Erhvervsakademi

Serviceøkonom

Filtrering
Sorter efter
  • Alfabetisk (A-Å)
  • Alfabetisk (Å-A)
  • Nyeste materialer

30 materialer

Moderne markedsføring - opgaver og cases
Moderne markedsføring - opgaver og cases knytter sig til lærebogen Moderne markedsføring og følger samme emneopdeling som lærebogen. Læseren får således opdaterede opgaver og cases til hvert kapitel, der medvirker til forståelsen af alle faserne i en markedsføringsindsats – med fokus på værdiskabelse for kunden: • Situationsanalyse • Overordnet strategi • Målsætninger, målgrupper og positionering • Marketing-mix 1 (produkt, pris, place) • Marketing-mix 2 (promotion) • Evaluering/kontrol af effekt Læremidlet er rettet mod korte og mellemlange videregående uddannelser, fx relevante bachelorretninger på handelshøjskolerne, erhvervsakademiuddannelser (fx Markedsføringsøkonom, Multimediedesigner, Serviceøkonom og Handelsøkonom) og professionsbacheloruddannelserne (fx Leisure Management, International handel og markedsføring samt Medieproduktion og -ledelse). Derudover er den anvendelig på akademiuddannelserne på det merkantile område. Til bogen hører en hjemmeside, hvor du bl.a. kan finde bogens opgaver, figurer og tabeller.

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog (2. udgave)

Bog (1. udgave)
i-bog

Pris pr. stk.

Udkommer 05. august

Pris pr. stk.

200,00 kr.

160,00 kr. ekskl. moms

Udkommer 05. august

Moderne markedsføring
Dette er en lærebog i markedsføring, som den foregår i en stadig mere digitaliseret verden, hvor de fleste borgere dagligt er online på computere eller på smartphones. I denne 2. udgave er opdateret med de nyeste tendenser samt udvidet med en ekstra del om internationalisering og et særskilt kapitel om servicevirksomheder. Der der desuden øget fokus på forretningsforståelsen med inddragelse af Business Model Cavas samt innovation og entrepreneurship. Moderne markedsføring behandler de klassiske og tidløse markedsføringsteorier, -modeller og -begreber, men udfordrer og justerer dem, hvor det er relevant i lyset af de digitale platforme, medier og kanaler. Onlinemuligheden har givet forbrugerne både mere indsigt og større interaktionsmulighed på tværs af landegrænser og har givet virksomhederne nye muligheder for bl.a. målrettet kommunikation, dialog og effektmålinger men samtidig nye udfordringer i form af mere bevidste, velinformerede og utålmodige kunder. Bogen er opdelt i syv dele, der logisk gennemgår alle faser i en markedsføringsindsats – med fokus på værdiskabelse for kunden: • Situationsanalyse • Overordnet strategi • Internationalisering • Målsætninger, målgrupper og positionering • Marketing-mix 1 (produkt, pris, place) • Marketing-mix 2 (promotion) • Evaluering/kontrol af effekt Kundernes og virksomhedernes online tilgængelighed og de digitale kanaler og platforme er medtænkt i alle relevante kapitler, herunder valget af cases. Promotionparameteren i alle dens moderne former er grundigt beskrevet, analyseret og eksemplificeret med udgangspunkt i terminologien paid, owned og earned media. Online promotion-former og de nye implicitte reklameformater som fx branded content og produktplacering er behandlet i særskilte kapitler. Bogen er rettet mod korte og mellemlange videregående uddannelser, fx relevante bachelorretninger på handelshøjskolerne, erhvervsakademiuddannelser (fx Markedsføringsøkonom, Multimediedesigner, Serviceøkonom, Handelsøkonom og Finansøkonom) og professionsbacheloruddannelserne (fx Leisure Management, International handel og markedsføring samt Medieproduktion og -ledelse). Derudover er den anvendelig på akademiuddannelserne på det merkantile område.

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog (3. udgave)

Bog (2. udgave)
i-bog

Pris pr. stk.

Udkommer 30. maj

Pris pr. stk.

550,00 kr.

440,00 kr. ekskl. moms

Udkommer 30. maj

Erhvervsøkonomi til Akademiuddannelserne (hjemmeside)
Hjemmesiden retter sig mod lærebogssystemet Erhvervsøkonomi til Akademiuddannelserne. Du kan her finde eksempler, opgaver, figurer og vejledende løsninger til 4. og 5. udgave af bøgerne. Hjemmesiden understøtter undervisningen i erhvervsøkonomi, og kan bruges som en del af forberedelsen til undervisningen eller før eksamen.    På siden findes desuden excelark til eksempler, opgaver og vejledende løsninger, der er tilgængelige uden login.  Bogens hjemmeside

Fås som

  • Internet

Internet

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

100,00 kr.

80,00 kr. ekskl. moms

Business Communication
Business Communication - in the service industry is a practical textbook about professional communication in service organisations. Each chapter contains special features designed to meet the needs of students and lecturers. These are learning objectives, chapter key takeaways, practice, reflection questions, professionals’ viewpoints, recommended literature lists and original cross-cultural case studies that would allow students put theories, new insights and understanding of multi-faceted communication into practice. The first chapter presents the reader with why it matters to study communication and why communication is too important to leave to chance in service organisations. Thereafter the book elaborates on the building blocks related to communication: the ABC of communication, culture, the skills, communication skills, and profile of the service employee, external communication, integrated communication, and digital communication. The is aimed at student on practical business studies programmes, for example the AP degree in Service, Hospitality and Tourism Management or AP degreee in Commerce Management.

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

400,00 kr.

