Få gode råd og tips til, hvordan du kan bruge sociale medier til at markedsføre din bog
TILLYKKE MED DIN NYE UDGIVELSE
Dette er din guide til, hvordan du kan bruge de sociale medier til at skabe opmærksomhed omkring din udgivelse.
Vi vil her på siden give dig gode råd og konkrete tips og tricks til, hvordan du kan få mest muligt ud af de medier, du allerede bruger og kender.
Inspiration med Astrid Haug
5 gode råd til LinkedIn
- Brug din stemme: Deltag i debatter, like, kommentér og del relevant indhold.
- Vær autentisk: Du er et menneske – vis det! Vis din glæde, stolthed, usikkerhed osv. Tag dit netværk med bag facaden. Men husk at være professionel.
- Skriv som du taler (næsten): Men husk overskrifter og afsnit for at give teksten luft.
- Brug # og @: fx #hansreitzelsforlag eller #BogensTitel og tag @hansreitzel og eventuelle medforfattere: Dit indhold kommer længere ud og det er god stil.
- Opdater din profil: Tilføj din udgivelse til din profil. Fx under udgivelser, i dit coverbillede, dit resume og din overskrift.
5 gode råd til Facebook
- Husk det gode indhold: På Facebook er det særligt vigtigt at dele dit budskab med et billede eller en video.
- Brug din stemme: Deltag i debatter, like, kommentér og del relevant indhold.
- Vær autentisk: Du er et menneske – vis det! Vis din glæde, stolthed, usikkerhed osv. Tag dit netværk med bag facaden. Men husk at være professionel.
- Kig på dine venner og følgere: Er Facebook den rette kanal for at nå dem med interesse i din udgivelse, eller skal du kigge mod LinkedIn?
- Brug # og @: fx #hansreitzelsforlag eller #BogensTitel og tag @hansreitzel og eventuelle medforfattere: Dit indhold kommer længere ud og det er god stil.
Flere gode råd og tips
Her kan du finde en guide med flere forslag til og eksempler på, hvordan du selv kan anvende sociale medier til at gøre opmærksom på din udgivelse.