Viden du får:
- Hvordan hjernen virker og skaber mening
- Om grundlæggende designregler, såsom Gestaltpricipperne, farver, layouts eller brug af bogstaver.
- Hvordan det visuelle udtryk påvirker virksomhedens kommunikation
- Om virksomhedens visuelle identitet (CVI), og hvordan den udarbejdes.
- Hvilke visuelle produkter der fungerer bedst til hvad
- Om kreativitet og hvordan du skaber den.
- Hvordan du samarbejder med interessenter og din proces
- Det du som minimum skal vide om ophavsret
Og så får du tilmed en visuel tjekliste, som du kan bruge som udgangspunkt, når du skal i gang med at udarbejde din visuelle kommunikation.
Se en kort video om bogen
Om forfatterne
Bogen er skrevet af Marie Buus og Maria Prohazka, som ejer det visuelle bureau Levende Streg, der visualiserer budskaber for virksomheder. De senere år har de to også været rundt i landet og holdt foredrag om visuel kommunikation.
Da de stiftede Levende Streg i 2012, erfarede de nemlig hurtigt, at mens kvaliteten af traditionel kommunikation er højt prioriteret, overvejer mange virksomhedshold ikke i samme grad, hvordan man laver god visuel kommunikation. Her er metode og slutprodukt oftere baseret på subjektive holdninger, altså hvem der lige kan lide hvad den dag.
De vil gerne gøre op med den manglende evidens i branchen, og denne bog samler den viden og de data, som de har indsamlet gennem årene om, hvad der virker, og hvad der ikke gør inden for visuel kommunikation.
Tag et online kursus
Er du mere til visuel læring end læsning? Så udbyder Levende Streg online kurser i udvalgte dele fra bogen og andre dele inden for visuel kommunikation. Lige nu kan du f.eks. lære meget mere om gestaltprincipperne, som er nogle håndgribelige designregler fra 1920’erne, som mange af de designregler, vi kender i dag, bygger på.
Læs mere om kurser hos Levende Streg.