320,00 kr. ekskl. moms

+-
Globaløkonomi til marketing og service - opgaver
Denne opgavesamling knytter sig til lærebogen Globaløkonomi. Den matcher lærebogens stofområder og indeholder desuden helt aktuelle opgaver. Opgavesamlingen omfatter forskellige typer af opgaver fx beregningsopgaver og opgaver, der giver mulighed for at anvende forskellige begreber og teorier. Til underviserne findes der omfattende vejledende løsninger på Hans Reitzels Forlags underviserside. Til bogen hører desuden en hjemmeside, hvor du bl.a. kan finde bogens figurer til download, opgaver og rettelser.

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

175,00 kr.

140,00 kr. ekskl. moms

+-
Methods in Marketing and Service
Metode - til markedsføring og service introducerer til de vigtigste metodiske begreber og teorier og til analyseprocessen. Den er desuden en guide til arbejdet med den gode problemformulering. Lærebogen skal hjælpe den studerende til at reflektere over en given problemstilling og identificere det korrekte problem. Dernæst er det hensigten, at den studerende skal kunne anvende de rigtige metoder til at løse problemet og være i stand til at præsentere resultatet – i en opgave eller i en virksomhed. Bogen gennemgår grundlæggende metodiske begreber, problemerkendelse og -formulering, informationsindsamling, markedsanalyse, analyseprocessen og undersøgelsesdesign, kvantitative og kvalitative analyser, bearbejdning af data, økonomi, opfølgning og feedback samt analysetyper. Lærebogen er rettet mod de merkantile uddannelser, fx markedsføringsøkonom og serviceøkonom.

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

250,00 kr.

200,00 kr. ekskl. moms

+-
Samfundsøkonomi - teori og beskrivelse
SAMFUNDSØKONOMI - Teori og beskrivelse er en grundbog til undervisningen i samfundsøkonomi på indledende niveau i de videregående uddannelser. Bogen integrerer gennemgangen af økonomisk teori med beskrivende økonomi. Der lægges i fremstillingen vægt på at anvende teorien i analyse af aktuelle økonomiske problemstillinger. Endvidere forsøges at gøre fremstillingen tilgængelig for læsere uden særlige matematiske forkundskaber. Et gennemgående tema i bogens sidste del er aktuel økonomisk politik til påvirkning af konjunkturudvikling og langsigtet strukturudvikling. I bogens første del analyseres og forklares grundlæggende mekanismer i samspillet mellem forbrugere og virksomheder. Bogen præsenterer redskaber til at vurdere effektiviteten i forskellige markedsformer. Desuden behandles løndannelse, international handel, samt det offentliges regulering for at få markedsmekanismen til bedre at tilgodese samfundsøkonomiske målsætninger. I bogens anden halvdel analyseres og forklares grundlæggende drivkræfter bag samfundets økonomiske udvikling på kort og lang sigt. Sammenhængen mellem produktion, efterspørgsel, inflation og betalingsbalance forklares i et makroøkonomisk og internationalt perspektiv. SAMFUNDSØKONOMI - Teori og beskrivelse er skrevet med henblik på undervisningen på fx markedsførings-, service-, og handelsuddannelserne. Bogen vil også kunne anvendes på andre videregående uddannelser, hvor der indgår kurser i grundlæggende mikro- og makroøkonomi.

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

450,00 kr.

360,00 kr. ekskl. moms

+-
Erhvervsjura - for marketing og service
Erhvervsjura - for marketing og service er i 4. udgave revideret og tilpasset de nyeste studieordninger. Den sætter den studerende i stand til at kunne inddrage juridiske forhold ved innovation og handel med kunder og leverandører. Bogen dækker emner som juridisk metode og retsvæsenet, aftaleret, køb, erstatningsret, produktansvar,  selskabsret, markedsføringsret, e-handelsret, varemærkeret. Der er desuden selvstændige kapitler om behandlingen af persondata og om service. Bogen henvender sig primært til markedsførings- og serviceøkonomer.

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

300,00 kr.

240,00 kr. ekskl. moms

+-
Denne digitale opgavesamling kan bruges sammen med eller i stedet for Globaløkonomi - opgaver (2.udgave).  Den indeholder de samme opgaver suppleret med test-dig-selv opgaver og videoer, der gennemgår de vigtigste dele af globaløkonomien (opdateres med makroøknomi-videoer ultimo 2018). Videoerne kan både brgues som forbereldese til undervisningen og til eksamensforberedelse. 

Fås som

  • Internet

Internet

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

150,00 kr.

120,00 kr. ekskl. moms

Financial Management - for the Academy Profession Programme
Til bogen hører en hjemmeside, hvor du bl.a. kan finde bogens figurer til download, opgaver og vejledende løsninger. This textbook in financial management provides a basic, up-to-date review of the financial issues faced by companies. It teaches students about models and methods to: analyse the basic financial situations faced by companies analyse companies manage company finances, including optimisation and budgeting analyse investments and financing options. The book is largely aimed at students who are studying on the marketing programmes, but it will also be of interest to others, including advanced-level financial management students. The book gives students a theoretical and practical basis from which to build up a holistic overview of key issues in financial management and decision-making processes. The book and its associated, but separate, collection of exercises can be used to support a range of types of learning, from structured courses to independent study. The data in the examples is available to download in Excel format from: hansreitzel.dk. Templates and solutions to some of the assignments are also available on the website.  

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog (Andet)
i-bog (Andet)

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

500,00 kr.

400,00 kr. ekskl. moms

+-

Vi bruger cookies på www.hansreitzel.dk

Det gør vi for at sikre en god brugeroplevelse og for at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre din oplevelse af siden. Hvis du klikker dig videre på siden, accepterer du samtidig vores brug af cookies. Læs mere om cookies