Gyldendals Metodehåndbog
Metoder til undervisning og pædagogisk ledelse
Hvordan underviser man alsidigt, varieret og med den nyeste forskning i ryggen?
Det spørgsmål besvarer Gyldendals metodehåndbog
med 28 artikler om forskellige pædagogiske metoder. Her er anvisninger på:
- hvordan man rammesætter undervisningen
- hvilke læringsfremmende aktiviteter eleverne kan lave
- hvordan man opdeler eleverne og organiserer undervisningen
- hvordan man udøver pædagogisk ledelse.
De enkelte artikler udreder metoderne, deres teoretiske ophav og deres praktiske gennemførsel.
Cooperative Learning, Learning Styles, Multiple Intelligenser, LP-modellen, metoder der trækker på forskellige kompetencer og meget mere er samlet i denne ene bog. Bogen henvender sig særligt til lærerstuderende.
En del af serien Gyldendals Lærerbibliotek

Fås som
- Bog
Samme serie
Fakta
Fås som
- Bog
Fås som
- Bog
Fås som
- Bog
Fås som
- Bog
Fås som
- Bog
Fås som
- Bog
Fås som
- Bog
Fås som
- Bog
Fås som
- Bog
- i-bog
Fås som
- i-bog
ANMELDELSER
"Primære målgrupper er lærerstuderende og lærere. Førstnævnte kan få overblik over forskellige metoder til praktisk brug og nye lærere eller lærere, der skal undervise i nyt fag eller fagområde, vil kunne bruge bogen som introduktion og overbliksskaber. (...) Oplagt anskaffelse til læreruddannelsen - og lærerbiblioteket på skolerne som opslagsbog samt til bibliotekernes pædagogiske samlinger."
Karsten Boll
Lektørudtalelse30. juli 2012