Kognitiv adfærdsterapeutisk supervision

Kognitiv adfærdsterapeutisk supervision præsenterer supervisionsmodeller og evalueringsmetoder, der kan anvendes af supervisorer, såvel erfarne som begyndere, som retningslinje og inspirationskilde til individuel og gruppesupervision af alle faggrupper, der udøver psykoterapi og beslægtet arbejde.

Med bogens brede og praksisnære introduktion til udøvelsen af kognitiv adfærdsterapeutisk supervision tilbyder den flere meget anvendelige metoder til supervisorer. Forfatterne understreger behovet for at basere supervisionen på en fastlagt, om end fleksibel model, som afspejler de grundlæggende principper og metoder i kognitiv adfærdsterapi (KAT).
  
Bogen henvender sig primært til supervisorer, der har til opgave at supervisere udøvere af kognitiv adfærdsterapi, men rummer mange interventioner, der kan anvendes mere bredt. Den er skrevet i et lettilgængeligt sprog med mange kliniske eksempler og kan læses fra ende til anden eller anvendes som opslagsbog.

Kognitiv adfærdsterapeutisk supervision

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Fakta

Ekstramaterialer

ISBN:
9788741263489
Udgave:
1
Udgivelsesdato:
26. maj 2016
Sider:
325
Redaktør:
Mette Schilling

ANMELDELSER

”Bogen indeholder mange figurer og eksempler på en lettilgængelig og inspirerende måde, specielt er kapitlerne 4 og 5 centrale i udøvelse af KAT-supervision. Dertil kommer rigtigt gode evalueringsbilag, flere er kendte og brugbare i supervisionen.

[…]Bogen er velskrevet og giver en høj grad af validitet igennem omfattende litteraturhenvisninger. Bogen kan klart anbefales til at udvikle professionelle, færdighedsmæssige kvalifikationer i supervisorudannelsen. Kan anbefales til mere uøvede supervisorer for at sikre, at den givne KAT har den fornødne kvalitet.

[…]Bogen er vellykket og udfylder et stort behov for en samlet beskrivelse af kognitiv adfærdsterapeutisk supervision.”

Jørn Lykke
Ugeskrift for læger30. august 2016

"Alt i alt er der således tale om en fyldestgørende og grundig indføring i kognitiv supervision, både med henblik på teori og metoder [...] Bogen er et kærkomment bidrag til den danske litteratur om supervision, og med begrebet om mixerpulten er der ligeledes et redskab, der gør det muligt for læsere at vurderes deres egen supervision og samtidig – i den bedste kognitiv ånd – måske at begynde at indsamle deres egen empiri omkring supervision."

Peter Dalsgaard
P - Psykologernes Fagmagasin07. september 2016

Vi bruger cookies på www.hansreitzel.dk

Det gør vi for at sikre en god brugeroplevelse og for at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre din oplevelse af siden. Hvis du klikker dig videre på siden, accepterer du samtidig vores brug af cookies. Læs mere om cookies