Oliver Kauffmann

Videnskabsteori
Videnskabsteori er en lettilgængelig introduktion til den aktuelle tænkning om videnskab og nogle af den funktioner i samfundet. Bogen tager udgangspunkt i eksempler fra konkrete arbejdssituationer, hvor der kan rejses videnskabsteoretiske spørgsmål. Eksemplerne er taget fra det pædagogiske, det sundhedsmæssige og det sociale område. Bogen giver - med løbende henvisninger til de eksemplerne - en grundig gennemgang af vigtige videnskabsteoretiske temaer og problemer, og afsluttes med en gennemgang af nogle af de videnskabsteoretiske retninger, der har været til diskussion i de senere år. Videnskabsteori henvender sig til studerende inden for de pædagogiske, sociale og sundhedsmæssige områder.

Fås som

  • Bog

Bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

300,00 kr.

240,00 kr. ekskl. moms

+-
Læringsteori og didaktik
Bogen beskæftiger sig med to vigtige, beslægtede uddannelsesvidenskabelige discipliner: Didaktik handler om undervisning, men da hensigten med undervisning er, at mennesker skal lære, er læring en vigtig del af didaktikken. Læring handler om læreprocesser, og selvom disse kan foregå uden undervisning, vil man oftest analysere dem ud fra et ønske om at fremme læring, og dermed bliver didaktikken vigtig for læring. Bogen tegner et landskab af forskellige teorier inden for begge felter. Den er skrevet dels til universitetsstuderende, bl.a. på bacheloruddannelsen i Uddannelsesvidenskab, dels til faget Pædagogik og lærerfaglighed på læreruddannelsen.  

Fås som

  • Bog

Bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

390,00 kr.

312,00 kr. ekskl. moms

+-

Vi bruger cookies på www.hansreitzel.dk

Det gør vi for at sikre en god brugeroplevelse og for at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre din oplevelse af siden. Hvis du klikker dig videre på siden, accepterer du samtidig vores brug af cookies. Læs mere om cookies