Pædagogik

Pædagogisk metode

Filtrering
Sorter efter
  • Alfabetisk (A-Å)
  • Alfabetisk (Å-A)
  • Nyeste materialer

54 materialer

Co-teaching - samarbejde om læring
VIDEO: SE ANDY HØJHOLDT FORKLARE DET NYE I 3. UDGAVE Bogen giver en introduktion til begrebet co-teaching og til co-teachingbaseret vejledning. Denne 3. udgave er omskrevet og udvidet med et nyt kapitel om co-teachingbaseret vejledning. Co-teaching vil sige et samarbejde, hvor to eller flere p

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog (3. udgave)

Bog (2. udgave)
i-bog

Pris pr. stk.

Udkommer 05. oktober

Pris pr. stk.

225,00 kr.

180,00 kr. ekskl. moms

Udkommer 05. oktober

Undersøgelser
Bogen handler om at undersøge pædagogiske forhold. Bogen er til studiebrug i bredeste forstand. Den retter sig mod undervisningssammenhænge i de pædagogiske professionsuddannelser, men er også relevant i efter- eller videreuddannelse inden for det pædagogiske eller det sociale område. Bogen diskuterer, hvordan viden skabes, og hvordan man som deltager i pædagogisk praksis kan anlægge et forskningsmæssigt blik på

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

250,00 kr.

200,00 kr. ekskl. moms

+-
Religionsundervisning - en fagmetodik
Hvad stiller man i religionsundervisningen op med den elev, der har svært ved at forstå en tekst, et billede eller et symbol? Måske skal eleven have en metode, altså en fremgangsmåde, for at hjælpe forståelsen på vej. Religionsundervisning – en fagmetodik præsenterer 20 metoder, som læreren kan bruge i sin undervisning til at hjælpe elever i gang med at undersøge og analysere en bred vifte af

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

225,00 kr.

180,00 kr. ekskl. moms

+-
Almen undervisningskompetence
Almen undervisningskompetence – undersøgende studier henvender sig til lærerstuderende i begyn­delsen af deres uddannelse. Den er skrevet som en grundbog til mo­dulet „Almen undervisningskompetence“ og introducerer til den del af lærerarbejdet, der drejer sig om planlægning, tilrettelæggelse og evaluering af undervisning. Særligt for bogen er, at den anlægger en undersøgende tilgang til de em

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

200,00 kr.

160,00 kr. ekskl. moms

+-
101 metoder til undervisning af unge og voksne
Bogen er en samling af 101 motiverende metoder til undervisning af unge og voksne. Forfatterne er to erfarne undervisere, som her præsenterer deres bedste metoder. Deres professionelle hjerter banker for at hjælpe mindre erfarne undervisere på vej – og inspirere erfarne undervisere til at anvende nye metoder i undervisningen. Del 1 er en introduktion til metodevalg og deres betydning for læring og undervisning. H

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

350,00 kr.

280,00 kr. ekskl. moms

+-
Mobbemønstre og magtkampe
Mobning og dårlig trivsel er et alvorligt problem for mange skolebørn. Nogle af de nyeste tal viser, at 7-13 % af danske børn oplever at blive mobbet. Den seneste forskning peger imidlertid på, at mobning ikke er et spørgsmål om enkelte børn og deres personligheder, men om sociale processer og komplekse gruppedynamikker i en destruktiv kultur. Det gør ikke lærernes og pædagogernes arbejde med at forebygge og håndtere mobning letter

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

250,00 kr.

200,00 kr. ekskl. moms

+-
Intern evaluering
Intern evaluering af undervisningen er en systematisk introduktion til området. Bogen gennemgår en bred vifte af redskaber og måder elever, lærere og pædagogiske ledere kan gribe den interne evaluering af undervisningen an på. Intern evaluering af undervisningen er skrevet til praktikere på alle niveauer i det danske uddannelsessystem, som ønsker at udvikle undervisningen

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

200,00 kr.

160,00 kr. ekskl. moms

+-
Peer assessment og selvreguleret læring
Peer assessment er, når elever lærer af hinanden og vurderer hinandens arbejde. Selvreguleret læring er, når eleverne selv regulerer deres læring ved at evaluere deres udførelse af en opgave. Peer assessment og selvreguleret læring er tilsammen en meget betydningsfuld tilgang til at lære i ligeværdige relationer, hvori de lærende selv indgår i tilrettelæggelsen og vurderingen af eget arbejde og læring. Heri ligger den store fordel,

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

250,00 kr.

200,00 kr. ekskl. moms

+-
Studiegrupper
Hvordan får man en studiegruppe til at fungere? Normalt ønsker man at komme i gruppe med nogen, man fungerer godt med på et personligt plan. Men hvis man lærer at facilitere en gruppe og udvikler et professionelt sprog for samarbejde, kan man faktisk få langt de fleste grupper til at fungere – også selvom man ikke går i byen sammen. Skiftes man fx til at facilitere gruppens arbejde, bliver drøftelserne mere fokuserede, resultatskab

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

175,00 kr.

140,00 kr. ekskl. moms

+-
Biologididaktik
Biologididaktik indfører læseren i feltet mellem biologifaget og almendidaktikken, og belyser herfra spørgsmålene hvad, hvorfor og hvordan grundskolens biologifag kan tænkes og praktiseres. Bogen afspejler biologifagets aktuelle tilstand i skolen, men trækker også på en flerårige historik inden for faget, ligesom den kan danne afsæt for fremtidens biologiundervisning.

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

250,00 kr.

200,00 kr. ekskl. moms

+-