Lærere lærer hver dag. Sammen med elever, forældre og skolens øvrige parter udvikler lærere viden gennem involvering i et væld af problemer og muligheder i skolen. Fx gennem at udforske problemer fra forskellige perspektiver og kritisk at udfordre eksisterende problemforståelser. Bogen tilbyder begrebet ”lærerens udforskende faglighed” som en måde at tale om, hvordan lærere kan udvikle deltagelsesmuligheder for
Fås som
Pris pr. stk.
Pris pr. stk.
330,00 kr.
264,00 kr. ekskl. moms
Fritidspædagogik og børneliv handler om børns livsbetingelser i SFO og fritidshjem. Bogens kapitler er skrevet af en række af landets førende forskere på området og omhandler emner som børns liv og læring på tværs af institutioner, inklusion, organisering i SFO’en, betydningen af børns venskaber, pædagogfaglighed, fritidsbegrebet samt samarbejdet mellem skole og SFO. Bogen er redigeret af
Fås som
Pris pr. stk.
Pris pr. stk.
275,00 kr.
220,00 kr. ekskl. moms
Deltagerobservation sætter fokus på en overset kvalitativ metode inden for psykologien. Med deltagerobservation bliver det muligt at lave nuancerede og detaljerige beskrivelser af psykologiske fænomener, eftersom disse fænomener undersøges som en del af den kontekst, de udfolder sig i. Man indsamler data dels gennem deltagelse i aktiviteter, dels gennem observation, idet man som forsker registrerer, hvad andre
Fås som
Pris pr. stk.
Pris pr. stk.
330,00 kr.
264,00 kr. ekskl. moms