Empiriske undersøgelser og metodiske greb (i-bog)

Grundbog til de pædagogiske professionsuddannelser

Empiriske undersøgelser og metodiske greb er en antologi om at indsamle viden om børn og undervisning.

Antologien har et to-stregnet sigte:

1) På den ene side er intentionen, at antologien skal belyse og diskutere en række grundlæggende videnskabelige metodiske greb i forbindelse med pædagogisk forskning og empiriske undersøgelser. Således vil antologien kunne fungere som grundbog i
forhold til moduler på både lærer- og pædagoguddannelsen vedrørende forståelse, vurdering og analyse af pædagogisk forskningsviden samt i forhold til moduler, der vedrører de studerendes egne empiriske undersøgelser.

2) På den anden side kan antologien bidrage til lærerens, pædagogens og den pædagogiske leders forståelse af pædagogisk forskningsviden og metodiske tilgange til at skabe systematiseret viden om komplekse pædagogiske problemstillinger.

Dette er en i-bog, en digital udgave af den trykte bog, suppleret med digitale værktøjer som fx oplæsning, søge- og notefunktion. I-bogen kan læses på computer, tablet og smartphone overalt, hvor der er internetadgang.

Empiriske undersøgelser og metodiske greb (i-bog)

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Fakta

ISBN:
9788741272009
Udgave:
1
Udgivelsesdato:
04. januar 2018
Sider:
416
Redaktør:
Henrik Juul

Vi bruger cookies på www.hansreitzel.dk

Det gør vi for at sikre en god brugeroplevelse og for at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre din oplevelse af siden. Hvis du klikker dig videre på siden, accepterer du samtidig vores brug af cookies. Læs mere om cookies