Peer assessment er, når elever lærer af hinanden og vurderer hinandens arbejde. Selvreguleret læring er, når eleverne selv regulerer deres læring ved at evaluere deres udførelse af en opgave. Peer assessment og selvreguleret læring er tilsammen en meget betydningsfuld tilgang til at lære i ligeværdige relationer, hvori de lærende selv indgår i tilrettelæggelsen og vurderingen af eget arbejde og læring. Heri ligger den store fordel,
Fås som
Bog
i-bog
Pris pr. stk.
Pris pr. stk.
250,00 kr.
200,00 kr. ekskl. moms
+-
Peer learning er, når elever lærer af hinanden. I læringsprocessen er eleverne ligemænd, peers, modsat i det ulige forhold mellem lærer (voksen) og elev (barn). Det betyder også, at elevernes anerkendelse af hinanden har en anden, måske højere, værdi i peer learning, end når læreren anerkender eleverne i traditionel undervisning. Det sociale fællesskab og sprog, der er mellem børn, som underviser hinanden, skaber således gode ramme
Fås som