Det kræver meget at være lærer, og som lærerstuderende er du sikkert motiveret af, at du har haft en lærer, som har gjort en forskel i dit liv. Nu ønsker du selv at gøre en forskel for nogle børn. I denne introduktion handler det om det første år på din uddannelse og om at påbegynde din udvikling til at blive en professionel lærer. Bogen introducerer dig for lærerprofessionen, læreruddannelsen og knytter sig til faget Livsoplysning
Fås som
Pris pr. stk.
Pris pr. stk.
200,00 kr.
160,00 kr. ekskl. moms
En grundbog til faget pædagogik og almen didaktik til dig, der læser til lærer. Du bliver introduceret til lærerens professionsfaglige didaktik, dvs. til hvordan du kan bruge pædagogisk og almen didaktisk teori til analyse og forberedelse i skolen. Bliv inspireret til at undersøge og vurdere mellem skolens normative side (hvad vi gerne vil med skolen) og de muligheder, som skolen og lærerne har for at realisere
Fås som
Pris pr. stk.
Pris pr. stk.
200,00 kr.
160,00 kr. ekskl. moms
Kunne man før nøjes med at læse pædagogisk-filosofiske tekster for at nærme sig pædagogikkens DNA, griber man i dag til uddannelsesforskningens analyser og data. Før orienterede man sig altså ud fra idéhistoriske tanker og refleksioner – i dag empirisk! Men modsætningen mellem pædagogik og uddannelsesforskning er forkert. Kant, Herbart, Grundtvig, Dewey og i dag Biesta, Prange og Benner var og er ikke uinteresser
Fås som
Pris pr. stk.
Pris pr. stk.
300,00 kr.
240,00 kr. ekskl. moms
Børn skal være livsduelige. Det er et synspunkt, man kun vanskeligt kan være uenig i. Men en nærmere undersøgelse afdækker, at der ikke hersker enighed om, hvad termen livsduelighed egentlig betyder. Hvad menes der, når man siger, at børn skal være livsduelige? Og hvem har til opgave at gøre børn livsduelige? Er det skolens, samfundets eller hjemmets opgave? Denne bog undersøger, hvad der menes med begrebet livsd
En del af serien Pædagogik og samfund
Fås som
Pris pr. stk.
Pris pr. stk.
220,00 kr.
176,00 kr. ekskl. moms
Denne bog handler om tid i velfærdsprofessionerne – dvs. hvordan velfærdsarbejde organiseres i tid, og hvordan det organiseres gennem forskellige konstruktioner af tid. Tid eller mangel på samme er et af de helt store omdrejningspunkter inden for den offentlige sektor. Hvordan kan vi få mere kvalitet ud af tiden, hvordan kan vi speede tiden op eller trække tiden ud eller
Fås som
Denne bog handler om tid i velfærdsprofessionerne – dvs. hvordan velfærdsarbejde organiseres i tid, og hvordan det organiseres gennem forskellige konstruktioner af tid. Tid eller mangel på samme er et af de helt store omdrejningspunkter inden for den offentlige sektor. Hvordan kan vi få mere kvalitet ud af tiden, hvordan kan vi speede tiden op eller trække tiden ud eller
Fås som
Pris pr. stk.
Pris pr. stk.
270,00 kr.
216,00 kr. ekskl. moms
Denne bog giver et overblik over den pædagogiske filosofi ved at gennemgå en række centrale pædagogiske filosoffer, teorier, emner og begreber. Bogen gør dig i stand til at overskue forskelle og ligheder mellem forskellige teorier om opdragelse, uddannelse og undervisning. Forfatteren giver overblik over den pædagogiske filosofi ved indledningsvist at introducere til disciplinen for derefter at udbrede den i fem
Fås som
Pris pr. stk.
Pris pr. stk.
220,00 kr.
176,00 kr. ekskl. moms
Religionsdidaktik gennemgår en række forskellige tilgange til og traditioner for religionsundervisning i grundskolen. Hvad er fx forskellen på at undervise i religion ud fra fortællinger, ud fra ”livs-spørgsmål” eller ud fra antropologisk feltarbejde? Hvilke videnskabelige inspirationer trækker forskellige former for religionsundervisning på, og hvordan pædagogiseres de? Undervisningens indho
En del af serien Lærerbiblioteket
Fås som
Pris pr. stk.
Pris pr. stk.
330,00 kr.
264,00 kr. ekskl. moms