Margit Saltofte

Portfolio i praksis
Portfolio i Praksis handler om det konkrete arbejde med portfolio i uddannelser, og hvordan det hænger sammen med læring, refleksion og evaluering. Helt grundlæggende kan portfolier kategoriseres i to hovedtyper med hver sine potentialer: arbejdsportfolier og præsentationsportfolier. Præsentationsfolien fokuserer på at præsentere et færdigt produkt eller resultat, mens arbejdsportfolien har fokus på proces, refleksion og læring. Til denne forskel knytter sig desuden helt naturligt en sondring imellem det delte og det private. Hvor præsentationsportfolio per definition er åben og har en modtager i sigte, er arbejdsportfolien i udgangspunktet lukket og privat. Det vil sige at man selv udvælger, hvad der skal ses af fx vejleder eller medstuderende – og hvad, der skal forblive privat. Portfolio i Praksis tilbyder desuden en række håndgribelige øvelser, der kan bruges som hjælp til at understøtte  det praktiske arbejde med portfolio. Bogen er især tiltænkt studerende, som kan bruge øvelserne og portfoliometoderne gennem hele deres studie.   OBS vedrørende bogens bagsidetekst: Der har indsneget sig en fejl på bogens bagsidetekst, idet der er byttet om på beskrivelserne af arbejdsportfolier og præsentationsportfolier. Den korrekte ordlyd står i teksten ovenfor. Vi beklager denne fejl.

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

200,00 kr.

160,00 kr. ekskl. moms

+-
Pædagogisk antropologi - et overblik
Denne bog giver overblik over teorier, metoder og begreber inden for pædagogisk antropologi. Bogen gør dig i stand til at overskue forskelle og ligheder mellem forskellige teorier samt deres anvendelse i praksis. Det sker ved at anskue den pædagogiske antropologi ud fra: Antropologisk viden Feltarbejdsmetoder Pædagogisk-antropologiske felter Pædagogisk-antropologiske temaer Læringsteorier i antropologisk perspektiv Antropologisk dannelse Etik – om adgang og repræsentation. Pædagogisk antropologi – et overblik henvender sig til studerende ved pædagog- og læreruddannelsen samt ved master- og kandidatuddannelser inden for uddannelsesforskning. Bogen kan også med fordel læses af professionelle inden for de pædagogiske discipliner. Margit Saltofte er antropolog og lektor, ph.d. ved Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet. FAGFÆLLEBEDØMT: I henhold til ministerielle krav betyder bedømmelsen, at der fra en fagfælle på ph.d.-niveau er foretaget en skriftlig vurdering, som godtgør denne bogs videnskabelige kvalitet.

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

180,00 kr.

144,00 kr. ekskl. moms

+-

Vi bruger cookies på www.hansreitzel.dk

Det gør vi for at sikre en god brugeroplevelse og for at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre din oplevelse af siden. Hvis du klikker dig videre på siden, accepterer du samtidig vores brug af cookies. Læs mere om cookies