Specialpædagogik i læreruddannelsen handler om arbejdet med elever, der har det svært i skolen. Bogens udgangspunkt er den specialpædagogiske fagtradition, hvor især socialpædagogikken og specialundervisningsbegrebet har haft betydning. Bogen afspejler derudover en bevægelse i retning af et mere inkluderende fagsyn, hvor man hellere taler om elever i en situation, der er vanskelig eller kompl
Fås som
Bog
i-bog
Pris pr. stk.
Pris pr. stk.
325,00 kr.
260,00 kr. ekskl. moms
+-
Den norske forsker Thomas Nordahl er en kendt skikkelse også i Danmark. Han er arkitekten bag den såkaldte LP-model og har været en af hovedkræfterne bag indføringen af metoden i mange danske kommuner. I sit hovedværk Eleven som aktør, der her foreligger i en revideret udgave, viser han, hvordan lærerens kendskab til eleven og forståelse af intentionerne bag elevens handlinger har afgørende betydning for eleven
Fås som
Bog
Pris pr. stk.
Pris pr. stk.
300,00 kr.
240,00 kr. ekskl. moms
+-
Ofte består skole-hjem-samarbejdet primært af formidling af information fra skolen til forældrene. Information den anden vej, inddragelse af forældrenes viden om børnene og medbestemmelse fra forældrenes side vedrørende undervisningens indhold og metoder er mere beskeden. Dialogen mellem lærer og forældre indskrænker sig tit til nogle få forældremøder og en enkelt skole-hjem-samtale om året. Thomas Nordahl mene
Fås som
Bog
Pris pr. stk.
Pris pr. stk.
250,00 kr.
200,00 kr. ekskl. moms
+-