Peter Dahler-Larsen

Metoder i statskundskab
Grundbogen i en ny, udvidet og opdateret 3. udgave. De tre nye kapitler er: ”Eksperimentelle design”, ”Big data – alternative datakilder og analysemuligheder” og ”Designbaseret inferens”. Bogen er skrevet af førende eksperter på området og gennemgår statskundskabens centrale metoder: planlægning af undersøgelsen, indsamling og analyse af kvalitative data, indsamling og analyse af kvantitative data og kombination

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog (3. udgave)

Bog (2. udgave)
i-bog

Pris pr. stk.

Udkommer 26. august

Pris pr. stk.

540,00 kr.

432,00 kr. ekskl. moms

Udkommer 26. august

Kvalitative metoder
Kvalitative metoder belyser, hvordan mennesker oplever og beretter om verden, hvordan de agerer, og hvordan menneskelige fænomener fremtræder og udvikler sig i komplekse sammenhænge. Metoderne er på forskellig vis egnede til at beskrive, forstå, fortolke og analysere den menneskelige erfarings mange nuancer og kvaliteter. De kvalitative metoder har været i hastig vækst i human- og samfundsvidenskaberne i de seneste ca. 25 år, og fo

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog (VG-Typo3)
i-bog (Andet)

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

550,00 kr.

440,00 kr. ekskl. moms

+-
Evaluering af offentlig politik og administration
Evaluering har spillet en stadig større rolle i den offentlige sektor de seneste årtier, og politiske tiltag og reformer evalueres som standard for at vurdere deres værdi. Denne grundbog i evaluering giver et samlet overblik over området og spiller en dobbelt rolle: For det første beskrives, hvordan evaluering af offentlig politik og administrativ praksis har ændret sig de seneste år, herunder hvordan de politiske vinde påvirker må

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

410,00 kr.

328,00 kr. ekskl. moms

+-
Qualitative methods for Consumer Research
What is this book about? Qualitative Methods for Consumer Research presents a range of essential topics for validly and reliably using qualitative methods, with a focus on consumer research. Consumer research should not be understood in a narrow marketing context, but more broadly to include time consumption, societal questions, and potential consumers (e.g. within produc

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

355,00 kr.

284,00 kr. ekskl. moms

+-
Pædagogisk sociologi
Pædagogisk sociologi er en mangesidet disciplin, der spænder fra den direkte interaktion mellem lærer og elev over klasserummets dynamik til skolen som organisation og det bredere samfundsmæssige niveau. I denne bog præsenterer en række forskere og eksperter den pædagogiske sociologi fra mikro- til makroniveau. Bogen har et empirisk sigte, og fokus er på, hvordan den pædagogiske verden rent faktisk ser ud, når de

Fås som

  • Bog

Bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

360,00 kr.

288,00 kr. ekskl. moms

+-
Kvalitative metoder i et interaktionistisk perspektiv
Brugen af kvalitative metoder inden for sociologien og beslægtede fag har i løbet af de sidste ti år gennemgået en markant udvikling. Strømninger som konstruktivisme og interaktionisme, der fremstiller sandhed og mening som sociale konstruktioner, stiller forskeren over for nye udfordringer. Nye spørgsmål trænger sig på: · Hvordan påvirker intervieweren de svar, han eller hun får? · Hvilke muligheder og begrænsninger giver det interaktionistiske

Fås som

  • Bog

Bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

340,00 kr.

272,00 kr. ekskl. moms

+-
Nye veje i evaluering
Dette er en håndbog i tre evalueringsmodeller: BIKVA- modellen, kompetenceevaluering og virkningsevaluering. For hver model gives: - en praktisk opskrift på, hvordan evaluering foregår - en beskrivelse af idegrundlaget bag modellen - ideer til, hvordan man overvinder forhindringer, når evalueringsmodellen bruges i offentlige organisationer Håndbogen er rig på praktiske eksempler. Håndbogen er baseret på erfaringer med udvikling og afprøvning af m

Fås som

  • Bog

Bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

225,00 kr.

180,00 kr. ekskl. moms

+-