Pædagogik

Læring og udvikling

Filtrering
Sorter efter
  • Alfabetisk (A-Å)
  • Alfabetisk (Å-A)
  • Nyeste materialer

88 materialer

Leg for sjov og alvor - kort fortalt
Leg for sjov og alvor – kort fortalt er en kuffert med 46 kort med kendte og mindre kendte lege. De inspirerer til, hvordan du kan stimulere 0-3-åriges følelsesmæssige og sociale udvikling. Legekortene er farvekoordinerede, så det er muligt at udvælge og strukturere lege, der passer til den aktuelle børnegruppes udviklingsniveauer. På hvert kort er der et perspektiv, der retter sig mod pædag

Fås som

  • Bog

Bog

Pris pr. stk.

Udkommer 02. august

Pris pr. stk.

300,00 kr.

240,00 kr. ekskl. moms

Udkommer 02. august

+-
Håbets og handlingens pædagogik
Det vil kræve handling og en massiv omstilling af vores samfund, når Danmark i de kommende år skal leve op til Verdensmålene for bæredygtig udvikling. Vores uddannelser har en vigtig rolle i den omstilling. Derfor har vi udgivet denne bog. I bogens kapitler giver en række af landets dygtigste forskere og undervisere deres bud på, hvordan børn og unge kan lære om bæredygtighed. Kapitlerne viser, hvordan vi som und

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

300,00 kr.

240,00 kr. ekskl. moms

+-
Mentalisering i skolen
MENTALISERING I SKOLEN er en praksisbog, der kan anvendes til at bringe mentalisering ind i skolen. Formålet er at understøtte sikkerhed, positive læringsprocesser og inkluderende fællesskaber. Bogen er anvendelig i folkeskolen, men har også en lang række bud på, hvordan man kan arbejde med mentalisering hos elever i specialområdet. Bogen er inddelt i 4 dele: Del 1 vedrører

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

450,00 kr.

360,00 kr. ekskl. moms

+-
Praktikbogen
Praktikbogen består af fire dele. De tre første dele begrebssætter, problematiserer og igangsætter refleksionsprocesser knyttet til de tre kompetenceområder i læreruddannelsens praktikfag. Hver del består af en generel introduktion til delen, en række opslag, der introducerer centrale begreber og problematiserer disse, samt en række studieøvelser knyttet til begrebet, som der kan arbejdes med

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

350,00 kr.

280,00 kr. ekskl. moms

+-
Selvbestemmelsesteorien
Når mennesker udfører en given aktivitet, motiveres de så, fordi aktiviteten er interessant, sjov eller spændende i sig selv? Eller fordi der er noget andet, uden for aktiviteten, der motiverer? Spørgsmål som disse står centralt i selvbestemmelsesteorien, der blev grundlagt af Edward L. Deci og Richard M. Ryan i 1980’erne. Omfattende forskning har siden vist, at når interesse og nysgerrighed driver værket, trives

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

350,00 kr.

280,00 kr. ekskl. moms

+-
Temaer og aktiviteter i dagtilbud
Hvordan arbejder man hen imod de mål, man sætter sig, under de betingelser man har, med de børn der er til stede? Det kræver både faglig indsigt i centrale pædagogiske begreber, temaer og mål og evnen til at planlægge pædagogiske aktiviteter derom. Bogen her tilbyder netop det: Den faglige indsigt og denne indsigt omsat til metoder, som du kan bruge til at planlægge pædagogiske aktiviteter, der er initieret og motiveret af enten pæ

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

275,00 kr.

220,00 kr. ekskl. moms

+-
Hvad vi taler om, når vi taler om at lære
MED FORORD AF SVEND BRINKMANN "Vi må tale om læring for at erkende læringssprogets tomhed. Det gør Skovmand og Tanggaard, og så samler de en rig og broget buket af eksempler på, at mennesker lærer noget. Det er dybt inspirerende." (Forordet findes som ekstramateriale) Grundskolen er i dag domineret af et indholdsløst sprog om læring, som definerer skolens praksis som læring

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

250,00 kr.

200,00 kr. ekskl. moms

+-
Didaktiske dilemmaer
Didaktiske dilemmaer lancerer en realistisk og praksisnær forståelse af undervisning. Den henvender sig til alle, der arbejder eller studerer for at bidrage til fremtidens grundskole. Udgangspunktet er, at undervisning er uforudsigelig, fordi den bliver til i samspil mellem lærer og elever. Universalmetoder og koncepter, der reducerer undervisningens kompleksitet, reducerer også dens kvalitet

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

200,00 kr.

160,00 kr. ekskl. moms

+-
Praksisfaglighed i skolen
Denne bog giver en spændende og grundig indføring i begrebet praksisfaglighed, hvor også tilknyttede begreber som dannelse, æstetiske læreprocesser, fantasi, håndværk, kultur, kreativitet og nyskabelse beskrives. Bogen henvender sig til studerende og undervisere på læreruddannelsen, lærere i de praktisk-musiske valgfag i skolen samt lærere, der skal planlægge praksisfaglige forløb i udskolingen. I de senere år er

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

250,00 kr.

200,00 kr. ekskl. moms

+-
Sproget og barnets udvikling
Eftersom sproget udvikles samtidig med barnets almindelige modning og udvikling, har det forekommet næsten umuligt at fastslå, hvilken specifik indflydelse barnets tale har udøvet på udviklingen af mentale processer. Derfor må de sjældne lejligheder særligt værdsættes, hvor specielle forhold sætter forskerne i stand til at udskille sprogfaktoren og gennem pædagogisk eksperiment studere dens isolerede indflydelse. Professor Alexande

Fås som

  • Bog

Bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

100,00 kr.

80,00 kr. ekskl. moms

+-