Det er skolens opgave at ruste eleverne til deres nu- og fremtid. Det gælder også skolefaget historie. Faget må derfor have et klart dannelsesmæssigt sigte. Det indebærer, at den viden og de færdigheder, eleverne tilegner sig, må styrke deres forståelse af sig selv og den verden, de lever i, og den må kunne bruges som baggrund for refleksioner over deres værdigrundlag og fremtidsmuligheder. I den sammenhæng har skolefaget også en k
Fås som
Pris pr. stk.
Pris pr. stk.
330,00 kr.
264,00 kr. ekskl. moms
Historieundervisningen skal være varieret, vedkommende og interessant for eleverne, og rækken af mulige metoder er da også meget lang. Historieundervisning – en fagmetodik består derfor af en lang række kapitler, der sammen udfolder en bred og varieret palet af undervisningsmuligheder. Hvert kapitel beskriver en faglig tematik og eksemplificeringer af metoder og fremgangsmåder til at undervis
Fås som
Pris pr. stk.
Pris pr. stk.
330,00 kr.
264,00 kr. ekskl. moms
Historiedidaktik – mellem teori og praksis handler om tilrettelæggelse af historieundervisning, der støtter eleverne i historisk refleksion og historieskabende deltagelse, som gør, at de kan udvikle en meningsfuld kritisk historisk forståelse. Bogen består af tre dele: Første del behandler historie som et grundvilkår for mennesker, his
En del af serien Lærerbiblioteket
Fås som
Pris pr. stk.
Pris pr. stk.
330,00 kr.
264,00 kr. ekskl. moms