Erhvervsakademi

Finansøkonom

Filtrering
Sorter efter
  • Alfabetisk (A-Å)
  • Alfabetisk (Å-A)
  • Nyeste materialer

42 materialer

Moderne markedsføring - opgaver og cases
Moderne markedsføring - opgaver og cases knytter sig til lærebogen Moderne markedsføring og følger samme emneopdeling som lærebogen. Læseren får således opdaterede opgaver og cases til hvert kapitel, der medvirker til forståelsen af alle faserne i en markedsføringsindsats – med fokus på værdiskabelse for kunden: • Situationsanalyse • Overordnet strategi • Målsætninger, målgrupper og positionering • Marketing-mix 1 (produkt, pris, place) • Marketing-mix 2 (promotion) • Evaluering/kontrol af effekt Læremidlet er rettet mod korte og mellemlange videregående uddannelser, fx relevante bachelorretninger på handelshøjskolerne, erhvervsakademiuddannelser (fx Markedsføringsøkonom, Multimediedesigner, Serviceøkonom og Handelsøkonom) og professionsbacheloruddannelserne (fx Leisure Management, International handel og markedsføring samt Medieproduktion og -ledelse). Derudover er den anvendelig på akademiuddannelserne på det merkantile område. Til bogen hører en hjemmeside, hvor du bl.a. kan finde bogens opgaver, figurer og tabeller.

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog (2. udgave)

Bog (1. udgave)
i-bog

Pris pr. stk.

Udkommer 05. august

Pris pr. stk.

200,00 kr.

160,00 kr. ekskl. moms

Udkommer 05. august

Finansiel rådgivning - privat
I denne praksisorienterede lærebog er der fokuserer på privatkundens forhold i forbindelse med kunderådgivning, kreditgivning og kundevurdering mv. Denne 3. udgave er revideret og bl.a. tilføjet et kapitel, der beskriver den finansielle sektor. Bogen er desuden tilføjet en større ordliste til sidst . Finansiel rådgivning – privat gennemgår først privatøkonomisk adfærd, hvor læseren får viden om indkomstformer, indkomstanvendelser og finansieringsbehov, herunder de basale familie- og arveretslige regler. Dernæst går bogen ind i de skatteregler, som gælder for den typiske privatkunde. Efterfølgende fokuseres på den finansielle sektor og på udlån og kreditvurdering. I tre kapitler gennemgås ejendomshandel, ejendomsfinansiering og andelsboliger. Bogen dækker også skade- og livsforsikring, og et særligt kapitel gennemgår ejendomsadministration. De vigtigste investeringstyper, fx aktier, obligationer, afledte produkter og investeringsforeninger, dækkes i kapitel 11. Bogens sidste kapitel omhandler pension og en typisk privatkundes pensionsopsparingsbehov. Bogen er rettet mod de merkantile, finansielle uddannelser, fx finansøkonom, financial controller og finansbachelor og kan bruges i undervisning i privatøkonomi samt finansielle markeder og rådgivning.

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog (4. udgave)

Bog (3. udgave)
i-bog

Pris pr. stk.

Udkommer 10. juni

Pris pr. stk.

400,00 kr.

320,00 kr. ekskl. moms

Udkommer 10. juni

Moderne markedsføring
Dette er en lærebog i markedsføring, som den foregår i en stadig mere digitaliseret verden, hvor de fleste borgere dagligt er online på computere eller på smartphones. I denne 2. udgave er opdateret med de nyeste tendenser samt udvidet med en ekstra del om internationalisering og et særskilt kapitel om servicevirksomheder. Der der desuden øget fokus på forretningsforståelsen med inddragelse af Business Model Cavas samt innovation og entrepreneurship. Moderne markedsføring behandler de klassiske og tidløse markedsføringsteorier, -modeller og -begreber, men udfordrer og justerer dem, hvor det er relevant i lyset af de digitale platforme, medier og kanaler. Onlinemuligheden har givet forbrugerne både mere indsigt og større interaktionsmulighed på tværs af landegrænser og har givet virksomhederne nye muligheder for bl.a. målrettet kommunikation, dialog og effektmålinger men samtidig nye udfordringer i form af mere bevidste, velinformerede og utålmodige kunder. Bogen er opdelt i syv dele, der logisk gennemgår alle faser i en markedsføringsindsats – med fokus på værdiskabelse for kunden: • Situationsanalyse • Overordnet strategi • Internationalisering • Målsætninger, målgrupper og positionering • Marketing-mix 1 (produkt, pris, place) • Marketing-mix 2 (promotion) • Evaluering/kontrol af effekt Kundernes og virksomhedernes online tilgængelighed og de digitale kanaler og platforme er medtænkt i alle relevante kapitler, herunder valget af cases. Promotionparameteren i alle dens moderne former er grundigt beskrevet, analyseret og eksemplificeret med udgangspunkt i terminologien paid, owned og earned media. Online promotion-former og de nye implicitte reklameformater som fx branded content og produktplacering er behandlet i særskilte kapitler. Bogen er rettet mod korte og mellemlange videregående uddannelser, fx relevante bachelorretninger på handelshøjskolerne, erhvervsakademiuddannelser (fx Markedsføringsøkonom, Multimediedesigner, Serviceøkonom, Handelsøkonom og Finansøkonom) og professionsbacheloruddannelserne (fx Leisure Management, International handel og markedsføring samt Medieproduktion og -ledelse). Derudover er den anvendelig på akademiuddannelserne på det merkantile område.

