktion til delen, en række opslag, der introducerer centrale begreber og problematiserer disse, samt en række studieøvelser knyttet til begrebet, som der kan arbejdes med

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog (2. udgave)

Bog (1. udgave)
i-bog

Pris pr. stk.

Udkommer 17. maj

Pris pr. stk.

350,00 kr.

280,00 kr. ekskl. moms

Udkommer 17. maj

Bog

Pris pr. stk.

Udkommer 03. maj

Pris pr. stk.

220,00 kr.

176,00 kr. ekskl. moms

Udkommer 03. maj

+-
Selvbestemmelsesteorien
Når mennesker udfører en given aktivitet, motiveres de så, fordi aktiviteten er interessant, sjov eller spændende i sig selv? Eller fordi der er noget andet, uden for aktiviteten, der motiverer? Spørgsmål som disse står centralt i selvbestemmelsesteorien, der blev grundlagt af Edward L. Deci og Richard M. Ryan i 1980’erne. Omfattende forskning har siden vist, at når interesse og nysgerrighed driver værket, trives

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

350,00 kr.

280,00 kr. ekskl. moms

+-
Musikundervisning
Musikfaget kan og skal foregå på mange forskellige måder. For at det er muligt, må musiklæreren kende til en mangfoldighed af metoder. Musikundervisning – en fagmetodik rummer derfor en lang række metoder til at undervise i faget, som hjælper læreren med at få øje på elevernes grænser og muligheder og med at variere undervisningen. Bogen åbner et bredt repertoire af metoder for læreren:

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

225,00 kr.

180,00 kr. ekskl. moms

+-
Pædagogikkens fundamenter
Bør vi betragte børn som tomme kasser, der skal fyldes med læring, eller som forudbestemte væsener med naturlige anlæg for bestemte interesser? Lærer børn og unge bedst på eget initiativ eller under andres opsyn? Skal indholdet i undervisningen være alment og fælles eller specifikt for det enkelte barn? Og i hvor høj grad kan vi som samfund kræve, at opdragelsen i hjemmet såvel som undervisningen i skolen tilpasses omgivelsernes po

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

400,00 kr.

320,00 kr. ekskl. moms

+-
Historieundervisning
Historieundervisningen skal være varieret, vedkommende og interessant for eleverne, og rækken af mulige metoder er da også meget lang. Historieundervisning – en fagmetodik består derfor af en lang række kapitler, der sammen udfolder en bred og varieret palet af undervisningsmuligheder. Hvert kapitel beskriver en faglig tematik og eksemplificeringer af metoder og fremgangsmåder til at undervis

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

300,00 kr.

240,00 kr. ekskl. moms

+-
Tilbage til teksten
Bogen handler om at undersøge æstetiske tekster i undervisningen. Bogen lægger op til at undervisningen skal tage elevernes oplevelse af teksten alvorligt, så de kan åbne sig for mødet med tekstens fremmedhed. Vi skal ikke fylde alt muligt på eleverne, før de møder teksten; teksten skal have lov til at virke på eleverne, og eleverne skal lære at give sig hen til at opleve teksten. Vi skal med andre ord væk fra

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

250,00 kr.

200,00 kr. ekskl. moms

+-
Skolevanskeligheder og inklusionsmuligheder
Skolevanskeligheder og inklusionsmuligheder giver en ny måde at håndtere inklusionsproblematikker på. Forfatteren beskriver, hvordan det er helt afgørende at se på børns handlinger og deltagelse for at forstå og håndtere vanskelige skolesituationer. Ved at fokusere på børns handlinger og prøve at forstå dem ser vi ikke kun på børnene, men med børnene ud i det sociale liv, hvor de har vanskeligheder – vi anlægge

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

225,00 kr.

180,00 kr. ekskl. moms

+-