Bogen handler om at undersøge æstetiske tekster i undervisningen. Bogen lægger op til at undervisningen skal tage elevernes oplevelse af teksten alvorligt, så de kan åbne sig for mødet med tekstens fremmedhed. Vi skal ikke fylde alt muligt på eleverne, før de møder teksten; teksten skal have lov til at virke på eleverne, og eleverne skal lære at give sig hen til at opleve teksten. Vi skal med andre ord væk fra
Fås som
Bog
i-bog
Pris pr. stk.
Pris pr. stk.
250,00 kr.
200,00 kr. ekskl. moms
+-
INTERVIEW: PETER BRODERSEN OG TO LÆRERSTUDERENDE FORTÆLLER OM BOGEN KLIK HER FOR AT HENTE TILHØRENDE FIGURER Bogen stiller skarpt på 52 opslag om klassiske og moderne didaktiske begreber. Hvert o
Fås som
Bog
i-bog
Pris pr. stk.
Pris pr. stk.
350,00 kr.
280,00 kr. ekskl. moms
+-
God undervisning står i oplysningens tjeneste ved at tage sig af elevens almene og faglige udvikling i et demokratisk samfund, hvor den frie tanke, den frie tale og det frie udtryk er bærende værdier. Og ja, vi underviser i Astrid Lindgrens Brødrene Løvehjerte, ganske enkelt fordi den er en klassiker, og fordi den åbner et forråd af temaer, som børn kan spejle sig i både eksistentielt, socialt og politisk. Og o
En del af serien Lærerbiblioteket
Fås som
Bog
i-bog
Pris pr. stk.
Pris pr. stk.
350,00 kr.
280,00 kr. ekskl. moms
+-
Didaktikhåndbogen er en fuldendt lærebog i didaktik, der omfatter didaktikkens historie, teorier og virkeområder. Bogen er struktureret i to dele: A: "Didaktiske teorier", der udreder didaktiske retninger og traditioner, som de har udfoldet sig i den angelsaksiske verden, den kontinentale verden og i Danmark. B: "Didaktisk belysning af temaer", der gennem en lang række tema
Fås som
Bog
i-bog
Pris pr. stk.
Pris pr. stk.
500,00 kr.
400,00 kr. ekskl. moms
+-
Elevernes forkundskaber på medieområdet udvikler sig hastigt, men deres analytiske og produktive færdigheder følger ikke altid med udviklingen. Mediedidaktik i teori og praksis er en grundbog, der kombinerer produktion og analyse på baggrund af forskningsbaseret viden. Her belyses centrale og grundlæggende aspekter ved medieundervisning i folkeskolens danskfag, med udgangspunkt i teori om mul
Fås som
Danskfaget er aktuelt kraftigt udfordret af den udvikling, der er sat i gang af de digitale medier. Som noget nyt skal lærerne overveje elevernes brug af nettet som kilde til viden og deres bearbejdning af denne viden i en danskfaglig sammenhæng. I forlængelse heraf opstår der nye muligheder for samarbejde, produktion, vidensdeling m.m., som peger mod vigtige kompetencer i videnssamfundet. Didaktisk design i d
Fås som
Bog
i-bog
Pris pr. stk.
Pris pr. stk.
275,00 kr.
220,00 kr. ekskl. moms
+-