Pædagogik

Filtrering
Sorter efter
  • Alfabetisk (A-Å)
  • Alfabetisk (Å-A)
  • Nyeste materialer

292 materialer

Oplevelse, fordybelse og virkelyst
Folkeskolen skal skabe „oplevelse, fordybelse og virkelyst“, så eleverne kan udvikle „erkendelse og fantasi og får tillid til egne muligheder og baggrund for at tage stilling og handle“. Sådan har det heddet i folkeskolelovens formålsparagraf siden 1993. Bogen er en, indtil videre enestående, samlet didaktisk behandling af begreberne oplevelse, fordybelse og virkelyst. Forfatterne beskriver, hvordan æstetik i undervisningen kan åbn

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Udkommer 09. januar

Pris pr. stk.

300,00 kr.

240,00 kr. ekskl. moms

Udkommer 09. januar

+-
God og effektiv undervisning
God undervisning står i oplysningens tjeneste ved at tage sig af elevens almene og faglige udvikling i et demokratisk samfund, hvor den frie tanke, den frie tale og det frie udtryk er bærende værdier. Og ja, vi underviser i Astrid Lindgrens Brødrene Løvehjerte, ganske enkelt fordi den er en klassiker, og fordi den åbner et forråd af temaer, som børn kan spejle sig i både eksistentielt, socialt og politisk. Og o

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog (4. udgave)

Bog (3. udgave)
i-bog

Pris pr. stk.

Udkommer 09. januar

Pris pr. stk.

350,00 kr.

280,00 kr. ekskl. moms

Udkommer 09. januar

+-
Natur, udeliv og science
Med indførelsen af nye læreplanstemaer for dagtilbud i juli 2018 blev det tidligere tema ”Natur og naturfænomener” ændret til ”Natur, udeliv og science”. Det nye tema – og ikke mindst det nytilkomne begreb ”science” – vil uden tvivl blive genstand for mange drøftelser og fortolkninger i den daglige praksis i børnehaver, vuggestuer og dagpleje i de kommende år. Men hvorfor overhovedet denne ændring? Sigtet med den

Fås som

  • Bog

Bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

225,00 kr.

180,00 kr. ekskl. moms

+-
Ny udsathed i ungdomslivet
Mistrivsel, diagnose-eksplosion, præstationskultur, polarisering og social arv. Mange unge kæmper med en række af udfordringer, og det skaber bekymring blandt de voksne. Lærere, vejledere, pædagoger, psykologer og andre fagprofessionelle står hver dag i udfordrende situationer med unge, som udviser tegn på mistrivsel. Samtidig ser vi et væld af begreber, der forsøger at indfange de nye tendenser, men hvad er der på spil?

Fås som

  • Bog

Bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

250,00 kr.

200,00 kr. ekskl. moms

+-
Filosofi i skolen
Filosofi i skolen handler om den efterhånden velkendte tradition for at filosofere i undervisningen; Filosofi med børn. Her er barnets undren i centrum og bogen giver bud på, hvordan traditionen kan praktiseres i en dansk sammenhæng. Bogen introducerer således til Filosofi med børn som en praksisform, hvor fænomenet undren forbinder børnene med verden, og som dermed blive

Fås som

  • Bog

Bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

300,00 kr.

240,00 kr. ekskl. moms

+-
Inklusion af børn og unge med autisme
Mange undervisere i folkeskolen føler sig ikke klædt tilstrækkeligt godt pa° i forhold til at tilrettelægge og gennemføre en skoledag for elever med autismespektrumsforstyrrelser (ASF). Denne bog handler om betingelserne for og metoder til at opna° en vellykket inklusion for denne elevgruppe. En af bogens pointer er, at undervisere har ansvaret for en vellykket inklusion, men at undervisere kun kan løfte opgaven

Fås som

  • Bog

Bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

225,00 kr.

180,00 kr. ekskl. moms

+-
Aktionslæring som løftestang
Aktionslæring som løftestang handler om, hvordan aktionslæring kan befordre meningsfuld professionel udvikling på velfærdsområdet. Metoden forankrer processerne i deltagernes organisatoriske dagligdag. I forgrunden står DNA-modellen, som illustrerer aktionslæring som proces og metode. Aktion og læring udgør de to hovedstrenge, der bliver forbundet af fire principper:

Fås som

  • Bog

Bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

250,00 kr.

200,00 kr. ekskl. moms

+-
Det lærende menneske
Det lærende menneske stiller skarpt på seks forskellige perspektiver fra den læringsteoretiske bagage. Udgangspunktet for hvert perspektiv er praktiske handlinger, som lærere og elever foretager sig. Herfra sætter bogens forfattere ind med teoretiske uddybninger og kritiske drøftelser af praksis og handlemulighederne heri. Dette perspektivskifte tydeliggør, hvordan forskellige læringsmæssige pointer kan se ud i

Fås som

  • Bog

Bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

250,00 kr.

200,00 kr. ekskl. moms

+-
Madkundskabsundervisning
Denne bog om metodik i madkundskab forbinder fagets didaktik med eksempler på undervisningens nære og hverdagspraktiske udførelse. Bogen udreder en bred vifte af metoder til undervisning i faget. Forfatteren fremdriver i relation hertil begrundelser for, teorier til og faglige overblik over fagets enkelte dele. I centrum står metodevalget, og hvordan det hænger sammen med undervisningens indhold, kontekst og dann

Fås som

  • Bog

Bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

200,00 kr.

160,00 kr. ekskl. moms

+-
Religionsundervisning - en fagmetodik
Hvad stiller man i religionsundervisningen op med den elev, der har svært ved at forstå en tekst, et billede eller et symbol? Måske skal eleven have en metode, altså en fremgangsmåde, for at hjælpe forståelsen på vej. Religionsundervisning – en fagmetodik præsenterer 20 metoder, som læreren kan bruge i sin undervisning til at hjælpe elever i gang med at undersøge og analysere en bred vifte af

Fås som

  • Bog

Bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

225,00 kr.

180,00 kr. ekskl. moms

+-

Vi bruger cookies på www.hansreitzel.dk

Det gør vi for at sikre en god brugeroplevelse og for at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre din oplevelse af siden. Hvis du klikker dig videre på siden, accepterer du samtidig vores brug af cookies. Læs mere om cookies