Ditte Dalum Christoffersen

Projektguiden
Projektguiden er den ultimative guide til at skrive den gode opgave. Du får bl.a.: interaktiv guide til opgaveskrivning gennemgang af et projekts dele øvelser Kit Stender Petersen og Ditte Dalum Christoffersen er begge ph.d. og adjunkter på UC Sjælland. De har også udgivet God stil i professionopgaver

Fås som

  • Internet

Internet

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

100,00 kr.

80,00 kr. ekskl. moms

God stil i professionsopgaver
Hvad er forskellen på teori og teoretiske begreber? Hvad er forskellen på teori og metode? Hvordan skal en opgave bygges op, og hvilke dele er vigtige at have med? Hvordan argumenterer man analytisk?  Hvad betyder det egentlig overhovedet at analysere? Og hvordan sikrer man, at man både henviser til tekster og er teoretisk funderet, samtidig med at man er selvstændig? Disse og mange andre spørgsmål melder sig, når man skal skrive en faglig opgave, f.eks. et bachelorprojekt. God stil i professionsopgaver præsenterer den optimale fremgangsmåde og giver et sikkert fundament for studerende, der skal skrive en opgave. Bogen præsenterer  arbejdsprocessen fra begyndelse til afslutning og viser: - hvordan man stiller et videnskabeligt spørgsmål - hvordan man indsamler de relevante data - hvordan man kan analysere data for at kunne besvare sit spørgsmål - hvordan man opbygger sin opgave - hvordan man kan skrive, så meningen står klart frem - hvordan man sikrer, at alle formalia er i orden Kit Stender Petersen og Ditte Dalum Christoffersen er begge ph.d. og adjunkter på UC Sjælland.

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

200,00 kr.

160,00 kr. ekskl. moms

+-
Specialpædagogik i læreruddannelsen
Specialpædagogik i læreruddannelsen handler om arbejdet med elever, der har det svært i skolen. Bogens udgangspunkt er den specialpædagogiske fagtradition, hvor især socialpædagogikken og specialundervisningsbegrebet har haft betydning. Bogen afspejler derudover en bevægelse i retning af et mere inkluderende fagsyn, hvor man hellere taler om elever i en situation, der er vanskelig eller kompliceret, frem for om elever med vanskeligheder. Denne bevægelse hænger sammen med den generelle politiske og pædagogiske udvikling, ikke mindst ændringerne i folkeskolen og i læreruddannelsen, hvor man sigter mod, at hovedparten af eleverne skal undervises i samme skole. Derfor må arbejdet med elever i komplicerede læringssituationer kobles tæt til den almene praksis og teoridannelse. Alle bogens kapitler er skrevet af forfattere med faglig indsigt i specialpædagogiske problemstillinger. Nogle forfattere har aktivt været med til at formulere den aktuelle policy på området, andre har forsket i det i mange år, andre igen har en særlig ekspertise eller faglig interesse i deres emne. Bogen er primært skrevet til læreruddannelsens modul Specialpædagogik, men henvender sig også til andre studerende og praktikere inden for det social- og specialpædagogiske område. Jørgen Christiansen er pæd.psych og uddannelsesleder ved UC Sjælland. Brian Degn Mårtensson er cand.pæd. i pædagogisk filosofi og lektor ved UC Sjælland. Torben Pedersen er viceskoleleder og arbejder med implementering af bevægelse og udeskole i undervisningen.

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

325,00 kr.

260,00 kr. ekskl. moms

+-

Vi bruger cookies på www.hansreitzel.dk

Det gør vi for at sikre en god brugeroplevelse og for at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre din oplevelse af siden. Hvis du klikker dig videre på siden, accepterer du samtidig vores brug af cookies. Læs mere om cookies