Pædagogik og samfund

PÆDAGOGIK OG SAMFUND rummer bøger fra hele det pædagogiske fagområde om opdragelse, uddannelse og undervisning og dækker både pædagogikkens teori, metode og praksis samt uddannelsespolitiske felter. Seriens bøger imødekommer akademiske standarder. Den er i særlig grad optaget af at belyse pædagogikkens samfundsmæssige relationer. Seriens bøger er skrevet af anerkendte forskere med ståsted i forskellige dele af den pædagogiske videnskab, fx pædagogisk historie, filosofi, psykologi, sociologi antropologi samt didaktik og curriculumstudier. Alle bøger i serien bygger på solid forskning, og de er alle bedømt af fagfæller. Serien redigeres af lektor ph.d. Peter Østergaard Andersen, Institut for Medier, Erkendelse og Formidling, Afdeling for Pædagogik ved Københavns Universitet, og lektor ph.d. Mette Buchardt, Institut for Læring og Filosofi samt Center for Uddannelsesforskning, Aalborg Universitet.

FAKTA

  • Antal materialer2
Filtrering
Sorter efter
  • Alfabetisk (A-Å)
  • Alfabetisk (Å-A)
  • Nyeste materialer

2 materialer

Person
  Inden for det pædagogiske område (og inden for andre professioner) hører man jævnligt udtryk som, at ”man skal være autentisk” eller ”jeg bruger min person i mit arbejde”. Mange erfarne undervisere og pædagoger henviser gerne til deres erfaringer og person som den bedste forklaring på, hvorfor deres arbejde lykkes, og siger fx til praktikanten eller den nyuddannede, at det at blive dygtig handler om at finde sin egen personlige stil. Men selvom begreber som person, det personlige og personlighed anvendes og forstås som noget nærmest selvfølgeligt i den konkrete sammenhæng, er det ofte uklart og tvetydigt, hvad der egentlig menes med person og det personlige. Denne bog forsøger at opsamle og kritisk diskutere den pædagogiske professionsviden og -forskning, der findes om relationer mellem person og arbejde inden for den pædagogiske sektor. Undervejs i bogen er der indsat beretninger fra otte forskellige fagfolks opfattelser af relationen mellem deres person og deres fag. Martin Bayer er forskningschef på professionshøjskolen UCC, ph.d. og har været ansat som institutleder og lektor på Danmarks Pædagogiske Universitet og Roskilde Universitet.  

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

250,00 kr.

200,00 kr. ekskl. moms

+-
Klassisk og moderne pædagogisk teori
Klassisk og moderne pædagogisk teori giver en indføring i pædagogikkens centrale problemstillinger, teorier, personer og begreber. Bogen indeholder 31 kapitler samt en leksikal del, skrevet af førende danske forskere og ordnet tematisk under følgende overskrifter: Del 1: Pædagogik og teorier om opdragelse, undervisning og uddannelse Del 2: Nationalstat og globalisering Del 3: Fag, viden og undervisning Del 4: Kulturelle og sociale forskelle Del 5: Perspektiver og deres betydning Del 6: Pædagogikkens institutioner Del 7: Socialt og pædagogisk samspil Del 8: Person- og teoriintroduktioner Der er foretaget en del ændringer i denne 3. udgave. Alle kapitler er blevet revideret, sprogligt gennemarbejdet og opdateret. Enkelte kapitler er udgået, og der er tilføjet en ny del om de pædagogiske institutioner. Endelig er introduktionerne til centrale pædagogiske teorier i Del 8 skrevet af nye forfattere med særligt omfattende viden om deres emne. Bogen er desuden blevet underkastet peer review og indgår nu i serien ”Pædagogik og samfund”.   Klassisk og moderne pædagogisk teori er redigeret af Peter Østergaard Andersen, lektor i pædagogik ved Institut for medier, erkendelse og formidling, Københavns Universitet, og Tomas Ellegaard, lektor i pædagogisk psykologi ved Institut for Mennesker og Teknologi, Roskilde Universitet.

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

580,00 kr.

464,00 kr. ekskl. moms

+-

Vi bruger cookies på www.hansreitzel.dk

Det gør vi for at sikre en god brugeroplevelse og for at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre din oplevelse af siden. Hvis du klikker dig videre på siden, accepterer du samtidig vores brug af cookies. Læs mere om cookies