Bøger af forfatter Bodil Nielsen - Køb hos Hans Reitzels Forlag
Spring til hovedindhold
Bodil Nielsen

Bodil Nielsen

Bodil Nielsen er ph.d., konsulent og underviser i skolens efteruddannelse af lærere og vejledere. Hun har i en årrække undervist i læreruddannelsen og i forlængelse af det arbejdet med undersøgelser af blandt andet praktik. De seneste år har hun arbejdet med projekter og efteruddannelse med fokus på læringsmål, undervisningsdifferentiering og evaluering. Bodil Nielsen er forfatter til en række bøger om blandt andet læringsmål.

Danskundervisning 1.-6. giver et overblik over danskfaget og et indblik i undervisning i fagets forskellige dele: Bogens første kapitler handler om at undersøge og fremstille tekster i forskellige kontekster: litteratur og film, brugstekster, digitale tekster, nordiske tekster og mundtlig fremstilling. Bogens anden del handler om faglige

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Pris pr. stk.

Udkommer 03. juni

Pris pr. stk.

580,00 kr.

464,00 kr. ekskl. moms

Udkommer 03. juni

Danskundervisning 4.-9. giver et overblik over danskfaget og et indblik i undervisning i fagets forskellige dele: Bogens første kapitler handler om at undersøge og fremstille tekster i forskellige kontekster: litteratur og film, brugstekster, digitale tekster, nordiske tekster og mundtlig fremstilling. Bogens anden del handler om faglige

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Pris pr. stk.

Udkommer 03. juni

Pris pr. stk.

580,00 kr.

464,00 kr. ekskl. moms

Udkommer 03. juni

Elevtekster består af principper for og eksempler på, hvordan læreren kan give sine elever feedback på deres skriftlige opgaver, så eleven opnår det bedst mulige resultat af sin tekst. Bogen indeholder analyser af en række elevtekster fra 2. til 9. klasse, bl.a. besvarelser af prøveopgaver, der tilsammen udgør en vifte af forskellige teksttyper, hvor der er konkrete forslag til, hvordan lærer

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

275,00 kr.

220,00 kr. ekskl. moms

Mange af de tekster, vi læser og skriver i hverdagens praksis, har elementer af faglig viden. Derfor beskriver denne bog en række undervisningsforløb, hvor eleverne læser og skriver brugstekster med faglige elementer i naturfagene, matematik, historie, kristendomskundskab, idræt, madkundskab, håndværk & design, billedkunst, musik og samfundsfag. Tekster, som skal bruges i en praksis, der inddrager skolens omverden.

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

240,00 kr.

192,00 kr. ekskl. moms

Den lærerfaglige analyse af en tekst danner baggrund for lærerens planlægning og dermed valg af aktiviteter i et undervisningsforløb. Den er samtidig en del af lærerens beredskab til at gå i dialog med eleverne i undervisningssituationen ud fra deres reaktioner på teksten undervejs. Denne bog til lærerstuderende byder på lærerfaglige analyser af ni forskellige teksttyper. En e

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

250,00 kr.

200,00 kr. ekskl. moms

Vejledning handler om, hvordan skolens vejledere i pædagogisk læringscenter kan bidrage til den enkelte undervisers udvikling af praksis og dermed også til skolens fælles udvikling. Bogen falder i tre dele: · Første del gennemgår vejledningens kontekst og kontrakter samt vejlederens metoder og kompetencer. · Det sammenstilles i anden del med den konkrete skolesituation, der

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

200,00 kr.

160,00 kr. ekskl. moms

I danskfaget skal eleverne bruge kilder som elementer i de brugstekster, de selv skriver, og til belysning af emne- og problemstillinger, de undersøger. Og de kan bruge ældre fiktive tekster som kilder til indsigt i en fremmed tid. Bogen giver mange eksempler på, hvordan læreren kan undervise eleverne i at søge og vælge kilder og bruge det, de finder, i deres eget arbejde med tekster. Sigtet er, at eleverne blive

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

180,00 kr.

144,00 kr. ekskl. moms

Med 66 opslag om klassiske og moderne danskdidaktiske begreber får dansklæreren her en værktøjskasse med redskaber til at kvalificere sin praksis. Hvert opslag præsenterer begrebets teoretiske baggrund, dets betydning i en praksis og dets bidrag til professionel analyse, forberedelse og evaluering af undervisning. Bogens erfarne undervisere, forfattere og forskere skriver og henvender sig til

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

480,00 kr.

384,00 kr. ekskl. moms

Dialog om undervisning handler om, hvordan skolens personale kan udvikle fælles tanker om undervisning. Bogen foreslår, at man bygger de fælles tanker op om, at eleverne: undersøger, for i alle skolens fag skal eleverne arbejde undersøgende og derfor undervises i at stille undersøgelsesspørgsmål, bruge kilder m.m. fre

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

240,00 kr.

192,00 kr. ekskl. moms

I skolens danskfag skal eleverne på alle klassetrin undervises i at skrive brugstekster og fagtekster til forskellige situationer. De skal blive gode til at overveje, hvordan en tekst udtrykker en hensigt så godt som muligt og bliver så interessant og forståelig som muligt for andre – også andre med en anden baggrund end deres egen. De skal blive gode til at planlægge, gennemføre og evaluere deres skriveprocesser.

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

220,00 kr.

176,00 kr. ekskl. moms