Trine Mors Larsen

Sprog som værktøj og legetøj
Færdigheder i at anvende og vurdere sprog er centralt i pædagogers grundfaglighed. I denne nye udgave af Sprog som værktøj og legetøj kobles viden om sprog sammen med viden om kulturskabende processer som et grundfaglighedsperspektiv, idet der med den nye bekendtgørelse lægges op til at pædagoger skal kunne tilrettelægge, gennemføre og evaluere kulturelle aktiviteter med rod i de gamle kultur- og aktivitetsfag eller linjefag. Der er i denne udgave af bogen desuden tilføjet et nyt kapitel om sammenhængen mellem børns leg og sprog. Sprog som værktøj og legetøj viser hvordan nuanceret sprogbrug og komplekse kommunikationsstrategier er nødvendige redskaber for moderne børn og unge og vigtige medspillere i deres alsidige udvikling, trivsel og dannelse. Den handler desuden om pædagogernes eget talent for sprog og om hvordan man som pædagog kan være med til at styrke børns og unges oplevelse af sig selv som betydningsfulde deltagere i institutionslivet og i samfundet. Sprog som værktøj og legetøj henvender sig til pædagogstuderende og uddannede pædagoger samt til andre med interesse for børns og unges sprog.   Hanne Hede Jørgensen er cand.mag. i litteratur og dramaturgi. Hun underviser i dansk, kommunikation og mundtlig og skriftlig formidling ved Pædagoguddannelsen Jydsk, VIA University College.

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

350,00 kr.

280,00 kr. ekskl. moms

+-
Pædagogiske praksisfortællinger
Praksisfortællinger er fortællinger om praksis, fortalt af praktikere. "Pædagogiske praksisfortællinger" handler om pædagogisk praksis. Praksisfortællinger, som fortælles for at forstå, udvikle, formidle eller dokumentere praksis, er også pædagogiske, fordi de indeholder et stort udviklings- og læringspotentiale. Deres overordnede sigte er kvalitet i arbejdet med brugeren eller barnet. "Pædagogiske praksisfortællinger" integrerer følelsesmæssige og faglige perspektiver og skaber rum for personlig og faglig udvikling for den enkelte studerende eller medarbejder, for personalegruppen og for professionen. Fortælleformen afspejler den kompleksitet, kontekstforståelse og bevægelse, som findes i alt arbejde med mennesker. Samtidig er fortællingen en anerkendt videnskabelig metode. "Pædagogiske praksisfortællinger" rummer en lang række eksempler på arbejde med praksisfortællinger og med så forskellige perspektiver som f.eks.: problemløsning, dokumentation; pejlemærker; personalesamarbejde; ledelse; arbejde med vold og trusler; kvalitetsudvikling, undervisning og praksisforankring. Bogen går også tæt på teorien bag metoderne og henter fortællinger fra pædagogisk praksis med forskellige brugergrupper. Bogen er skrevet af personer, der beskæftiger sig med undervisning og udvikling af pædagogisk arbejde, og som har praksisfortællingen som særligt interesseområde. Den henvender sig til studerende, medarbejdere og ledere i praksis samt undervisere, konsulenter og forskere inden for de fag og professioner, der uddanner til arbejde med mennesker. Se supplerende materiale på bogens hjemmeside her

Fås som

  • Bog

Bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

340,00 kr.

272,00 kr. ekskl. moms

+-

Vi bruger cookies på www.hansreitzel.dk

Det gør vi for at sikre en god brugeroplevelse og for at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre din oplevelse af siden. Hvis du klikker dig videre på siden, accepterer du samtidig vores brug af cookies. Læs mere om cookies