Politisk kommunikation

En ny medievirkelighed har indfundet sig. Flittigt brugte begreber som fake news, filterbobler og ekkokamre, trolls og bots i sociale medier vidner om, at der i disse år sker store forandringer inden for politisk kommunikation.

Forfatterne kortlægger og beskriver de bagvedliggende sammenhænge mellem denne nye medievirkelighed og vor tids politiske opbrud. Den nye tidsalder er ikke mindst kendetegnet ved, at en række nye politiske aktører er dukket op – policy-professionelle, medielobbyister og tænketanke – og bogen ser nærmere på, hvilken rolle disse nye aktører spiller i den politiske kommunikation.

Politisk kommunikation

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Fakta

ISBN:
9788741268996
Udgave:
1
Udgivelsesdato:
05. februar 2018
Sider:
240
Redaktør:
Henning Persson

ANMELDELSER

Politisk kommunikation er et imponerende og ambitiøst forsøg på at overskue en række

forskningsfelter, der er vokset eksponentielt de sidste årtier. Man kan ud fra forordet slutte

sig til, at den især er tænkt som lærebog på universitetsniveau, men også undervisere på

flere fakulteter vil kunne lære meget af den.

 

 

Christian Erik J. Kock, Professor ved Institut for Medier, Erkendelse og Formidling, Københavns Universitet

 

Tidsskriftet Politik

06. juni 2018

Vi bruger cookies på www.hansreitzel.dk

Det gør vi for at sikre en god brugeroplevelse og for at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre din oplevelse af siden. Hvis du klikker dig videre på siden, accepterer du samtidig vores brug af cookies. Læs mere om cookies