Pædagogik

Inklusion

Filtrering
Sorter efter
  • Alfabetisk (A-Å)
  • Alfabetisk (Å-A)
  • Nyeste materialer

20 materialer

Børn som deltagere i professionel praksis
”Ingen spurgte mig!” Sådan kan virkeligheden se ud for børn og unge, som ikke oplever at blive inddraget tilstrækkeligt i deres egne sager på myndighedsområdet eller i den pædagogiske hverdagspraksis. Denne bog skaber et fælles fokus på børns rettigheder og deltagelse. Perspektivet er vendt mod at give barnet status som en ligeværdig beslutningstager. Som studerende eller professionel får du indsigt i arbejdet m

Fås som

  • Bog

Bog

Pris pr. stk.

Udkommer 16. august

Pris pr. stk.

300,00 kr.

240,00 kr. ekskl. moms

Udkommer 16. august

Pissedårlig inklusion
Selv om ”pissedårlig inklusion” ikke er et gængs pædagogisk begreb, så er det et aktuelt vigtigt begreb, da det skærper bevidstheden om, hvad der skal til for at opnå den gode inklusion i landets grundskoler. Det har velmenende idealer om inklusion ikke kunnet gøre. Pissedårlig inklusion er således en kommentar til den aktuelle debat om inklusion. Forfatterne folder sig ud med

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

125,00 kr.

100,00 kr. ekskl. moms

+-
Skolevanskeligheder og inklusionsmuligheder
Skolevanskeligheder og inklusionsmuligheder giver en ny måde at håndtere inklusionsproblematikker på. Forfatteren beskriver, hvordan det er helt afgørende at se på børns handlinger og deltagelse for at forstå og håndtere vanskelige skolesituationer. Ved at fokusere på børns handlinger og prøve at forstå dem ser vi ikke kun på børnene, men med børnene ud i det sociale liv, hvor de har vanskeligheder – vi anlægge

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

225,00 kr.

180,00 kr. ekskl. moms

+-
FAQ om selvskade
Mere end hver femte elev i niende klasse har erfaring med at skade sig selv med vilje, fx ved at skære, brænde eller slå sig selv. Selvskade er et stort problem blandt unge, og andelen af selvskadende unge stiger, mens trivslen er for nedadgående. De fleste unge bruger selvskade som en effektiv, men omkostningsfuld måde at regulere svære følelser på og kommunikere til andre, at de har det svært. Selvskade må ses som et tegn på mist

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

150,00 kr.

120,00 kr. ekskl. moms

+-
Inklusion af børn og unge med autisme
Mange undervisere i folkeskolen føler sig ikke klædt tilstrækkeligt godt på i forhold til at tilrettelægge og gennemføre en skoledag for elever med autismespektrumsforstyrrelser (ASF). Denne bog handler om betingelserne for og metoder til at opnå en vellykket inklusion for denne elevgruppe. En af bogens pointer er, at undervisere har ansvaret for en vellykket inklusion, men at undervisere kun ka

Fås som

  • Bog

Bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

225,00 kr.

180,00 kr. ekskl. moms

+-
Inklusion og eksklusion - en grundbog
Ethvert samfund må overveje, hvad det som fællesskab skal tilbyde børn og unge, og hvad det forventer af dem. Skal samfundet først og fremmest skabe rammer for, at børnene og de unge kan realisere deres drømme, udnytte deres potentialer og lære at klare sig selv? Eller skal det sørge for, at ingen ekskluderes, og alle får mulighed for at klare sig så godt som muligt, og drage omsorg for dem, der ikke kan klare sig selv?

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

475,00 kr.

380,00 kr. ekskl. moms

+-
Mobbemønstre og magtkampe
Mobning og dårlig trivsel er et alvorligt problem for mange skolebørn. Nogle af de nyeste tal viser, at 7-13 % af danske børn oplever at blive mobbet. Den seneste forskning peger imidlertid på, at mobning ikke er et spørgsmål om enkelte børn og deres personligheder, men om sociale processer og komplekse gruppedynamikker i en destruktiv kultur. Det gør ikke lærernes og pædagogernes arbejde med at forebygge og håndtere mobning letter

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

250,00 kr.

200,00 kr. ekskl. moms

+-
Relationsskabelse
At indgå i relationer er at gøre sig sårbar, men det er også at få forbindelse med andre og andet – det kan betyde alt lige fra at blive irriteret, skuffet, vred til at blive glad, solidarisk, forelsket osv. og dermed gøre dig stærkere som menneske. Bogen introducerer til universet med betydningsfulde relationer og ansva­ret for børn, unge og voksne i forskellige sammenhænge, hvor målet er trivsel, læring og udvikling, er læreres o

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

250,00 kr.

200,00 kr. ekskl. moms

+-
Specialdidaktik i teori og praksis
Hovedparten af de danske skoleelever søges i dag inkluderet i de almindelige folkeskoleklasser. En del specialundervisning foregår imidlertid stadig i specialklasser, på specialskoler og i særlige forløb på de almene folkeskoler. I Specialdidaktik i teori og praksis. Undervisning på specialskoler og i specialklasser sættes der fokus på denne del af specialdidaktikken. Inden for specialdidakti

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

375,00 kr.

300,00 kr. ekskl. moms

+-
Pædagogisk psykologi
Vi bruger en stor del af vores liv på at lære og deltage i undervisning. Ti år i folkeskolen og måske lige så mange i videre uddannelse. Psykologien er en videnskab, som spiller en betydningsfuld rolle for at forstå, hvordan mennesker lærer, og hvad der virker og ikke virker i undervisning. Denne introduktion til pædagogisk psykologi præsenterer i en dansk sammenhæng de vigtigste læringsteorier og uddannelsesmæss

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

300,00 kr.

240,00 kr. ekskl. moms

+-