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog (3. udgave)

Bog (2. udgave)
i-bog

Pris pr. stk.

Udkommer 30. maj

Pris pr. stk.

550,00 kr.

440,00 kr. ekskl. moms

Udkommer 30. maj

Skat for de finansielle uddannelser
Skat for de finansielle uddannelser  - i revideret 5. udgave. Opdateret med seneste lovændringer. Lærebogen giver en lettilgængelig indføring i de grundlæggende danske skatteregler. Bogen indeholder mange eksempler på praktisk anvendelse, som kan føre til en forståelse af skatteretten. Bogen giver indledningsvis en introduktion til retskilderne og skattemyndighederne. Dernæst gennemgås i selvstændige kapitler skattepligt og -opgørelse, ejendomsbeskatning og salg af fast ejendom, kursgevinstloven og aktiebeskatning. Bogen behandler også indkomstopgørelsen for virksomheder, skattemæssige afskrivninger, virksomhedsordningen og kapitalafkastordningen, pensioner, moms og lønsumsafgift. Lærebogen er skrevet til brug for undervisningen på en række uddannelser, primært Finansøkonomstudiet, Financial Controller-studiet og Finansbachelorstudiet.

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

275,00 kr.

220,00 kr. ekskl. moms

+-
Etik og rådgivning
Ny revideret 5. udgave med gennemgang af de nyeste regler inden for bogens områder, herunder bekendtgørelsen for forsikringsdistributører, og nye udgaver af bl.a. investorbeskyttelsesbekendtgørelsen, Forsikringsmæglerforeningens etiske retningslinjer og ikke mindst hvidvaskloven. Denne udgave af bogen inkluderer desuden en afsluttende samling af cases, der dækker alle væsentlige finansielle områder. God skik og rådgivning bør være en central del af enhver uddannelse i den finansielle sektor. Etik og rådgivning i den finansielle sektor er en letlæst lærebog, der gennemgår etik i et historisk perspektiv, begreberne god skik og rådgivning, professionsansvar, klageprocesser samt samfundsetik, hvidvask og CSR. I overskuelige kapitler gives både en grundig gennemgang af praksis og de relevante regler og bekendtgørelser for: Penge- og realkreditinstitutter Finansielle rådgivere, investeringsrådgivere og boligkreditformidlere Forsikring og pension Revision Ejendomshandel Ejendomsadministration Etik og rådgivning bør være uundværlig for alle aktører i finanssektoren og kan læses af alle på en finansiel uddannelse.

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

225,00 kr.

180,00 kr. ekskl. moms

+-
Præsentation og formidling
At kunne præsentere og fremføre sin sag er noget de fleste har brug for. Der findes ikke en facitliste, til hvordan man gennemfører den perfekte præsentation, men forfatterne forsøger at give inspiration til og anvisninger på, hvordan man bedst forbereder sig og træder op, når man skal præsentere et emne. Bogen omhandler, hvordan den studerende målrettet kan arbejde med sin egen gennemslagskraft ved hjælp af forberedelse og kendskab til sig selv og den aktuelle situation.   Bogen er skrevet med henblik på videregående uddannelser, men er relevant for alle, studerende som praktikere, der ønsker at styrke sine evner til at forberede og gennemføre succesfulde præsentationer.

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

225,00 kr.

180,00 kr. ekskl. moms

+-
Makroøkonomi - opgaver
Til underviserne finder der omfattende vejledende løsninger på Hans Reitzels Forlags underviserside. Til bogen hører desuden en hjemmeside, hvor du bl.a. kan finde bogens figurer til download, opgaver og rettelser. Denne opgavesamling følger samme struktur som lærebogen Makroøkonomi – videregående uddannelser, 5. udgave. Den indeholder et bredt udvalg af opgaver, der både dækker lærebogens emner og går i dybden med specielle emner. Opgaverne har en forskellig sværhedsgrad og medvirker til at give de studerende et teoretisk og praktisk grundlag for anvendelsen af makroøkonomiske teorier og modeller. Denne 2. udgave er udvidet og i tilknytning til opgavebogen er der udarbejdet detaljerede løsninger, som trin for trin gennemgår, hvordan opgaven skal løses. Disse løsninger er udarbejdet på en sådan måde, at underviseren kan vælge at udlevere dem til de studerende.

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

150,00 kr.

