Martin Senderovitz

Modstillinger i organisations- og ledelsesteori
Der findes et utal af teorier og modeller inden for fagdisciplinerne organisation og ledelse. Men hvornår og hvordan bruger man de forskellige teoriretninger i arbejdet med organisations- og ledelsesstudier? Denne bog foreslår en proces, hvor man arbejder med organisations- og ledelsesteoretiske modstillinger. En teoretisk modstilling er en slags sort-hvid dialog, hvor man opstiller (mindst) to forskellige udsagn, definitioner, perspektiver eller metaforer som afsæt for at forstå, diskutere og intervenere i en konkret situation eller problemstilling. Forfatternes ambition er, gennem de opstillede sæt af modstillinger, at gøre læseren i stand til at tænke i og arbejde ud fra en forenklet flerdimensionel synsvinkel – modstillingen. I bogen behandles teorier inden for strategi, organisationsstruktur og -design, ledelse, motivation, beslutningsprocesser m.m. I denne 3. udgave har vi opdateret bogen fagligt og formidlingsmæssigt og dermed gjort den tilgængelig for nye læsere inden for organisations- og ledelsesteori. Tre nye kapitler er tilføjet: et om organisering og omgivelser, et om organisationsudvikling og endelig et om entreprenøriel ledelse Modstillinger i organisations- og ledelsesteori henvender sig til studerende på videregående uddannelser, herunder diplom- og bachelorniveau, men den er også relevant for praktikere, der søger inspiration i deres daglige arbejde som leder eller medarbejder.

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

360,00 kr.

288,00 kr. ekskl. moms

+-
Innovation og entreprenørskab
Innovation og entreprenørskab er i høj grad modebegreber, men det er også begreber, som bliver mere og mere indarbejdede i den private, offentlige og tredje sektor. Begreberne bruges også anvendelsesorienteret, bl.a. som egentlige styrings- og forandringsteknologier. Bogens forfattere bidrager med kapitler til den teoretiske nytænkning inden for forskningen i innovation og entreprenørskab. Innovationsprocesser, udnyttelse af innovative ideer og entreprenørielle muligheder undersøges på ny, og begreber redefineres. Bogens målgruppe er studerende på mellemlange og lange videregående uddannelser inden for innovation, kreativitet og entreprenørskab. Catharina Juul Kristensen er cand.scient.adm., ph.d. og lektor på Institut for Samfund og Globalisering, RUC. Søren Voxted er cand.merc., ph.d. og lektor på Institut for Ledelse og Virksomhedsstrategi, Syddansk Universitet.  

Fås som

  • Bog

Bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

305,00 kr.

244,00 kr. ekskl. moms

+-
Challenges in Relationship Marketing
Relationsmarkedsføring har i dag en fremtrædende plads inden for marketingteorien. Gennem snart 30 år har IMP (Industrial Marketing and Purchasing Group) udviklet sig til at være en dominerende tilgang i forståelsen af Business-to-Business marketing. IMP-tilgangens styrke ligger i realistiske beskrivelser og koncepter til forståelse af de udfordringer, virksomheder står overfor i samspillet med hinanden. Imidlertid lægger IMP-tilgangen ikke op til på at give normative anvisninger til virksomheder. Forfatterne diskuterer en række centrale temaer inden for relationsmarkedsføring såsom markedsforståelse, ledelse, porteføljeplanlægning og personlige relationer. For forsker- og kandidatstuderende rejser bogen spørgsmålet om hvordan teorier og modeller kan udvikles og relateres til praksis. Praktikeren kan med fordel læse bogen for at kvalificere sin praksis inden for relationsmarkedsføring.  

Fås som

  • Bog

Bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

320,00 kr.

256,00 kr. ekskl. moms

+-

Vi bruger cookies på www.hansreitzel.dk

Det gør vi for at sikre en god brugeroplevelse og for at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre din oplevelse af siden. Hvis du klikker dig videre på siden, accepterer du samtidig vores brug af cookies. Læs mere om cookies