Bøger af forfatter Lene Tanggaard Pedersen - Køb hos Hans Reitzels Forlag
Spring til hovedindhold
Lene Tanggaard Pedersen

Lene Tanggaard Pedersen

Lene Tanggaard, født 1973, er professor i pædagogisk psykologi ved Institut for Kommunikation på Aalborg Universitet, hvor hun forsker i kreativitet og læring. Hun er endvidere foredragsholder og sidder i en række bestyrelser. Lene Tanggaard har i samarbejde med Tue Juelsbo udgivet værket Lær!, som blandt andet handler om talentudvikling. I 2023 er hun aktuel med En lille bog om hvorfor de fleste forældre skal gøre langt mindre, end de tror. Foto: Lisbeth Holten, 2023

KVALITATIVE METODER belyser, hvordan mennesker oplever og beretter om verden, hvordan de agerer, og hvordan menneskelige fænomener fremtræder og udvikler sig i komplekse sammenhænge. I denne 4. udgave er samtlige kapitler reviderede og opdaterede, og indeholder bl.a. nye kapitler om digital etnografi, kvalitative forløbsstudier, forandringsorienteret forskning, sensoriske metoder, Arts-Based Research og feministisk inspireret metod

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

600,00 kr.

480,00 kr. ekskl. moms

Når organisationer udfordres af foranderlighed, usikkerhed og kompleksitet, er der behov for nye forståelsesrammer at lede ud fra. NYE TENDENSER I ORGANISATION OG LEDELSE rummer 15 kapitler, der belyser og beskriver en række aktuelle tendenser og deres ledelsesmæssige og organisatoriske implikationer, herunder frisættelse, samskabelse, vilde problemer, bæredygtighed, globalt forvalterskab, resonansfællesskaber, r

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

350,00 kr.

280,00 kr. ekskl. moms

Folkets skole skal være præget af åndsfrihed, ligeværd og demokrati. Skolen er derfor grundlæggende demokratisk. Men hvad indebærer en demokratisk pædagogik for skolens praksis? Hvordan kan vi sammen skabe en demokratisk skoleform? Hvad indebærer en demokratisk skoleform for den måde, vi organiserer skolens arbejdsliv på? Skolens demokratiske tilstand leverer sprog og pædagogik om demokrati i

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

145,00 kr.

116,00 kr. ekskl. moms

Hvordan arbejder man henimod sine pædagogiske mål, under de givne betingelser med de børn, der er til stede? Det kræver faglig indsigt i centrale pædagogiske begreber, temaer og mål, og det kræver evne til at planlægge pædagogiske aktiviteter. Få teorier og metoder, som du kan bruge til at planlægge pædagogiske aktiviteter med ud fra bogens faglige temaer. Du bliver gennem bogen i stand til at planlægge pædagogis

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

330,00 kr.

264,00 kr. ekskl. moms

Bogen stiller skarpt på 61 opslag om klassiske og moderne didaktiske begreber. Hvert opslag præsenterer begrebets teoretiske baggrund, dets betydning i en praksis og dets bidrag til professionel analyse, forberedelse eller evaluering af undervisning. Det er f.eks. ”Lærerroller”, ”Stilladsering”, "Øvelse”. Didaktisk opslagsbog er en værktøjskasse: opslagene er redskaber til at kvalificere lære

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

430,00 kr.

344,00 kr. ekskl. moms

Bogen analyserer vores samfund ramt af epidemien og ser COVID-19 som en forandrende begivenhed og et historisk brud. Bogen sporer de dybereliggende brud og de myriader af tanker og relationer, som COVID-19 har ført med sig og reflekterer over tilstedeværelsen af epidemien i en historisk kontekst. I bogens analyser aner vi nye former for magt og betragtninger om bl.a. krop, køn, by, klima og klasse. I

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

380,00 kr.

304,00 kr. ekskl. moms

MED FORORD AF SVEND BRINKMANN "Vi må tale om læring for at erkende læringssprogets tomhed. Det gør Skovmand og Tanggaard, og så samler de en rig og broget buket af eksempler på, at mennesker lærer noget. Det er dybt inspirerende." (Forordet findes som ekstramateriale) Grundskolen er i dag domineret af et indholdsløst sprog om læring, som definerer skolens praksis som læring

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

270,00 kr.

216,00 kr. ekskl. moms

Mod i kriseledelse er mere aktuelt end nogensinde. Kriser indtræffer, og ledere skal mønstre mod til at håndtere udfordringer her og nu og i et langsigtet, strategisk perspektiv. Kriseledelse handler om kommunikation og beslutningsprocesser, men også om læreprocesser og selvindsigt. I en krisetid kræver tilgangen til ledelse stort engagement og ansvar. Der er meget på spil, og det er svært at

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

270,00 kr.

216,00 kr. ekskl. moms

Mere end hver femte elev i niende klasse har erfaring med at skade sig selv med vilje, fx ved at skære, brænde eller slå sig selv. Selvskade er et stort problem blandt unge, og andelen af selvskadende unge stiger, mens trivslen er for nedadgående. De fleste unge bruger selvskade som en effektiv, men omkostningsfuld måde at regulere svære følelser på og kommunikere til andre, at de har det svært. Selvskade må ses som et tegn på mist

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

170,00 kr.

136,00 kr. ekskl. moms

Det at måle skoleelevers og studerendes præstationer med en karakter er en flere hundrede år gammel tradition, og karaktererne er i dag en så indgroet del af skole og uddannelse i vores kultur, at de opleves som en selvfølgelig del af hverdagen. Men er karaktergivning ikke efterhånden så gammel en praksis, at det er på tide at overveje dens rolle, formål og relevans set i lyset af den samfundsmæssige udvikling, forandringer i skole

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

170,00 kr.

136,00 kr. ekskl. moms