120,00 kr. ekskl. moms

+-
Finansiel rådgivning - erhverv
Finansiel rådgivning – erhverv er en praksisorienteret lærebog, der fokuserer på de enkelte branchers produktsortiment og sparringsmuligheder i forhold til erhvervskunder. Bogen behandler de vigtigste produkter og den sparring, der efterspørges af erhvervslivet, fx i forhold til finansiering af anlægsinvesteringer og drift samt hjælp til styring af finansielle risici samt risici på anlæg og driften. Denne 3. udgave er kraftigt udvidet med indhold fra bogen ”Finansielle forretninger og Rådgivning”, der tidligere blev udgivet af FA. Bogen begynder nu med en introduktion til bankernes rolle. Derefter behandles opstart og overtagelse af virksomheder og virksomhedsformerne. I kapitel 4 gennemgås kort skat og moms. Derefter tages der fat på analyse, kreditvurdering og finansiering samt risikostyring i 10 kapitler: Regnskabsanalyse Strategi og virksomhedsanalyse Kreditvurdering Kreditvurdering – når strategien svigter Likviditet og driftsfinansiering Anlægsfinansiering Risikostyring af anlægsaktiver Risikostyring af omsætningsaktiver Risikostyring af finansielle risici (passiver) Bankvirksomhed og risikostyring Finansiel rådgivning – erhverv afsluttes med et kapitel om bekæmpelse af hvidvask og terrorfinansiering samt en oversigt til sidst: ”kort fortalt” Bogen er rettet mod de merkantile, finansielle uddannelser, fx finansøkonom, financial controller og finansbachelor.

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

400,00 kr.

320,00 kr. ekskl. moms

+-
Mikroøkonomi - teori og beskrivelse
MIKROØKONOMI - Teori og beskrivelse er en grundbog til undervisningen i mikroøkonomi på indledende niveau i de videregående uddannelser. I bogen analyseres og forklares grundlæggende mekanismer i samspillet mellem forbrugere og virksomheder. Den præsenterer redskaber til at vurdere effektiviteten i forskellige markedsformer. Desuden behandles boligmarkedet, løndannelse, indkomstfordeling, international handel, samt det offentliges regulering for at få markedsmekanismen til bedre at tilgodese samfundsøkonomiske målsætninger. Bogen integrerer gennemgangen af økonomisk teori med beskrivende økonomi. Der lægges i fremstillingen vægt på at anvende teorien i analyse af aktuelle økonomiske problemstillinger. MIKROØKONOMI - Teori og beskrivelse er skrevet med henblik på undervisningen i samfundsøkonomi på akademiuddannelsen i finansiel rådgivning og på finansøkonomuddannelsen. Her vil den kunne bruges sammen med MAKROØKONOMI - Teori og beskrivelse. Bogen vil også kunne anvendes på andre videregående uddannelser, hvor der indgår kurser i grundlæggende mikroøkonomi. I 5. udgave af MIKROØKONOMI – Teori og beskrivelse er der foretaget en gennemgribende opdatering af kapitlernes tekst, tabeller og figurer. Bogen afspejler derfor de seneste års omfattende ændringer i mikroøkonomien og i det offentliges mange indgreb i markedsprisdannelsen.

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

380,00 kr.

304,00 kr. ekskl. moms

+-
Makroøkonomi - teori og beskrivelse
MAKROØKONOMI - Teori og beskrivelse er en grundbog til undervisningen i makroøkonomi på indledende niveau i de videregående uddannelser. I bogen analyseres og forklares grundlæggende drivkræfter bag samfundets økonomiske udvikling på kort og lang sigt. Sammenhængen mellem produktion, efterspørgsel, inflation og betalingsbalance forklares i et makroøkonomisk og internationalt perspektiv. Den integrerer gennemgangen af økonomisk teori med beskrivende økonomi. Der lægges i fremstillingen vægt på at anvende teorien i analyse af aktuelle økonomiske problemstillinger. Et gennemgående tema er aktuel økonomisk politik til påvirkning af konjunkturudvikling og langsigtet strukturudvikling. MAKROØKONOMI - Teori og beskrivelse er skrevet med henblik på undervisningen i samfundsøkonomi på akademiuddannelsen i finansiel rådgivning og på finansøkonomuddannelsen. Her vil den kunne bruges sammen med MIKROØKONOMI - Teori og beskrivelse. Bogen vil også kunne anvendes på andre videregående uddannelser, hvor der indgår kurser i grundlæggende makroøkonomi. I 6. udgave af MAKROØKONOMI – Teori og beskrivelse er der foretaget en gennemgribende opdatering af kapitlernes tekst, tabeller og figurer. Bogen afspejler derfor de seneste års omfattende ændringer i makroøkonomien og i den økonomiske politik.

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

380,00 kr.

304,00 kr. ekskl. moms

+-

Vi bruger cookies på www.hansreitzel.dk

Det gør vi for at sikre en god brugeroplevelse og for at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre din oplevelse af siden. Hvis du klikker dig videre på siden, accepterer du samtidig vores brug af cookies. Læs mere om cookies