Pædagogik

Læring og udvikling

Filtrering
Sorter efter
  • Alfabetisk (A-Å)
  • Alfabetisk (Å-A)
  • Nyeste materialer

84 materialer

God og effektiv undervisning
God undervisning står i oplysningens tjeneste ved at tage sig af elevens almene og faglige udvikling i et demokratisk samfund, hvor den frie tanke, den frie tale og det frie udtryk er bærende værdier. Og ja, vi underviser i Astrid Lindgrens Brødrene Løvehjerte, ganske enkelt fordi den er en klassiker, og fordi den åbner et forråd af temaer, som børn kan spejle sig i både eksistentielt, socialt og politisk. Og o

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog (4. udgave)

Bog (3. udgave)
i-bog

Pris pr. stk.

Udkommer 09. januar

Pris pr. stk.

350,00 kr.

280,00 kr. ekskl. moms

Udkommer 09. januar

+-
Oplevelse, fordybelse og virkelyst
Folkeskolen skal skabe „oplevelse, fordybelse og virkelyst“, så eleverne kan udvikle „erkendelse og fantasi og får tillid til egne muligheder og baggrund for at tage stilling og handle“. Sådan har det heddet i folkeskolelovens formålsparagraf siden 1993. Bogen er en, indtil videre enestående, samlet didaktisk behandling af begreberne oplevelse, fordybelse og virkelyst. Forfatterne beskriver, hvordan æstetik i undervisningen kan åbn

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Udkommer 09. januar

Pris pr. stk.

300,00 kr.

240,00 kr. ekskl. moms

Udkommer 09. januar

+-
Natur, udeliv og science
Med indførelsen af nye læreplanstemaer for dagtilbud i juli 2018 blev det tidligere tema ”Natur og naturfænomener” ændret til ”Natur, udeliv og science”. Det nye tema – og ikke mindst det nytilkomne begreb ”science” – vil uden tvivl blive genstand for mange drøftelser og fortolkninger i den daglige praksis i børnehaver, vuggestuer og dagpleje i de kommende år. Men hvorfor overhovedet denne ændring? Sigtet med den

Fås som

  • Bog

Bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

225,00 kr.

180,00 kr. ekskl. moms

+-
Aktionslæring som løftestang
Aktionslæring som løftestang handler om, hvordan aktionslæring kan befordre meningsfuld professionel udvikling på velfærdsområdet. Metoden forankrer processerne i deltagernes organisatoriske dagligdag. I forgrunden står DNA-modellen, som illustrerer aktionslæring som proces og metode. Aktion og læring udgør de to hovedstrenge, der bliver forbundet af fire principper:

Fås som

  • Bog

Bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

250,00 kr.

200,00 kr. ekskl. moms

+-
Det lærende menneske
Det lærende menneske stiller skarpt på seks forskellige perspektiver fra den læringsteoretiske bagage. Udgangspunktet for hvert perspektiv er praktiske handlinger, som lærere og elever foretager sig. Herfra sætter bogens forfattere ind med teoretiske uddybninger og kritiske drøftelser af praksis og handlemulighederne heri. Dette perspektivskifte tydeliggør, hvordan forskellige læringsmæssige pointer kan se ud i

Fås som

  • Bog

Bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

250,00 kr.

200,00 kr. ekskl. moms

+-
Børn og unges trivsel
Børn og unges trivsel – et tværprofessionelt ansvar præsenterer forskellige perspektiver på og forståelser af, hvad trivsel for børn og unge vil sige, og hvorfor det er vigtigt, at der tages hånd om trivselsarbejdet på tværs af velfærdsprofessionerne. Trivselsarbejdet er komplekst, og det kræver komplekse og forskelligartede tilgange og metoder at styrke trivsel h

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

250,00 kr.

200,00 kr. ekskl. moms

+-
Børn i balance - nærvær og empati i børnehaven
Hvordan skal vi tage vare på de små børns sundhed og balance i en travl og urolig tid? I denne bog viser forfatteren, hvordan mindfulness og fokusering på nærvær kan bidrage positivt til en allerede gennemtænkt og værdifuld dagtilbudspædagogik. Evnen til nærvær og empati er central for medarbejderne i dagtilbud, når det handler om at skabe trygge og omsorgsfulde omgivelser for børnene. Det er værdier, som børneha

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

225,00 kr.

180,00 kr. ekskl. moms

+-
I bund og grund
Årene 2013 og 2014 gav os to reformer, der skulle ændre betingelserne for grundskolen betragteligt. De to reformer – reformen af læreruddannelsen (2013) og reformen af Fælles Mål for folkeskolen (2014) – byggede på forskning om, hvad der virker, hævdede reformatorerne. Ambitionerne var bl.a. at hæve det faglige niveau og præcisere samt forenkle regelsæt. I bund og grund fremlægger undersøgelser af disse ambitio

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

350,00 kr.

280,00 kr. ekskl. moms

+-
Folkeskolen – efter læringsmålstyringen
Folkeskolen er med reformen af Fælles Mål i 2014 og læringsmålstyringen angiveligt blevet tilpasset internationale tendenser inden for både skoleudvikling og uddannelsesforskning. Lærerne er i et vist omfang blevet efterladt umyndiggjorte, da de har skullet underordne sig tilpasningen. Det har været særligt markant i forhold til ”læringsmålstyret undervisning”, der blev belagt med evidens i form af tomme formler: ”Fordi det virker”

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

250,00 kr.

200,00 kr. ekskl. moms

+-
Peer assessment og selvreguleret læring
Peer assessment er, når elever lærer af hinanden og vurderer hinandens arbejde. Selvreguleret læring er, når eleverne selv regulerer deres læring ved at evaluere deres udførelse af en opgave. Peer assessment og selvreguleret læring er tilsammen en meget betydningsfuld tilgang til at lære i ligeværdige relationer, hvori de lærende selv indgår i tilrettelæggelsen og vurderingen af eget arbejde og læring. Heri ligger den store fordel,

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

250,00 kr.

200,00 kr. ekskl. moms

+-

Vi bruger cookies på www.hansreitzel.dk

Det gør vi for at sikre en god brugeroplevelse og for at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre din oplevelse af siden. Hvis du klikker dig videre på siden, accepterer du samtidig vores brug af cookies. Læs mere om cookies