Den pædagogiske og praksisorienterede STATISTIK I ØKONOMISK PERSPEKTIV foreligger her i en revideret 3. udgave. I denne udgave er bl.a. tilføjet nye kapitler om korrelation og kausalitet samt tidsserier. Desuden er den deskriptive statistik blevet udvidet med boxplots, og fremstillingen af forudsætningerne for lineær regression er skærpet.
Fås som
Bog
i-bog
Pris pr. stk.
Pris pr. stk.
400,00 kr.
320,00 kr. ekskl. moms
+-
Lærebogen indeholder grundlæggende metodelære, herunder såvel kvalitativ som kvantitativ metode med eksempler fra den finansielle branche. Lærebogen er rettet mod de finansielle uddannelser og er tilpasset undervisningen i økonomisk metode på finansøkonomuddannelsen. KLIK HER FOR AT HENTE TILHØRENDE FIGURER
Fås som
Bog
i-bog (VG-Typo3)
i-bog (Andet)
Pris pr. stk.
Pris pr. stk.
250,00 kr.
200,00 kr. ekskl. moms
+-
Applied Statistics – for Finance and Economics is a practical textbook that explores the use of statistics and statistical concepts in the financial sector. Unlike traditional statistics books, the calculations are performed on computers, usually in Excel and occasionally with add-ons. The book provides an excellent insight into data processing methods and how to draw statistically justified
Fås som
Bog
i-bog
Pris pr. stk.
Pris pr. stk.
350,00 kr.
280,00 kr. ekskl. moms
+-
Anvendt statistik for de finansielle uddannelser er en praksisorienteret lærebog med eksempler på brugen af statistik og statistiske begreber inden for den finansielle sektor. I denne 2. udgave er bogen opdateret, let omstrukturet og udbygget med yderligere matematiske forklaringer. Formålet med bogen er at give læseren et godt kendskab til de metoder, hvormed et datamateriale kan bearbejdes,
Fås som
Bog
i-bog
Pris pr. stk.
Pris pr. stk.
350,00 kr.
280,00 kr. ekskl. moms
+-
'Videregående statistik til markedsføring og salg' kan med fordel læses i forlængelse af grundbogen 'Grundlæggende statistik for markedsføring og salg'. Den går i dybden med: - Beskrivende statistik, - Skalering og indekstal - Variansanalyse - Bivariate data og korrelation - Simpel lineær regression - Multipel lineær re
Fås som
Ny lærebog i statistik. Bogen er solidt fagligt funderet og pædagogisk med mange, gennemgående eksempler fra markedsføringsverdenen. De relevante formler præsenteres, men fokus er på praktisk anvendelse af statistik. Formålet med bogen er, at den studerende kan anvende forskellige markedsanalysemetoder og statistiske færdigheder til vurdering af data. I bogen gennemgås bl.a. beskrivende statistik, konfidensinterv
Fås som
Bog
i-bog
Pris pr. stk.
Pris pr. stk.
200,00 kr.
160,00 kr. ekskl. moms
+-
Market Research and Statistics er bind 2 i serien International Marketing and Sales. En væsentlig forudsætning for valg af de rigtige markedsføringsstrategier og udarbejdelse af de gode marketingplaner er, at man har viden og information. Meget information samles ind ved hjælp af eksterne datakilder, men ofte må man foretage egne undersøgelser – markedsanalyser. Med dette a
Fås som
Bog
i-bog
Pris pr. stk.
Pris pr. stk.
295,00 kr.
236,00 kr. ekskl. moms
+-
Denne lærebog er rettet mod økonomiske uddannelser op til bachelorniveau og giver en omfattende indføring i alle markedsanalysens aspekter. Kapitlerne har en vekselvirkning mellem de teoretiske, statistiske modeller i markedsanalysen – og beskrivende praktisk orienterede afsnit, der trin for trin beskriver, hvorledes en god markedsanalyse opbygges. Bogen lægg
Fås som
Bog
Pris pr. stk.
Pris pr. stk.
399,00 kr.
319,20 kr. ekskl. moms
+-