Bøger af forfatter Klaus Nielsen - Køb hos Hans Reitzels Forlag
Spring til hovedindhold

Klaus Nielsen

Det lærende menneske stiller skarpt på seks forskellige perspektiver fra den læringsteoretiske bagage. Udgangspunktet for hvert perspektiv er praktiske handlinger, som lærere og elever foretager sig. Herfra sætter bogens forfattere ind med teoretiske uddybninger og kritiske drøftelser af praksis og handlemulighederne heri. Dette perspektivskifte tydeliggør, hvordan forskellige læringsmæssige pointer kan se ud i

Fås som

  • Bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

270,00 kr.

216,00 kr. ekskl. moms

Fremtidsparat? giver et forskningsbaseret bud på en fremtidig uddannelsespolitik i en globaliseret fremtid med automatisering og intelligente sociale robotter. I de sidste 17 år har de internationale PISA-undersøgelser haft en markant indflydelse på uddannelsesområdet og har demonstreret, at diskussionen om skole og uddannelse er blevet internationaliseret og un

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

480,00 kr.

384,00 kr. ekskl. moms

Klassisk og moderne pædagogisk teori giver en indføring i pædagogikkens centrale problemstillinger, teorier, personer og begreber. Bogen indeholder 31 kapitler samt en leksikal del, skrevet af førende danske forskere og ordnet tematisk under følgende overskrifter: Del 1: Pædagogik og teorier om opdragelse, undervisning og uddannelse Del 2: Nationalstat og globalisering

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

610,00 kr.

488,00 kr. ekskl. moms

Den fremtid, vores børn skal leve i, bliver radikalt anderledes end i dag. Globalisering og hurtig samfundsforandring har skabt et stigende ”fremtidspres” på daginstitution og skole. Denne situation stiller nye krav til børns læring, dannelse og udvikling. Skolen er konstant i fokus med spørgsmålet: ”Kan den levere varen?” Kampen om daginstitutionspædagogikken er tilsvarende i fuld gang: ”Skal små børn lære eller lege?” Hvad er op

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

440,00 kr.

352,00 kr. ekskl. moms

Bogen beskæftiger sig med to vigtige, beslægtede uddannelsesvidenskabelige discipliner: Didaktik handler om undervisning, men da hensigten med undervisning er, at mennesker skal lære, er læring en vigtig del af didaktikken. Læring handler om læreprocesser, og selvom disse kan foregå uden undervisning, vil man oftest analysere dem ud fra et ønske om at fremme læring, og dermed bliver didaktikken vigtig for læring.

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

390,00 kr.

312,00 kr. ekskl. moms

Deltagerobservation sætter fokus på en overset kvalitativ metode inden for psykologien. Med deltagerobservation bliver det muligt at lave nuancerede og detaljerige beskrivelser af psykologiske fænomener, eftersom disse fænomener undersøges som en del af den kontekst, de udfolder sig i. Man indsamler data dels gennem deltagelse i aktiviteter, dels gennem observation, idet man som forsker registrerer, hvad andre

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

330,00 kr.

264,00 kr. ekskl. moms

"Klassisk og moderne psykologisk teori" er en indføring i psykologiens centrale teorier, personer, temaer og begreber. Bogens første del er en kronologisk gennemgang af psykologiens udvikling fra 1879, hvor Wilhelm Wundt etablerede det første psykologiske laboratorium, til nutidens dominerende teorier og begreber. Bogens anden del er bygget op om centrale temaer i psykologien og her introduceres læseren til teori

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

580,00 kr.

464,00 kr. ekskl. moms

Ledelse og læring - i organisationer ser læring som omdrejningspunkt for moderne organisationer, der skal ledes under et vilkår af foranderlighed. I bogen bliver ledelse ikke belyst som endnu en ”bindestregs-ledelse”, men som refleksioner af en række muligheder for at lede kultur, relationer, medarbejdere, forandringsprocesser, evaluering, beslutninger mv. hvor læring er en grundbetingelse. Vilkår for ledelse i den private og offe

Fås som

  • i-bog
  • e-bog (pdf-format)