Fås som

Bog

Pris pr. stk.

300,00 kr.

240,00 kr. ekskl. moms

Stk.


I alt

300,00 kr.

240,00 kr. ekskl. moms

Narrativ praksis i skolen

Jo mere alsidige og righoldige fortællinger en person og en kultur har om sig selv og andre, jo flere handlemuligheder har de, og jo mere rummelige bliver de. Derfor denne bog om narrativ praksis i skolen.

I Danmark har vi i de seneste fem-syv år set, hvordan en narrativ tilgang til arbejdet med børn, unge og familier er blevet udbredt i mange behandlingsmæssige og pædagogiske sammenhænge. Med denne bog er den narrative praksis nået til folkeskolen. Bogen er den anden i en serie af bøger, der beskriver den narrative tilgang i detaljer og med tilhørende metodiske og teoretiske overvejelser. Den første bog udkom i 2010 med titlen: Fra terapi til pædagogik – en brugsbog i narrativ praksis.

Bogen er en samling af konkrete, velfunderede eksempler fra en genkendelig hverdag på narrativ praksis i skolen. Forfatterne viser, hvordan narrative perspektiver og metoder har inspireret og bidraget til meningsskabelse og (op)løsning af vanskeligheder og til skabelse af nye handlemuligheder og nye forståelser for elever, lærer og forældre. Herudover giver den læseren en grundforståelse af den narrative tænkning, dens teori og dens begreber.

Narrativ praksis i skolen er redigeret af Anette Holmgren, leder af konsulentfirmaet DISPUK, og Martin Nevers, underviser hos DISPUK.

Narrativ praksis i skolen

Fås som

  • Bog

Fakta

ISBN:
9788741256184
Udgave:
1
Udgivelsesdato:
26. oktober 2012
Sider:
249
Redaktør:
Anne Grete Holtoug

ANMELDELSER

"Bogen har stor relevans for folkeskolens lærere og pædagoger og er derudover også yderst relevant læsning på både pædagog- og læreruddannelsen.[...]Bogen er en meget praksisnær udgivelse tæt på skolens hverdag, som både synliggør praksis godt for studerende samt giver lærere og pædagoger gode redskaber til deres pædagogiske virke.[...]Konkret og praksisorienteret udgivelse om narrativ praksis i skolen. Bogen er et godt værktøj for lærere og pædagoger til at have liggende i sin "pædagogiske værktøjskasse"."
Henrik Munch Jørgensen
Lektørudtalelse05. december 2012

Vi bruger cookies på www.hansreitzel.dk

Det gør vi for at sikre en god brugeroplevelse og for at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre din oplevelse af siden. Hvis du klikker dig videre på siden, accepterer du samtidig vores brug af cookies. Læs mere om cookies