Forfattersamtaler
Hør nogle af vores aktuelle forfattere fortælle om de bøger og temaer, der gør os klogere på os selv og verden omkring os.
Aktuelle interviews:
- Lars Hovbakke Sørensen om "Velfærdsstatens historie"
- Anne Tortzen om "Demokratisk fornyelse"
- Simon Skov Fougt og Morten Raahauge Philipps om "Teknologiforståelse"
- Peter Brodersen, Frederikke Bergholdt og Oliver Hoff om "Didaktisk opslagsbog"
- Alexander von Oettingen og Karsten Mellon om "Pissedårlig ledelse"
- Per Fibæk om "Didaktiske revolutioner"
- Micki Sonne Kaa Sunesen om "Sådan laver du undersøgelser"
- Kasper Fisker om "Det kriminalpræventive styresystem"
Hvad vi taler om, når vi taler om at lære
Lene Tanggaard og Keld Skovmand taler om ”Hvad vi taler om, når vi taler om at lære”.
Den bæredygtige stat
Rasmus Willig og Anders Blok taler med Marie Bruvik Heinskou om "Den bæredygtige stat".
Velfærdsstatens historie
Forfatter, ph.d. og lektor på Absalon Lars Hovbakke Sørensen taler med journalist Lene Johansen om socialpolitikkens og velfærdsstatens udvikling i Danmark.
Teknologiforståelse
Simon Skov Fougt og Morten Raahauge Philipps taler med forlagsredaktør Henrik Juul om Teknologiforståelse.
Didaktisk opslagsbog
Peter Brodersen, lektor, cand. Pæd. og to lærerstuderende taler med forlagsredaktør Henrik Juul om klassiske og moderne didaktiske begreber.
Pissedårlig ledelse
Alexander von Oettingen, forfatter og prorektor på UC Syd, og foredragsholder og forfatter Karsten Mellon i samtale med forlagsredaktør Henrik Juul om deres nye bog.
Didaktiske revolutioner
"Det er som regel gået bedst, når politikerne holder sig på afstand", sådan siger professor på DPU Per Fibæk Laursen i dette interview om Didaktiske revolutioner.
Sådan laver du undersøgelser
Micki Sonne Kaa Sunesen, ph.d. Nordic Learning – Research and Education, forklarer i denne samtale, hvordan hans nye bog kan inspirere og hjælpe læseren med at lave en undersøgelse fra A-Å.
Det kriminalpræventive styresystem
Forfatter Kasper Fisker taler med forlagsredaktør Marie Bruvik Heinskou om behovet for en metodisk ramme og en forebyggelsesteknisk tilgang til systematisk kriminalpræventiv indsats.