Strategisk salg er en praksisnær lærebog, der omhandler salg på et strategisk niveau. Bogens mange praktiske eksempler gør den anvendelig for både studerende og praktikere.
Bogen gennemgår:
- de nyeste trends omkring salgsudvikling
- sælgerens rolle
- salgsstrategi
- markedssegmentering
- salgsorganisering og sammensætning af teams
- key account management
- salgsledelse
- performancesamtalen
- salg gennem netværk og sociale medier
- relationssalg og projektsalg
- forhandling
- salgskultur
- risikostyring i salget.
Strategisk salg er rettet direkte mod undervisning i emnet salg på videregående uddannelser.
Bogen er opbygget, så den dækker pensum for faget Strategisk salg på Akademiuddannelsen i international handel og markedsføring, men kan bruges på uddannelserne Markedsføringsøkonom, Serviceøkonom, Finansøkonom og Diplom i International handel og markedsføring.
Dette er en i-bog, en digital udgave af den trykte bog, suppleret med digitale værktøjer som fx oplæsning, søge- og notefunktion. I-bogen kan læses på computer, tablet og smartphone overalt, hvor der er internetadgang.