Samfundsvidenskabelig analyse tager afsæt i teori og forskningsmetode og har som formål at drage konklusioner ud af et indsamlet datamateriale. Den analytiske proces afhænger af, hvilket perspektiv og hvilke grundantagelser man gør brug af. Denne bog viser helt konkret, hvordan man analyserer et kvalitativt materiale med afsæt i syv af de mest udbredte analytiske perspektiver: - Symbolsk interaktionisme
Fås som
Bog
i-bog
Pris pr. stk.
Pris pr. stk.
450,00 kr.
360,00 kr. ekskl. moms
+-
Qualitative Research Methods in Organisation Studies is a methodology textbook designed to introduce students and researchers to the four most commonly used qualitative methods in organisation studies: interviews focus groups participant observation document studies The four methods are
Fås som
Bog
Pris pr. stk.
Pris pr. stk.
260,00 kr.
208,00 kr. ekskl. moms
+-
Kvalitative metoder i organisations- og ledelsesstudier er en metodebog til studerende og forskere. Bogen præsenterer fire hyppigt anvendte kvalitative metoder inden for organisations- og ledelsesområdet: - interview - fokusgrupper - deltagerobservation - dokumentstudier Metoderne præsenteres med udgangspunkt i eksempler fra centrale områder inden for organisation og ledelse, bl.a. HRM, marketing, CSR og forvaltningsrevision.
Fås som
Bog
Pris pr. stk.
Pris pr. stk.
270,00 kr.
216,00 kr. ekskl. moms
+-
”Antologien er resultat af et stykke banebrydende, modigt og frygtløst arbejde som har påtaget sig den opgave at oversætte og introducere nogle centrale (og marginale) aktuelle feministiske tekster” Lektor Dag Heede, i NORA, Nordic Journal of Feminist and Gender Research I tekstsamlingen ”Feministiske tænkere” præsenteres en oversættelse af udvalgte centrale tekster af feministiske tænkere fra retningen ”tredje-b
Fås som
Bog
Pris pr. stk.
Pris pr. stk.
425,00 kr.
340,00 kr. ekskl. moms
+-
Brugen af kvalitative metoder inden for sociologien og beslægtede fag har i løbet af de sidste ti år gennemgået en markant udvikling. Strømninger som konstruktivisme og interaktionisme, der fremstiller sandhed og mening som sociale konstruktioner, stiller forskeren over for nye udfordringer. Nye spørgsmål trænger sig på: · Hvordan påvirker intervieweren de svar, han eller hun får? · Hvilke muligheder og begrænsninger giver det interaktionistiske
Fås som
Bog
Pris pr. stk.
Nyt oplag på vej - efterleveres
Pris pr. stk.
340,00 kr.
272,00 kr. ekskl. moms
Nyt oplag på vej - efterleveres
+-